antigoogle Skrevet 19. april 2010 Del Skrevet 19. april 2010 jeg sliter med å installere ubuntu 9.10 på pc-en min,jeg har brent .iso filen innpå en tom dvd, tatt den inn i pc-en og startet på nytt kommer til menyen og klikker på installer ubuntu så kommer det der blinkende bildet som minner om windows 7 så svart skjerm, har ventet i 3 timer på at noe skal skje men ingenting, jeg har sjekket om platen har feil men det hadde den ikke, jeg prøvde windows installereren når den var ferdig restartet jeg og kom innpå på hvilket operativsystem jeg skulle boote jeg valgte ubuntu og så svart skjerm etter det derre blinkende/glødende bildet. HVA SKAL JEG GJØRE??? har en hp Compaq Presario og bruker tv-en min som skjerm. aner ikke hvor det skal postes men satser på dette stedet. takk for eventuelle svar Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 19. april 2010 Del Skrevet 19. april 2010 Ok................ hmmmmmmmmmmmmmmmm.......... Prøv å oppdatere BIOS, det vil sikkert fikse problemet. 10.04 vil bli neste ute(og den er LTS-version, aka support og oppdatering VELDIG mye lenger en 9.10 og 10.10), noe imot å prøve med denne? Men anbefaler BIOS først. Lenke til kommentar
cmyrland Skrevet 19. april 2010 Del Skrevet 19. april 2010 Hvis du trykker alt+ctrl+F1 når ting ser ut til å stoppe, får du opp noe da? Og hvordan har du koblet maskina til TV-en (HDMI, VGA?), med hvilket skjermkort? Ellers skader det jo ikke å prøve 10.04, men en BIOS-oppdatering vil jo bare være sunt uansett. Alternativt kan du også prøve å bare resette BIOS. Lenke til kommentar
antigoogle Skrevet 20. april 2010 Forfatter Del Skrevet 20. april 2010 skjermkort: NVIDIA GeForce G210, koblet til via hdmi kabel, skal gi 10.4 et forsøk men hvist den ikke virker hvordan oppdaterer man BIOS? Lenke til kommentar
cmyrland Skrevet 20. april 2010 Del Skrevet 20. april 2010 har du mulighet til å prøve med VGA? HDMI kan være problematisk med de åpne driverne som benyttes under install. Nå er det jo en drøy uke til 10.04 lanseres, så det er ikke vits å tulle med 9.10 lenger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå