Gå til innhold

Faks på pc, hvordan?

Anbefalte innlegg

På jobb er det en sliten faks som burde byttes ut, så jeg tenkte i stede for å kjøpe ny faks så måtte det vel være mulig å få faks på pc ? Men jeg vet ikke helt hvordan.

Jeg lurer på hvilken programvare, hardware man trenger for å få dette til?

Det er ISDN der nå men er snart på tur inn med breiband.

Det er 4 linjer inn på jobb, derav 4 av dem er til telefon 1 til faks. Når man er på internett så bruker man en av de 4 linjene til telefonen. Så det jeg lurer på er om jeg kan på noen slags måte fortsette å bruke den linjen som var til faksen, slik at maskinen mottar faksen uten å være på internett ? Går det ann ?

Maskinen er en IBM Netvista med nettverkskort, ISDN kort

Håper på mange gode svar..

Takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

går det ann å få tak i faksmodem for å montere i maskinen eller ?

Har ett gammelt modem liggende som ble tidligere brukt til nettbank. Det er ett Lasat Safire 28.8. Dette går bruker com porten, er det mulig at dette kan brukes til å sende faks og motta faks med ? Og at det kobler opp når det trengs, altså fungerer som en vanlig faks..bare på data ?

Trenger helst ett program som er på norsk å er enkelt å bruke, siden de som jobber her er litt grønne på data.

Lenke til kommentar
Så det jeg lurer på er om jeg kan på noen slags måte fortsette å bruke den linjen som var til faksen, slik at maskinen mottar faksen uten å være på internett ? Går det ann ?

Det går fint - har brukt RVS Com Lite i noen år. Programmet følger som regel med isdn-kortet, og der trenger man ikke være tilkoblet internett for å sende/motta fax - kun påslått maskin.

Meget anvendelig - f.eks. Komplett sendte kopi av alle mine gamle fakturaer via sin kopimaskin, og siden slike ikke enkelt lar seg manipulere, er de mer troverdige enn om de kom som ei fil. Bruker samme program også som telefonsvarer - man kan selv tekste 'Cover Head' på faxen ( språk/ fonter, men unngå æ-ø-å ) og snakke inn meldinger på svareren.

Man kan rett&slett bruke programmet som telefon ( f.eks. med headset ), men det er endel innstillinger man må forske litt på for at alt skal funke feilfritt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...