Gå til innhold

Dårlig IOPS på ssd raid 0

Mj12

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei!

Har ikke greie på dette og lurer på om noen kan kommentere om resultatene under er ok:

Har akkurat installert to nye Intel X-25 80GB i RAID 0, 128kb med Intel IHC9.

Jeg lurer også på hva det betyr at jeg ikke kan bruke TRIM programmet når diskene står i RAID 0.

post-163990-1271758497,2009_thumb.png

post-163990-1271758509,8653_thumb.png

post-163990-1271758522,7614_thumb.png

post-163990-1271759060,7941_thumb.png

post-163990-1271759068,254_thumb.png

Endret av Grogg
Lenke til kommentar

Det kan virke som det er noe med kontrolleren. Har du oppdatert til nyester firmware på kontrolleren? Har du testa nyestre driver til kontrolleren?

Hvis du setter ssdene i raid-0 på ich10 kontrolleren på hovedkortet, så regner jeg med at IOPS blir bra. JEg har selv Realssd og ytelsen er MEGET bra. Har den på ich10 kontrollerne, grunnet den har lavest latency av alle kontrollerene jeg har. Dermed flere IOPS på små filer. Får ikkje full hastighet på les, men det er ikkje så farlig. Det har jeg 4 stk Vertex ssd og en del intel ssd til :)

MMen er egentlig IOPS dårlig. hmm... skal sjekke med min senere i kveld med AS becnh

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Det kan virke som det er noe med kontrolleren. Har du oppdatert til nyester firmware på kontrolleren? Har du testa nyestre driver til kontrolleren?

Hvis du setter ssdene i raid-0 på ich10 kontrolleren på hovedkortet, så regner jeg med at IOPS blir bra. JEg har selv Realssd og ytelsen er MEGET bra. Har den på ich10 kontrollerne, grunnet den har lavest latency av alle kontrollerene jeg har. Dermed flere IOPS på små filer. Får ikkje full hastighet på les, men det er ikkje så farlig. Det har jeg 4 stk Vertex ssd og en del intel ssd til :)

MMen er egentlig IOPS dårlig. hmm... skal sjekke med min senere i kveld med AS becnh

Hei.

Har ikke testet på ich10 kontrolleren enda. Det finnes ikke noen andre dirvere en 1.09 eller firmware 1.0 til det kortet. Det ble lansert 19.2.2010. Regner med at det kommer noen nye snart. Ting er ikke helt stabilt.

Jeg tror også det et er kontrolleren som gjør at iops er litt lav.

Synes du iops er lav over hele linja?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...