Gå til innhold

Europeisk forsikring trenger ikke kunder?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Akkurat her er eg eigentleg litt einig med forsikringsselskapa.

Når sannsynligheita for at flytrafikken er lamma er så stor så er det dummt om forsikringsselskapet må auke forsikringspremien for alle sine kundar berre fordi enkelte likevell bestiller flybilleter.

 

Skal du planlegge ein ferie no så vil det være mest fornuftig å ikkje basere seg på flytransport.

 

 

Derimot er det viktigare at forsikringsselskapet trår til for dei som har blitt berørt av flyforbudet før folk hadde noken forutsettningar for å vite at flytrafikken kan få problemer.

Å kjøpe flybillet no er litt som å spele lotto og håpe på at forsikringsselskapet skal erstatte dine utlegg om du ikkje vinn.

Lenke til kommentar

Tja, men hva med de som reiste før aska kom ?

Det er jo det The Avatar er inne på. Det er viktigere at forsikringsselskapene hjelper de som reiste før asken kom, og nå er askefaste, enn å sy puter under armene på folk som vil gamble på at noen "andre" hjelper de om de ikke kommer seg hjem, eller enda værre, ikke kommer seg på ferie. Spesielt når det er såpass usikkert som det er nå.

 

Det er sunn fornuft, mener eg :)

Lenke til kommentar

Tja, men hva med de som reiste før aska kom ?

 

Dei bør få full dekning, vulkanutbrudd og hendelser som oppstår som direkte følge av vulkanutbrudd er naturkatastrofer, samme kva forsikringsselskapet meiner.

Geologisk sett så er ikkje eit vulkanutbrudd så veldig forskjellig fra eit jordskjelv sidan begge deler har med forflyttning av kontinentalplater å gjere. Med den logikken som forsikringsselskapet no har så skal ikkje sunami skader dekkast heller sidan ein sunami berre er ein bieffekt fra eit jordskjelv.

 

Men dei som kjøper flybilleter no har eigentleg berre seg sjølv å takke om flyplassen er stengt. Skal du ut og reise og det er viktig at du faktisk kjem fram dit du skal til rett tid så må du no rekne litt lengre reisetid og sattse på buss, tog og båt som framkomstmiddel.

Lenke til kommentar

Hva med de som har bestillt reise før utbruddet, men som drar ~nå?

Man kan jo ikke akkurat bare si "jeg tar ikke sjansen" og få tilbake alle pengene man har brukt på turen...

 

Dei også bør sjølvsagt få dekka dette på forsikringa sidan ingen kunne vite på forhånd at det kom eit vulkanutbrudd.

 

Artikkelen som det er linka til i førsteinnleget siktar til folk som no bestiller flybillet til sommarferien sin.

Lenke til kommentar

Eg mener at alle som har reist eller bestilt reise før utbruddet kom, og dermed ikke var klar over risikoen, bør få dekke sine utgifter så lenge de er forsikret. Det er dette man har forsikring for. Og det vil være billigere og bedre for alle parter om man ikke reiser i det hele tatt nå, enn å risikere å være askefast i 5 dager når man skal hjem igjen. Da får forsikringsselskapet utgifter med kost og losji, flyselskapet får utgifter med nye billetter og den reisende er tvunget til lenger opphold samt ofte problemer med jobb osv.

 

De som nå bestiller en ferie i nær fremtid eller en reise stiller seg dermed annerledes. Disse er fult ut klar over risikoen og bør selv være ansvarlig for de valgene som tas.

Lenke til kommentar

Om myndighetene og flyselskapene sier at det er greit å fly igjen, hvor lenge skal man da vente før reiseforsikringen begynner å virke som normalt? Og vil forsikringsselskapene varsle om når forsikringene skal begynne å gjelde igjen?

Endret av robertaas
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...