Zimi Skrevet 19. april 2010 Del Skrevet 19. april 2010 Hei Tok fagbrevet mitt forrige år, og går på skole atm. Fikk tilbud om jobb i min tidligere lærlingplass som er en videregående skole. Stillingen min er ikt-ansvarlig sammen med min tidligere sjef. Jeg lurte på hvor mye startlønn burde jeg burde ha krav på og hva startlønnen til dere som har starta med jobb rett etter lærlingtidener. Noen som har info over hvem jeg kan ringe etc? Takk for svar på forhånd Lenke til kommentar
Datasmurfen Skrevet 20. april 2010 Del Skrevet 20. april 2010 (endret) Jeg går selv 1 året i lære. Men ut fra informasjon jeg har hørt ligger lønnen på mellom 200.000 -250.000, men dette kan selvsagt variere. SIden du allerede kjenner systemet på skolen godt vil jeg tro dette kan ha en positiv effekt da de slipper å lære deg opp (På ny). Har du serfetiseringer/kurs vil du også kunne "presse" lønna opp. Endret 20. april 2010 av Datasmurfen. Lenke til kommentar
Mr.Duklain Skrevet 20. april 2010 Del Skrevet 20. april 2010 Min lønn er på 230.000. så noe sånt ksn du forvente deg Lenke til kommentar
Zimi Skrevet 20. april 2010 Forfatter Del Skrevet 20. april 2010 Takk for svar nei desverre har jeg ikke sertifiseringer osv enn favbrevet. andre som vil skrive ned hva de hadde som startlønn? hva burde jeg kreve? Lenke til kommentar
aklla Skrevet 20. april 2010 Del Skrevet 20. april 2010 Jeg hadde litt over 250 000, med veldig god stigning i lønn den første tiden Lenke til kommentar
llalexll Skrevet 23. april 2010 Del Skrevet 23. april 2010 Jeg startet på 340 000 ish.. så det er veldig forskjellig. Lenke til kommentar
Zimi Skrevet 4. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2010 (endret) Takk for svar Så fikk litt peiling on lønna og sånt fra stedet jeg søkte på. Jeg får en startlønn på 295 000 kr i året, ca 17k utbetalt i måned. dette er vel en ganske bra startlønn, men haken er at jobben ikke dekker noen sertifiseringer som jeg kan ta mens jeg jobber der, lønnsforhøyelse etter FIRE år, ingen overtidsbetaling osv. så som sagt jobber der fra 8.00-16.00 hverdag med vanlig lønn, INGEN GODER. Har spørt litt rundt andre steder der noen venner av meg jobber (med samme utdanning som meg), der får de nesten alle godene jeg nevnte over + lønnsforhøyelse hvertfall etter 6. måned. (de startet som regel med lavere startlønn enn det jeg får nå, men har økt til over 315k i året) Hva synes dere om dette? (atm tenker jeg nei og skal prøve å få lønna litt opp, eller bare søke et annet sted) Takker for svar på forhånd. Endret 4. mai 2010 av Zimi Lenke til kommentar
Pasient Skrevet 11. mai 2010 Del Skrevet 11. mai 2010 (endret) 295k hadde vært ganske så ok om du hadde fått med godene. Såvidt under 300k i året UTEN mulighet for overtid, sertifiseringer, kurs osv osv? Jeg vet ikke helt om jeg hadde vært fornøyd med det. Etter jeg tok fagprøven så begynte jeg på en grunnlønn på såvidt over 300k. Men med gode muligheter for kursing, overtid og andre goder som feks gratis mobiltelefon. Tar jeg med alle godene pluss overtid osv, så havner jeg vel på ca 400k i år. Jeg begynte i januar 2009. Endret 15. mai 2010 av Pasient Lenke til kommentar
PosteMonopolet Skrevet 16. mai 2010 Del Skrevet 16. mai 2010 Ikkje bry deg om kva dei andre får, då lagar du berre unødvendige problem for deg sjølv. 295 000kr er uansett ganske bra startlønn. Lenke til kommentar
Cx Skrevet 20. mai 2010 Del Skrevet 20. mai 2010 Ikkje bry deg om kva dei andre får, då lagar du berre unødvendige problem for deg sjølv. 295 000kr er uansett ganske bra startlønn. Veldig sweet startlønn, men kjipt at du ikke har mulighet til etterutdanning, faren er da at du stagnerer både skillmessig og karriæremessig :/ Lenke til kommentar
Rartnamn Skrevet 30. mai 2010 Del Skrevet 30. mai 2010 Overenskomst i IKT-sektoren vil tilsei en 142kr /t som tilsvarer 23.108 i mnd. Så er du jo fri til å forhandle frem din egen kontrakt. http://elogit.no/id/7908.0 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå