sjbnil Skrevet 20. april 2010 Del Skrevet 20. april 2010 Jeg har en webapplikasjon som pt har et godt antall brukere. Jeg trenger en demoversjon av denne, altså et nettsted hvor en potensiell kunde kan logge seg på med et gitt brukernavn og passord, og når han er ferdig scrappes alt han har gjort, og det er klart for ny pålogging hvor han kommer til ferskt brukergrensesnitt. Samtidig ønsker jeg at det skal være isolerte instanser, altså at U:test / P:test skal kunne pålogges samtidig mange ganger, uten at de blir affektert av hverandre. Slik applikasjonen fungerer i dag er det en SQL-database i bunn med en .NET applikasjon som kjører på IIS7. Er det noen som vet om det finnes noe hyllevare for å få til noe sånt, eventuelt har noen forslag til hvordan jeg kan gå fram? Litt merkelig spørsmålformulering kanskje, men spør gjerne så skal jeg utdype hvis behov. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 20. april 2010 Del Skrevet 20. april 2010 (endret) Opprett et nytt webhotell og SQL-database. Kopier site + database over til den nye. Fjern det du ikke vil ha i fra databasen og ta en backup. Hver gang du nå ønsker å "scrappe" innholdet så restorer du databasen. Gi den nye siten ei adresse som for eks demo.adresse.no. Når det gjelder å kunne logge på flere ganger så kommer dette an på hvilket system du egentlig kjører, og hvordan innloggingsfunksjonen der fungerer. Endret 20. april 2010 av nomore Lenke til kommentar
sjbnil Skrevet 20. april 2010 Forfatter Del Skrevet 20. april 2010 Opprett et nytt webhotell og SQL-database. Kopier site + database over til den nye. Fjern det du ikke vil ha i fra databasen og ta en backup. Hver gang du nå ønsker å "scrappe" innholdet så restorer du databasen. Gi den nye siten ei adresse som for eks demo.adresse.no. Når det gjelder å kunne logge på flere ganger så kommer dette an på hvilket system du egentlig kjører, og hvordan innloggingsfunksjonen der fungerer. Det blir den manuelle måten å gjøre det på, som jeg vil unngå Jeg ser for meg et webhotell som kan ta imot applikasjonen, og kan fyre en "silo" for hver tester som logger på. eks test.applikasjon.no blir til test1.applikasjon.no som blir til test3.applikasjon.no etterhvert som det fylles på med testere. så lenge disse fyres i egne containere, er mye løst. Hvis man i tillegg kunne satt at når brukeren logger ut, så skal databasen rulles tilbake til en gitt condition som kun har noe "fyll-data", altså ikke noe av det brukeren selv la inn. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå