hean Skrevet 19. april 2010 Del Skrevet 19. april 2010 Hei Vurderer å opprette en NUF (Norskregistrert utenlandsk foretak) som vil si ett aksjeselskap opprettet i utlandet med en norsk avdeling. Det finnes mange firma som tilbyr dette men problemet er er at hovedselskapet skal da være "sovende". Jeg har lyst å opprette en konto i England med tilhørende Visa-kort men da må jeg ordne med regnskapet selv. Håper noen vet en side som forteller hva som kreves av regnskap... innhold, frister, etc da jeg ikke finner dette selv. Diskusjonen er altså IKKE hvorfor jeg vil ha ett slikt selskap med utenlandsk konto men om regnskapsregler. For å klargjøre en ting.... dette har ikke med skatt å gjøre!! Håper noen vet noe om dette... Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 19. april 2010 Del Skrevet 19. april 2010 I følge denne: http://www.firmahjelpregnskap.no/guide/jeg-har-et-nuf/ så gjelder regnskapsregelene for et AS også for NUF. I såfall er vel dette noe man bør vurdere å ikke gjøre selv.. Det er en link i bånn der for deg som vurderer å føre regnskap selv. Det bør vel bemerkes at dette er skrevet av et firma som er interessert i å føre regnskapet for deg. Lenke til kommentar
hean Skrevet 19. april 2010 Forfatter Del Skrevet 19. april 2010 I følge denne: http://www.firmahjelpregnskap.no/guide/jeg-har-et-nuf/ så gjelder regnskapsregelene for et AS også for NUF. I såfall er vel dette noe man bør vurdere å ikke gjøre selv.. Det er en link i bånn der for deg som vurderer å føre regnskap selv. Det bør vel bemerkes at dette er skrevet av et firma som er interessert i å føre regnskapet for deg. Takker for svar men tror du misforstod litt her.... Regnskapet for den Norske avdelingen er INGEN problem. Problemet er at jeg vil vekke opp den sovende delen i England og aktivisere hovedavdelingen der. Derfor må jeg også levere regnskap til Engelske myndigheter og det er den delen jeg lurer på. Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 20. april 2010 Del Skrevet 20. april 2010 Takker for svar men tror du misforstod litt her.... Regnskapet for den Norske avdelingen er INGEN problem. Problemet er at jeg vil vekke opp den sovende delen i England og aktivisere hovedavdelingen der. Derfor må jeg også levere regnskap til Engelske myndigheter og det er den delen jeg lurer på. Ahaa.. ja, riktig.. Da vet jeg ikke, og du er vel litt utenfor det folk bruker NUF til som standard (som vel er å unngå revisjon og aksjekapital..). Men er ikke dette noe disse "NUF-pusherne" kan ta seg av mot litt ekstra betaling? Du kan ikke være den første som har denne problemstillingen. Så et tips helt ut av det blå må kanskje være å finne et firma som tilbyr "NUF-opplegg" pluss ordner med engelsk regnskap, eller eventuelt har en samarbeidspartner i england som fikser det. Får håpe noen som har litt mer peil på dette også svarer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå