Gå til innhold

Konvertere AVCHD før redigering


Anbefalte innlegg

Hei dere! Nye PCen er i hus og jeg kjører Adobe Premiere Pro CS4, men jeg merker at det hakker litt ved forhåndsvisning når jeg redigerer. Laptopen jeg kjører på har en i7 (Quad 1,6ghz) prosessorOg fungerer veldig bra, men selvfølgelig klarer den ikke å redigere AVCHD helt feilfritt. Derfor tenkte jeg på å konvertere til et annet format før redigeringen. Videoene skal for det meste være musikkvideoer i høy kvalitet på YouTube og for øyeblikket har jeg valget mellom å ta opp video på kameraet mitt i 1440 x 1080 og 1920 x 1080. Er det et alternativ å konvertere til HDV? Vil jeg da ikke miste så mye kvalitet? Hvordan kan jeg ellers løse problemet mitt?

 

Takker for svar :)

 

Edit: Vil det forresten være lurere å bare konvertere til AVI?

Endret av Rinox
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her tror jeg man må justere litt på hva dine forvetninger er til hva det innebærer og redigere rå video.

 

Det som er viktig i en prosess når man redigere video (og bilder) er og holde den så tapsfri som mulig så lenge som mulig. Det innebærer og jobbe i så høy kvalitet så lenge som du kan før du komprimerer til et endelig format.

 

Så min første kommentar er "Hvorfor forventet du og kunne forhåndsvise rå video helt jevnt?". Det og spille av rå video, og det og spille av en 2 mb komprmert MP4 video er jo to helt forskjellige ting. Og hakke litt er og forvente. Skal du unngå det så snakker vi om helt andre arbeidsstasjoner. Da har man enten støtte av skjermkortet eller dedikerte spesialkort for 100% jevn forhåndsvisning.

 

Jeg ville ikke konvertert til noe siden enhver konvertering betyr tap av data da en hvis form for komprimering vil spille inn (Og konvertere til ukomprimert format kan ha motsatt effekt da du bare gjør filen enda tyngre). Så lær deg heller og jobbe rundt hakkingen. Jeg jobber også i CS 4 med AVCHD på en core2du og har også litt hakking i ny og ne.

 

Skal du gjøre dette profesjonelt over tid så vurder arbeidsstasjon maskiner som har gode OpenGL skjermkort for og gjøre video avspilling enda bedre.

 

AKIRA

Lenke til kommentar

Men her fins det en mulighet for å arbeide med et lowquality format for å så erstatte Lq filen med Hq filen. Hvis du kopierer og konverterer filen til en lavkvalitets fil, så kan du arbeide med den, og når du er ferdig så kan du erstatte filen med den høykvalitets filen. Har aldri gjort det før, men det skal kunne gå

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...