Gå til innhold

Hvor mye er greit å ta betalt som russesjåfør?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Spørs jo litt på hvordan oppgrager ser ut. Skal du kjøre folk fram og tilbake. Skal du kjøre bilen til et bestemt sted, la den stå der til eierene vil videre/dagen etter på. Hadde oppgraget være å kjøre bilen til et treff og være klar til å kjøre videre, hadde jeg tatt meg godt betalt. En tur fram og tilbake der i mot hadde være noe annet :) Pris der i mot håper jeg andre kan svare på, jeg lurer litt selv..

Lenke til kommentar

Det kommer vel an om du er russ selv eller ikke. I tillegg kommer det vel an på betalingsviljen til passasjerne :-)

Jeg drakk ikke da jeg var russ (men har øvd mye etterpå), så jeg og en annen russ delte på å kjøre russevanen mesteparten av tiden. Vi tok ikke betalt, men mulig holdningene har endret seg.

Lenke til kommentar

Stemmer det Avatar sier. Svart arbeid kan ikke overgå 4000,- per pers per person. Over dette må det skattes på (og ha et firma(?))

 

Så hvis du skal gjøre dette lovlig, så blir det 4000 x antall eiere av bil. 32 000 er vel ikke så værst? :p (though tvilsomt noen som betaler dette..)

Lenke til kommentar

Ja spørsmålet er også om du som sjåfør liker å kjøyre. 1000 kroner per gong går sikkert greit, men då er det nok kanskje tvilsomt at dei brukar deg som sjåfør så veldig ofte. Særlig med tanke på at russen skal ut på fest nesten kvar dag i ein heil måned.

 

Om du kun synest det er eit mas og eit ork å kjøyre russebilen så setter du berre prisen så høg at dei ikkje vil ha deg til å kjøyre bilen. Om du synest det er greit å kjøyre så kan det være ein ide å sette prisen såpass lavt at russen har råd til å bruke deg.

Nå veit eg ikkje kor mykje pengar russen du skal kjøyre har til rådigheit, men det er forholdsvis vanlig at russen meir eller mindre blakker seg heilt på kjøp av bil, EU-kontroll, reprasjoner, registrering og forsikring av bilen.

Står valget mellom å bruke siste delen av pengane på alkohol eller på sjåfør så velger dei alkohol ;)

Dei har uansett muligheita til å sjølv kjøyre bilen til og så berre parkere den til neste dag og på den måten klare seg utan sjåfør.

Lenke til kommentar

 

 

Dei har uansett muligheita til å sjølv kjøyre bilen til og så berre parkere den til neste dag og på den måten klare seg utan sjåfør.

 

Dersom du vet om mange russ i år som har busslappen skal jeg komme å ta deg i hånda på at de klarer seg, og garantert blir å finne en buss i ei grøft eller 2:P

Lenke til kommentar

 

 

Dei har uansett muligheita til å sjølv kjøyre bilen til og så berre parkere den til neste dag og på den måten klare seg utan sjåfør.

 

Dersom du vet om mange russ i år som har busslappen skal jeg komme å ta deg i hånda på at de klarer seg, og garantert blir å finne en buss i ei grøft eller 2:P

 

Med ein bussjåfør så blir saka ei anna, men her var det snakk om ein 8 seters van som berre krever førerkort klasse B.

Rekner med at dei fleste 18/19 åringane som er russ i år har tatt lappen.

Lenke til kommentar

Som emnetittel sier, hvor mye er greit å ta betalt som russesjåfør?

Er snakk om noen kvelder både hverdag og helg.

 

Tenkte helst å ta betalt "pr.gang" ettersom jeg ikke vil binde meg opp til noe bestemt.

Det er snakk om en 8 seters van.

 

Å befordre passasjerer mot betaling uten drosjeløyve kalles vel på godt norsk for pirattaxi?

 

Radlekatt

Lenke til kommentar

Fuck russetiden. Idiotiske ungdommer som ikke innser at de bare viderefører verdens mest unyttige og håpløse tradisjon.

 

Vell for noen er det morro å leve livet, for andre kjipinger er det ikke.

 

Jeg synes 800-1000 pr kr er abselutt maks pr gang, det burde ikke være et problem å få ta i en sjafår som tar dette eller mindre, da han tross alt får en mye fetere kveld selv også enn å sitte bak kassa i rimi, så derfor er nesten selv den summen for mye.

Endret av MrLG
Lenke til kommentar

Hva med en timespris?. Er ikke det like greit?. Da starter du selvsagt ikke klokka når du vrir om tenninga, men i det øyeblikket du går ut døra hjemme. Pass på at du ikke ender opp med å bruke masse bensin på din privatbil for å komme deg dit. Fakturer transport til arbeidssted også. Jeg tenker 2-3 kr pr. km. burde dekke eventuelt bensin/dieselforbruk ganske godt.

Hva du tar i timen må du nesten vurdere selv ut i fra lengden på oppdragene osv. Jeg vil i alle fall si 125+ i timen (etter eventuell skatt). Du kan selvsagt ta mindre om du skulle føle for det. 125,- kr timen tilsvarer forresten 1000,- kr for 8 timer. Det er hva jeg vil kalle minimum for en jobb. Kommer man hjem med mindre enn 1000,- kr etter en arbeidsdag (8 timer) er man enten en idealist eller underbetalt i mine øyne.

 

Å ta en fast pris pr. gang kan slå begge veier, men jeg tipper at de som TS skal kjøre vil prøve å utnytte fastprisen så langt som mulig, og dermed gi deg en beregnet timepris som er ganske lav.

Endret av Dj_eLmO
Lenke til kommentar

Stemmer det Avatar sier. Svart arbeid kan ikke overgå 4000,- per pers per person. Over dette må det skattes på (og ha et firma(?))

 

Så hvis du skal gjøre dette lovlig, så blir det 4000 x antall eiere av bil. 32 000 er vel ikke så værst? :p (though tvilsomt noen som betaler dette..)

 

Forstår ikke helt dette. Hvis jeg f.eks er en snekker. Så tar jeg 4000 kr per oppdrag, per person. Hvis jeg gjør 100 oppdrag iløpet av ett år. Kan jeg da tjene 400 000 kr i året uten å betale noe skatt?

Dette hørtes litt ulovlig ut..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...