Mj12 Skrevet 20. april 2010 Del Skrevet 20. april 2010 Hei. Jeg har en rockeckraid 2720 og 2x Real SSD disker. Bruker Windows 7 ultimate og får good read/write speeds, men jeg er ikke sikker på at iops'en er helt rett. Legger ved noen bilder så dere kan se. Er det noe som ser galt ut her? Link til kontroller http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=591147 Link til Real SSD http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=590488 Lenke til kommentar
Nameraka Skrevet 20. april 2010 Del Skrevet 20. april 2010 (endret) Hei! Har ikke greie på dette og lurer på om noen kan kommentere om resultatene under er ok: Har akkurat installert to nye Intel X-25 80GB i RAID 0, 128kb med Intel IHC9. Jeg lurer også på hva det betyr at jeg ikke kan bruke TRIM programmet når diskene står i RAID 0. Endret 20. april 2010 av Grogg Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 20. april 2010 Del Skrevet 20. april 2010 (endret) Det kan virke som det er noe med kontrolleren. Har du oppdatert til nyester firmware på kontrolleren? Har du testa nyestre driver til kontrolleren? Hvis du setter ssdene i raid-0 på ich10 kontrolleren på hovedkortet, så regner jeg med at IOPS blir bra. JEg har selv Realssd og ytelsen er MEGET bra. Har den på ich10 kontrollerne, grunnet den har lavest latency av alle kontrollerene jeg har. Dermed flere IOPS på små filer. Får ikkje full hastighet på les, men det er ikkje så farlig. Det har jeg 4 stk Vertex ssd og en del intel ssd til MMen er egentlig IOPS dårlig. hmm... skal sjekke med min senere i kveld med AS becnh Endret 20. april 2010 av Nizzen Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 20. april 2010 Del Skrevet 20. april 2010 (endret) Ny på ICH 10 Brukt på ICH 10 IOPS MB Endret 20. april 2010 av Nizzen Lenke til kommentar
Mj12 Skrevet 20. april 2010 Forfatter Del Skrevet 20. april 2010 Det kan virke som det er noe med kontrolleren. Har du oppdatert til nyester firmware på kontrolleren? Har du testa nyestre driver til kontrolleren? Hvis du setter ssdene i raid-0 på ich10 kontrolleren på hovedkortet, så regner jeg med at IOPS blir bra. JEg har selv Realssd og ytelsen er MEGET bra. Har den på ich10 kontrollerne, grunnet den har lavest latency av alle kontrollerene jeg har. Dermed flere IOPS på små filer. Får ikkje full hastighet på les, men det er ikkje så farlig. Det har jeg 4 stk Vertex ssd og en del intel ssd til MMen er egentlig IOPS dårlig. hmm... skal sjekke med min senere i kveld med AS becnh Hei. Har ikke testet på ich10 kontrolleren enda. Det finnes ikke noen andre dirvere en 1.09 eller firmware 1.0 til det kortet. Det ble lansert 19.2.2010. Regner med at det kommer noen nye snart. Ting er ikke helt stabilt. Jeg tror også det et er kontrolleren som gjør at iops er litt lav. Synes du iops er lav over hele linja? Lenke til kommentar
Mj12 Skrevet 25. april 2010 Forfatter Del Skrevet 25. april 2010 Da har jeg lagt til 2 real ssd til. IOPS Read/write Lenke til kommentar
Anv Skrevet 25. april 2010 Del Skrevet 25. april 2010 Noen av tallene er rimelig OK. Det er altså 4stk C300 128GB i de siste benchmarkene? Du burde ta dette i SSD Benchmark tråden. (link finner du i signaturen min) Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 26. april 2010 Del Skrevet 26. april 2010 Hadde vært morro om du kunne teste noen flere runder med ditt oppsett! Ta deg en tur inn i ssd benchetråden Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå