nordemoniac Skrevet 19. april 2010 Del Skrevet 19. april 2010 Hei! Har en telefon med Tele2 abn. og Windows Mobile 6.5 med GPS. Har muligheten til å velge å bruke A-GPS, noe som gjør at f.eks. Google Maps finner ut hvor jeg er på et blunk. Koster det penger å bruke A-GPS? Jeg regner med det koster penger å laste ned kartene til Google Maps, men hva om man laster ned kart via WiFi, vil A-GPS være 100% gratis etterpå? Btw. er det noen mulighet for å laste ned hele kartet for f.eks. Trondheim til Google Maps, slik at den slipper å sløse bort pengene mine? Lenke til kommentar
snubbel Skrevet 19. april 2010 Del Skrevet 19. april 2010 A-GPS benytter posisjonene til GSM-mastene for å finne ut hvor du er. Ja, det genererer noe datatrafikk og ja, det koster penger. Du kan ikke laste ned kart til Google Maps på forhånd (i hvert fall ikke sist jeg testet det.) Skal du ha 100% gratis bruk på kart så må du kjøpe kartprogramvare f.eks. fra TomTom og slå av A-GPS. Lenke til kommentar
mandela Skrevet 19. april 2010 Del Skrevet 19. april 2010 Hvor mye trafikk genereres det egentlig ved bruk av A-GPS? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå