Gå til innhold

Hjelp med problemstilling om religion.


Anbefalte innlegg

Hei. Har nå fått et prosjekt i RLE på skolen om kapitellet "Mangfold" hvor vi skal ha presentasjon om diverse religioner i Norge osv. Hele oppgaven er ganske stor, men trenger hjelp til ideer til en problemstillig.

 

Et av punktene i oppgaven lyder slik:

Fordyp deg i en problemstilling knyttet til hvordan kristne, hinduer, muslimer, jøder og buddhister praktiserer sin religion i Norge.

 

 

Er det noe som har en ide til en bra problemstilling knyttet til det ? :)

 

 

Takk for all hjelp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hei! :)

 

vet ikke om du synes disse er gode, men noen problemstillinger jeg kommer på i farta er

- hvordan uttrykkes det religiøse mangfoldet vi har i Norge i hverdagslige situasjoner?

- på hvilken måte har vi et religiøst mangfold i Norge?

- hvordan er det å være religiøs i et postmoderne samfunn?

 

jeg tror på Jesus så kan si litt om det.. om du vil høre er det bare å sende på en pm..jeg har litt dårlig tid akkurat nå!

Endret av rosin
Lenke til kommentar

Hehe, hvilket årstrinn går du på, om jeg tør spørre? :)

 

Det er ikke meningen at du skal ta utgangspunkt i Ninian Smart, men de syv religionsdimensjonene vi har etter denne personen. De syv religionsdimensjonene er utgangspunktet for å forstå og beskrive de forskjellige religioner, med hensyn til opplæring i videregående skole.

 

Det vil altså kunne lønne seg vel å ta med disse, et sikkert pluss i boken. ;)

Lenke til kommentar

Problemstilling: Omfang og metoder benyttet i misjonering fra norske religiøse organisasjoner i og utenfor Norge.

 

Annet men noe utenfor tema: Hvordan har Norge beveget seg fra å være "en nasjon under gud" til et av verdens mest sekulære land? Hva slags virkninger har dette på praktisering av religion (forbud og tilpasninger)?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...