chevyz28 Skrevet 19. april 2010 Rapporter Del Skrevet 19. april 2010 (endret) Skal koble en mikrofon til PC på lydkortet. Det er en kondensatormikrofon med fantommating. Har Behringer MIC100 som mikrofon forforsterker, og denne gir fantommatingen. Ble anbefalt å koble denne til linjeinngang og ikke mikrofoninngang for det er bedre med ekstern forforsterker enn den innebygde i PC'n. Dessuten trenger mikrofonen fantommating. Er ingen proff, så derfor tenkte jeg at det innebygde lydkortet i PC får fungere enn så lenge. Har ikke de høyeste kravene til lyd. Problemet er at jeg bare får lyd i en kanal (Venstre). Prøvde en stereo kabel og fikk da lyd i begge kanaler, men lyden ble rar. Og den manglet bass. Mye bedre når lyden kom gjennom en kanal. Har dette noe med balansert/ubalansert kabel å gjøre? Kan svært lite om slikt. Det jeg lurer på er hvilken måte det er best å koble mikrofonen til PC'n på? Eller må man bare godta at lyden kommer i en kanal? Endret 19. april 2010 av chevyz28 Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 24. april 2010 Rapporter Del Skrevet 24. april 2010 En mikrofon, en kanal. Lenke til kommentar
chevyz28 Skrevet 24. april 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 24. april 2010 Så det er ikke mulig å splitte signalet opp i venstre og høyre kanal med kabel? En Dual mono løsning? Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 24. april 2010 Rapporter Del Skrevet 24. april 2010 De fleste programmer kan spille av en mono tone i begge kanaler, om det er det du ønsker.Evt så burde det vel ikke være noe problem å bruke et y-ledd på utgangen du har, og så koble de to til en stereo mini-jack. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå