Curlyfied Skrevet 20. april 2010 Del Skrevet 20. april 2010 (endret) Hei. Jeg har en Wii, og har lyst til å koble den til internett. Jeg har ikke mulighet til å gjøre det med kabel siden jeg bro på et studenthjem med veldig "avanserte" tilkoblings rutiner. Jeg vurderte derfor å kjøpe meg en WiFi adapter til Mac'en min slik at jeg kan dele internettet til Wii'en via Mac'en. Er dette en god løsning? (finns det bedre alternativ?) Har dere evt. noen tips til WiFi adaptere som kan fungere bra? (husk den må funke med OSx) På fohånd takk for hjelp. mvh Glenn. Endret 21. april 2010 av WheelMan Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 20. april 2010 Del Skrevet 20. april 2010 http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.27721 Driver er nr 2 på listen: http://www.ralinktech.com/support.php?s=3 Lenke til kommentar
Curlyfied Skrevet 20. april 2010 Forfatter Del Skrevet 20. april 2010 Men denne er vell en WiFi USB antenne. Det jeg skal bruke den til er ikke å få internett på MACen min, men å dele nettet jeg har på MACen med Wii'en. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 21. april 2010 Del Skrevet 21. april 2010 Wii har innebygget trådløsnett og kunne teoretisk bruke den donglen med ad-hoc. Alternativt en dongle som støtter soft-aksesspunkt. Det er enklere å bruke en hvilken_som_helst trådløsrouter som du kobler til ethernetporten på Mac. Du må da dele internett fra trådløsnettet. Vet ikke hvordan man gjør dette på Mac, men på skikkelig PC med Win7 er det bare å velge virtuelt nettverk mellom nettverksportene. Koble så Wii trådløst til routeren for internettaksess. Lenke til kommentar
Curlyfied Skrevet 21. april 2010 Forfatter Del Skrevet 21. april 2010 Det vil desverre ikke funke siden jeg ikke har mulighet til å koble til en ruter til nettet der jeg bor pga. rare instillinger i studentbyen jeg bor i. Noen andre som vet om en slik WiFi adapter som funker på skikkelig MAC med OSX? Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 21. april 2010 Del Skrevet 21. april 2010 OS X har dette innebygd, om du har en nyere modell med Airport selvsagt. Innstillinger -> Deling -> Internett-deling. Del fra Ethernet til Airport, sett inn ønskede settings for sikkerhet osv. så er du igang Lenke til kommentar
Curlyfied Skrevet 21. april 2010 Forfatter Del Skrevet 21. april 2010 Ah!!! Det tenkte jeg ikke på. =p Slik gjør en skikkelig MAC det. =D Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 21. april 2010 Del Skrevet 21. april 2010 Det vil desverre ikke funke siden jeg ikke har mulighet til å koble til en ruter til nettet der jeg bor pga. rare instillinger i studentbyen jeg bor i. Noen andre som vet om en slik WiFi adapter som funker på skikkelig MAC med OSX? Det var meningen du skulle koble til routeren til MAC Alså ta imot trådløst med MAC og så koble til router til ethernetporten. Men regner med du fikk en grei løsning av WheelMan. Bra du har humor! Lenke til kommentar
Curlyfied Skrevet 21. april 2010 Forfatter Del Skrevet 21. april 2010 Ja, desverre har jeg fått vite av teknisk ansvalig her jeg bor at nintendo sitt port utvalg er alt for vidt. Det fører til at husets internett mest sansynlig har sperret porter jeg trenger for å spille på wii online. =s Men jeg er nødt til å prøve! Skal låne meg en switsh som jeg kan koble til wii'en. Men takk til dere begge. =) ps. MAC ruler. =p Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå