simen_gunnar Skrevet 19. april 2010 Del Skrevet 19. april 2010 Hei! Jeg har tysk nivå 1 på videregående og står nå ovenfor en veldig viktig prøve med tanke på standpunktkarakteren.. Som de fleste sikkert vet så er språk nivå 1 et fag der det blir forventet ganske dårlige stiler og det skal ikke være så vanskelig å oppnå en god karakter. Jeg lurer derfor på om noen har noen flotte hjelpemidler? For eksempel noen oppsetter på noen dialoger eller temaer som ofte dukker opp. Noen enkle tekster om tyske steder, jobb, skole, hobbyer eller liknende Alt taes imot med stor takk! - Simen Lenke til kommentar
FlinkeFreddy Skrevet 19. april 2010 Del Skrevet 19. april 2010 Hva har du lov til å ta med? Antar du kan ha med ordliste. Du kan jo alltids skrive opp noen enkle setninger der? Hvis du skriver opp f.eks: "Mannen kjører bil med kona", kan du bytte ut "mannen" med andre hannkjønnsord etc, så er grammatikken sånn halvveis på plass. Lag flere setninger hvor du bytter om på plasseringene til kjønnene. Lenke til kommentar
simen_gunnar Skrevet 19. april 2010 Forfatter Del Skrevet 19. april 2010 Jeg kan ha med meg alt mulig, til og med egen pc:) Har ikke internett thou Lenke til kommentar
nybb Skrevet 19. april 2010 Del Skrevet 19. april 2010 Jeg har tysk II og ligger på 5'eren. Jeg ville absolutt anbefalt deg å blodpugge på det som har med kasus å gjøre, samt det som har med verb å gjøre. (Ich bin, du bist). Dette hjelper til å få en mye bedre flyt i teksten din. Skrible ned disse reglense og ta dem med. Du vil garantert imponere læreren din hvis du har få feil av denne arten, siden det er deres pensum, og det er det læreren kikker etter. Ellers ville jeg lest noen av tekstene i tyskboka di. Finn noen linjer du forstår. Rable dem ned, og bruk dem i teksten din. Alt for å få flyt i en tekst! Lykke til! Lenke til kommentar
simen_gunnar Skrevet 19. april 2010 Forfatter Del Skrevet 19. april 2010 Jeg har tysk II og ligger på 5'eren. Jeg ville absolutt anbefalt deg å blodpugge på det som har med kasus å gjøre, samt det som har med verb å gjøre. (Ich bin, du bist). Dette hjelper til å få en mye bedre flyt i teksten din. Skrible ned disse reglense og ta dem med. Du vil garantert imponere læreren din hvis du har få feil av denne arten, siden det er deres pensum, og det er det læreren kikker etter. Ellers ville jeg lest noen av tekstene i tyskboka di. Finn noen linjer du forstår. Rable dem ned, og bruk dem i teksten din. Alt for å få flyt i en tekst! Lykke til! Tusen takk for gode råd! Du skal ha skryt for at du skreiv på en såpass optimistisk måte at jeg faktisk fikk lyst til å gjøre det! Lenke til kommentar
Newklear Skrevet 19. april 2010 Del Skrevet 19. april 2010 Last ned wiki! ; ) (På tysk, ofc!) Google for howto! : ) Lenke til kommentar
simen_gunnar Skrevet 19. april 2010 Forfatter Del Skrevet 19. april 2010 Last ned wiki! ; ) (På tysk, ofc!) Google for howto! : ) Du er genial!!! Lenke til kommentar
Aceface Skrevet 19. april 2010 Del Skrevet 19. april 2010 http://cdon.no/b%C3%B8ker/longva,_hans/tysk_grammatikk-7750821 Har brukt den dette året og må bare si at den er helt uvurderlig. Ett enkelt utbrettsark som inneholder alle grammatikkregler, liste over irregulære verb med bøyninger osv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå