P0nduz Skrevet 19. april 2010 Del Skrevet 19. april 2010 Hei Akkurat skaffet meg et d700 og dermed ble den gamle kameravesken min for liten og trenger i den forbindelse litt råd om hva jeg bør kjøpe. Utstyret jeg har er D700 + grep d80 + grep sigma 24-70 f2.8 tamron 70-300 nikor 50 f1.8 Nikor 16-85 sb-600 i tilegg skal jeg ha 4 nye fullformat objektiver med zoom 2 fastopptikk Har en domke f2 som forsåvidt får plass til alt men syns det kommer vel mye støv inn i denne, så er på utikk etter en ny bag som har plass til alt utstyret ovenfor også det som kommer. Det vil også være en fordel om det var plass til en macbok pro 15.6" Det er viktig at baggen har en form for regntetting og at den er relativt støvtett når den er lukket. Samtidig er det ønskelig at den er så nøytral som mulig. Pris ca 1000 kr + frakt og eventuell moms Takkker på forhånd for svar. JC Lenke til kommentar
Thunderhead Skrevet 19. april 2010 Del Skrevet 19. april 2010 (endret) Sånn i utgangspunktet vil jeg anbefale deg å være mer selektiv når du velger utstyr som skal med, da jeg tipper at de aller fleste fotoutfluktene dine ikke krever at alt blir brukt hver gang. Med alt det du foreskriver over i en skulderveske, vil bli ubehagelig tungt. Det sagt, jeg er meget godt fornøyd med Think Tank sine skuldervesker Urban Disguise serien. Fordelen jeg ser med disse, er at lommene som rommer kameraene foldes automatisk sammen når kamera taes ut og blir dermed mye mindre i fysisk størrelse. Samt at de ikke ser så veldig "fotoveske" ut og i tillegg har de regntrekk vedlagt. Edit, glemte å nevne at de kanskje sprenger budsjettet ditt litt, men de er usedvanlig solid bygget og oser av kvalitet i alle detaljer. Endret 19. april 2010 av Thunderhead Lenke til kommentar
P0nduz Skrevet 20. april 2010 Forfatter Del Skrevet 20. april 2010 Jeg planlegger selvsagt hva jeg skal ha med meg flr hver tru men ender alltid opp med D80 + tele også er det jo en selvfølge å ha med d700 syns jeg. Er åpen for forslag om sekker også Takker for svar:) Lenke til kommentar
Lasse Ma Skrevet 20. april 2010 Del Skrevet 20. april 2010 Jeg planlegger selvsagt hva jeg skal ha med meg flr hver tru men ender alltid opp med D80 + tele også er det jo en selvfølge å ha med d700 syns jeg. Er åpen for forslag om sekker også Takker for svar:) Med så mye utstyr vil jeg tro at det er mest hensiktsmessig å gå for sekk. Jeg ser selv etter sekk og vurderer en Lowepro flipside Produsentens hjemmeside Det er ikke plass til laptop i den, men Lowepro har mange sekker med plass til dette også. Selv så falt jeg for flipside pga åpning er fra ryggen på sekken. Lenke til kommentar
arela Skrevet 20. april 2010 Del Skrevet 20. april 2010 Jeg bruker en Crumpler 6 mil home for småturer. Den er litt i minste laget og jeg må ta av L-plata på D3 for å få plass. Da får jeg med maks 2 zoomer og et mindre objektiv og noe småstasj. Vurderer Crumpler 7 mil home også. kjekt å ha og det er gode vesker. Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 20. april 2010 Del Skrevet 20. april 2010 Kan også anbefale Crumpler Million Dollar Home 6. En noe særlig større bag enn det blir etter min mening for stor. Det er ikke behagelig å bære for mye på skulderen over tid. Lenke til kommentar
P0nduz Skrevet 20. april 2010 Forfatter Del Skrevet 20. april 2010 Har selv en flipside 400AW og denne er ikke stor nok til å holde begge husene med objektiver. mn ellers en veldig god sekk. Har sett en del på crumpler men denne holder vel bare til et hus såvidt jeg har sett? Takker for svar så langt JC Lenke til kommentar
Zahl Skrevet 20. april 2010 Del Skrevet 20. april 2010 Hva med den nye Classified-serien til Lowepro?: Lenke til kommentar
P0nduz Skrevet 21. april 2010 Forfatter Del Skrevet 21. april 2010 Classified så veldig bra ut men er klarer ikke helt og finne ut av om det går an og få begge husene med grep og objektiver montert nedi veska noen som har den og kan bekrefte eller avkrefte? Takker for gode svar JC Lenke til kommentar
Zahl Skrevet 21. april 2010 Del Skrevet 21. april 2010 Jeg har sykt lyst på en Classified 160 AW selv, men jeg er rimelig sikker på at mitt D90 med grep ikke kommer til å passe. Da må jeg i så fall gå opp til 200/250 og de blir litt for store til mitt bruk. Lenke til kommentar
Cubus Skrevet 22. april 2010 Del Skrevet 22. april 2010 Kanskje KATA kan være noe? Har ingen erfaring med produktene selv men vurderer å kjøpe en fotosekk evt bag. Lenke til kommentar
Cubus Skrevet 22. april 2010 Del Skrevet 22. april 2010 (endret) dobbel post Endret 22. april 2010 av Cubus Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå