Gå til innhold

Jeg vil ha den billigste mobilen i verden (nesten)


Anbefalte innlegg

Hei. Jeg mistet mobilen min for en del måneder siden og har ikke orket å kjøpe en ny siden den gang. Jeg vil gjerne at min nye skal være så billig som mulig slik at det ikke er et for stort tap når jeg til slutt glemmer den på toget/kaster den over et rekkverk. Hvor bør jeg lete?

 

Jeg vil at den skal ha OK batteritid, og jeg vil kunne ringe og sende meldinger med den. Ellers vil jeg at den helst skal være fri for vissvass (les: trådløst internett og alle spill som ikke er ormen) som jeg aldri kommer til å bruke uansett. Et kamera hadde forsåvidt vært praktisk, men det ville ikke være verdt mer enn et par hundrelapper ekstra.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dumt spørsmål, kanskje: Følger de mobilene med eget sim-kort? Og er det noen måte jeg kan få beholde mitt gamle nummer på, selv om jeg mistet sim-kortet til forrige mobilen?

 

For å beholde ditt gamle nummer ringer du operatøren din (telenor, netcom, onecall etc) og ber om å få tilsendt ett nytt simkort. Dette vil da ha ditt nummer. Hvis du har telenor,netcom, teke2 eller chess kan det godt hende noen butikker som selger mobiler kan gi deg nytt simkort på dagen. (Hvis de er forhandler for operatøren vell og merke). Dette vil da fort koste 100-200kr.

 

Eller vil jeg anbefale denne: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=481111

Både FM-radio og lommelykt, kjekt og ha. Fått god tilbakemelding også.

Lenke til kommentar

Den billigste måten her og nå blir vel muligens å kjøpe et kontantkort der du får tildelt et telefonnummer og naturlig nok et sim kort, men i det lange løp er jo ikke kontantkort så billig i drift så jeg anbefaler deg å finne et abonnement som passer til ditt bruk hvor du vil få en lavere utgift i det store og hele. Mange operatører har et innmeldingsgebyr, men hvilke som har eller evt ikke har må du nesten lese hjemmesiden deres. Jeg er storfornøyd med One Call sitt "Faktura"-abonnement (mener det er det det heter). Der får du 120min og 90SMS gratis hver måned og bruk utover det er blant det billigste. En kompis av meg bruker telefonen veldig lite og han har ikke fåt regning på bortimot et halvt år (ettersom han neppe bruker stort over de 120min og 90SMSene). Husker ikke om de har etableringsgebyr, men med de prisene er jo det en dråpe i havet.

 

Lykke til. www.telepriser.no er forøvrig en snedig side om du vil snoke litt rundt for å se hva de forskjellige operatørene kan tilby.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...