Gå til innhold

Pris på i5-maskin m/ 2 24" skjermer?

Anbefalte innlegg

Hei,

jeg vurderer å legge ut maskinen min for salg. Jeg kan cirka-regne meg fram til pris ift. nypris idag, men siden det selges samlet i ferdig, super stand og jeg ser helt ville ting på finn.no, tenkte jeg å høre hva som er OK å sette som pris for denne maskinen?

Lancool PC-K62 kabinett - Miditower m/ sidevindu og 3x 140mm vifter m/ blå LEDs + 1x 120mm vifte bak. Produsert av Lian Li. (Februar '10)

Intel i5-750 prosessor - Har vært lett/moderat overclocket uten problem. (November '09)

Asus P7P55D hovedkort. (November '09)

XFX Radeon HD 5770 skjermkort - Har vært lett/moderat overclocket ca. 1 mnd uten problem. (Februar '10)

8GB OCZ DDR3 Platinum 1600MHz CL8 RAM - 4x 2GB god RAM med 1,65V.

Samsung Spinpoint F1 1TB harddisk. (November '09)

Mist 650W rev.4 strømforsyning. (Februar '10)

Sony DL 24x DVD-brenner. (November '09)

Scythe Grand Kama Cross CPU-kjøler - Svært stille og enorm kjøler m/ 140mm vifte. (Januar '10)

2x BenQ G2411HD skjermer - Gode 24-tommer skjermer med 1920x1080-oppløsning. Noen småskader men fungerer flott. (November '09)

Microsoft Wireless Desktop 3000 tastatur og mus - Trådløst og med norsk oppsett. (November '09)

Windows 7 Home Premium 64-bit OEM - Ekte med lisens, med CD/DVD.

Alt fungerer strålende og er i topp stand. Jeg mener at dette skal være en maskin som kan dekke mange og manges behov (spill, musikk-/foto-/videoredigering og generell bruk).

Det er med tungt hjerte jeg vurderer å selge den, men studier og plass setter en stopper for den stasjonære. Så i tillegg til å finne en fornuftig eier som tar vare på den, vil jeg høre hva som er riktig pris å ta for den/hva jeg kan få for den. På forhånd takk!

OBS! Dette er ikke en salgstråd, så vennligst ikke by i tråden!

Endret av E-asy1985
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg har en kammerat som er ute etter en egen pc.... med så og si det samme oppsettet nytt!

men hvilket hovedkort er det? DO, LE, EVO, PRO, DELUXE? send gjerne med link på hvilket kort det faktisk er!

Hvor mye har du klokket cpu'en og gpu'en?

Så hvis du kan sette en ca. pris (med og uten skjerm/-er (gi en meget god pris så kan han sikkert ta begge)) kan jeg si ifra til han....

Mvh

ts2101

Lenke til kommentar

Som jeg presiserte i tråden, så er jeg ute etter tips om hva jeg kan få for dette/burde ta for det - ikke å selge her i tråden (som bryter forumets regler). Men tips ham om du vil :) Det blir lagt ut på bruktmarkedet/finn.no etterhvert.

Hovedkortet heter kun ASUS P7P55D (og har ingen endelsene, men kanskje DO da eller?). Du ser riktig versjon i linken ihvertfall :)

GPU ble kun klokket (bare en testperiode) til 900/1295, men testet riktignok i furmark med 940/1360 uten problem. Stilte da tilbake med en gang, da jeg ikke har behov for noen hard klokk på mitt kort. Men kortet har altså kun vært klokket som en test (ikke på 900/1295 en full måned engang tror jeg).

Nesten alt av orginalemballasje er tatt vare på og alt finnes kvittering på (begge unntak med den ene skjermen).

Endret av E-asy1985
Lenke til kommentar

66,6% av dagens nypris er en god deal for både kjøper og selger.

Du kan selvsagt forlange et sted mellom 66,6% og 99.9% av dagens nypris men jo nermere 100% desto dårligere deal for kjøper. Det løper alltid risko ved å kjøpe hardware som er tatt i bruk så hvis du har samvittighet og medfølelse for kjøper så holder du deg helst mellom 66,6% og 75%.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

OK, takk for innspill.

Hvis jeg runder ned nyprisen (og skjermene ned til 1k per stykk) på alle komponentene blir totalen ca. 10 500,-. Så 7000-7500,- er vel ikke noe ran.

Eller kanskje 15 000,- er grei pris? :D Disse maskinene kan da umulig noen gang bli solgt?

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=21949602

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=21887234

OT, I know. Takk igjen for innspill.

Endret av E-asy1985
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...