fatcamper Skrevet 20. april 2010 Del Skrevet 20. april 2010 Hei. Jeg finner ikke drivere til linux ubuntu til Ibm Thinkpad R50 E. Er det noen som vet om det finnes? Ibm hadde bare drivere til windows på sin hjemmeside til akkuratt denne maskinen. Noen som vet? Mvh Kenneth Lenke til kommentar
agvg Skrevet 20. april 2010 Del Skrevet 20. april 2010 Hva er det du mangler av drivere? Lenke til kommentar
cmyrland Skrevet 20. april 2010 Del Skrevet 20. april 2010 Normalt sett støtter linuxkjernen og Ubuntu det aller meste av maskinvare i Thinkpad-maskiner ut-av-boksen, men du må ikke regne med å finne slikt på produsentenes hjemmesider så lenge maskinen ikke var levert med dette OS-et. Fint om du er litt mer spesifikk på hva du trenger. Lenke til kommentar
fatcamper Skrevet 21. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2010 Normalt sett støtter linuxkjernen og Ubuntu det aller meste av maskinvare i Thinkpad-maskiner ut-av-boksen, men du må ikke regne med å finne slikt på produsentenes hjemmesider så lenge maskinen ikke var levert med dette OS-et. Fint om du er litt mer spesifikk på hva du trenger. OK, jeg skjønner. Det er ikke så farlig nå. Bruker xp isteden. Men hvor kan jeg finne drivere til denne maskinen Ibm R50E? Skjermkortdriver blant annet. Mvh Kenneth Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 21. mai 2010 Del Skrevet 21. mai 2010 (endret) Hvordan vet du at skjermkortdriveren ikke er installert? Drivere til windows finner du på lenovo.com Endret 21. mai 2010 av Flimzes Lenke til kommentar
Decline Skrevet 21. mai 2010 Del Skrevet 21. mai 2010 Det meste burde funke out-of-the-box med nyeste Ubuntu. Nå vet jeg ikke hvilket skjermkort du har, men om du har Nvidia eller ATI bruker det å komme opp en melding når du logger inn for første gang, som sier at skjermdrivere som gir deg 3D osv er tilgjengelig, og lar deg enkelt installere disse. Installer gjerne XP først, og så legg Ubuntu på en egen partisjon etterpå. Så har du begge deler! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå