Portrix Skrevet 19. april 2010 Del Skrevet 19. april 2010 (endret) ............ Endret 29. april 2010 av Portrix Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 19. april 2010 Del Skrevet 19. april 2010 Hva med å fullføre utdanningen som du startet på? Da får du både læreplass og fagbrev og da opner arbeidsmarkedet seg opp. Lenke til kommentar
Portrix Skrevet 20. april 2010 Forfatter Del Skrevet 20. april 2010 (endret) ......... Endret 29. april 2010 av Portrix Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 20. april 2010 Del Skrevet 20. april 2010 Hvordan bør jeg gå frem for å øke jobbsjansene mine? Vil heller ikke bruse rett inn i døra til bedriftene og si at "HER, er søknaden og CV`en min, jeg ønsker jobb her".. også er det ikke sikkert de trenger folk engang.. de fleste sjefene er oppstresset og jobber i arbeidstiden. (Noe broren min sa, siden han jobber i snekkerfirma og har sett hvor mye stress sjefen har om dagene) Så vil liksom ikke avbryte han og ta tiden ifra han.. Det øker nok jobbsjansene dine betraktelig å møte opp personlig. Du kan heller ikke tenke på at det er ekstra jobb for sjefen hvis du møter opp personlig, generelt sett er de vel glad for jobbsøknader. Lenke til kommentar
ZenMuch Skrevet 20. april 2010 Del Skrevet 20. april 2010 Har vært i ca samme situasjon selv! Lite jobberfaring så fikk aldri noe jobb, å det var i vanlige butikker. Mitt råd er egentlig bare å fortsette å prøve. Finn deg en midlertidig jobb, noe enkelt (bensinstasjon, rema 1000, McDonalds o.l) Er det mulighet å pendle, jobbe i nabobyen eller noe? Og si ifra til arbeidsgiverne at du kan være tilkallingshjelp, det er ikke mye men en start Håper det ordner seg for deg, lykke til 1 Lenke til kommentar
Protest Skrevet 20. april 2010 Del Skrevet 20. april 2010 Ta på deg arbeidsklær og dra til byggeplassene, og spør om de har noe jobb. Si at du er klar med det samme ... Forresten, har du sertifikat for vanlig bil? ... og ta hvilken som helst jobb. Det som er litt av problemet, er at du enda er litt ung. Det er begrensninger i hva man kan putte en 18 åring på, samt arbeidstider. Om du er RÅTØFF, så stiller du opp på asfaltverket, og sier du er klar for en tørn. En tid med spade og "klappfetta" gjør deg bare godt. Med tid og stunder kan du stige opp på en av de brummende gule Jobbet med asfalt engang tidlig på -80 tallet. Hadde i snitt over et halvtår ca. 80 arbeidstimer i uka, men så hadde jeg også kr 14.500 i snitt utbetalt hver 14. dag - DA. Det er over 25 år siden, og i dagens kroner burde det tilsi minst det dobbelte hver 14. dag. :dollar: Lenke til kommentar
Protest Skrevet 20. april 2010 Del Skrevet 20. april 2010 Om ikke, så ring forsen i morgen den dag, og si at du tar førstegangstjenesten i NÅ, med det samme, og at du vil til Ingeniørvåpenet . Der har de bruk for deg, og du rekker å "modnes", samt "leke" med svære anleggsmaskiner Kanskje du rekker inntaket i sommer. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 21. april 2010 Del Skrevet 21. april 2010 Vil du inn spesifikt som maskinkjører? Der er nok det vanskelig men som hjelpemann på grunnarbeid o.l burde det jo være muligheter som vikar hvis du kan stille på meget kort varsel, har du først fått foten innenfor og gjør en bra jobb så løsner det og du havner i en maskin før eller siden. Hvis du gir ett bra inntrykk så reis rundt og prat med sjefene og eventuelt formennene, kjenner du noen i bransjen som du kan bruke som døråpner? Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 21. april 2010 Del Skrevet 21. april 2010 Det å ikke gi opp med en gang er nok det viktigste.. Det er selvsagt kjedelig at det ikke går automatisk med en gang du er ferdig, men det kommer. Hvis skole ikke er aktuelt, så ville jeg enten gått til NAV eller militæret.. Begge kan hjelpe deg med å få erfaring/kursene du trenger for å komme deg videre. Militæret er nok det beste alternativet, der kan du få klasse C og mye erfaring Lykke til videre. Lenke til kommentar
Portrix Skrevet 21. april 2010 Forfatter Del Skrevet 21. april 2010 (endret) ..... Endret 29. april 2010 av Portrix Lenke til kommentar
agvg Skrevet 21. april 2010 Del Skrevet 21. april 2010 Usj, fravær drar kraftig ned. Har du snakket med vikarbyråene? Du har antagelig hard konkurranse fra andre, med mindre fravær samt østeuropeere som kan gå billigere og med erfaring. Hvor i landet holder du hus? Det kan være så enkelt at du kan prøve litt i områder hvor det er liten tilgang på folk. Lenke til kommentar
branick Skrevet 21. april 2010 Del Skrevet 21. april 2010 Jeg støtter forslaget om å forsøke via militæret som nevnt tidligere. Du får ikke minst kost, losji og mulighet til å ta det førerkortet du har lyst på, samt at du får mye erfaring med å jobbe på de maskinene du allerede har sertifikatet på. Det fins også arbeidsgivere der ute i dag som setter stor pris på at sine ansatte har fullført førstegangstjenesten Lenke til kommentar
Portrix Skrevet 21. april 2010 Forfatter Del Skrevet 21. april 2010 (endret) ......... Endret 29. april 2010 av Portrix Lenke til kommentar
agvg Skrevet 21. april 2010 Del Skrevet 21. april 2010 Mange av de som driver med bemanning mot bygg og anlegg, her har du en samling linker: http://www.nav.no/1073750044.cms I og med du trenger og vise deg frem kan du jo som siste mulighet høre med nav om de kan ordne en praksisplass til deg, om de gjør slikt med mindre du koster de penger vet jeg ikke men det kan jo være en mulighet til og vise seg frem. Men som nevnt før, ta deg en tur ut og snakk med folk og vær tilgjengelig på timen, før eller siden mangler de en mann om det så bare er for noen få timer så får du kommet innenfor. Har du noen referanser av noe slag? Lærere, kursholdere eller noe annet? Er dette ditt første forsøk på og få en jobb eller har du hatt noen før? Lenke til kommentar
Portrix Skrevet 27. april 2010 Forfatter Del Skrevet 27. april 2010 Men tilbake til spørsmålet, kan det være lurt av meg å la være å sende kompetansebeviset med søknad og CV? Så kunne jeg jo vise sjefen kompetansebeviset når han har sett meg, hatt intervju osv. Siterer meg selv.. Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 27. april 2010 Del Skrevet 27. april 2010 Møter du opp og prater, eller er du såpass flink at du tar opp telefon eller pcen og sender søknad? =) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå