Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Heldagsprøve i tysk - nyttige hjelpemidler?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har tysk nivå 1 på videregående og står nå ovenfor en veldig viktig prøve med tanke på standpunktkarakteren..

Som de fleste sikkert vet så er språk nivå 1 et fag der det blir forventet ganske dårlige stiler og det skal ikke være så vanskelig å oppnå en god karakter. Jeg lurer derfor på om noen har noen flotte hjelpemidler? :)

For eksempel noen oppsetter på noen dialoger eller temaer som ofte dukker opp. Noen enkle tekster om tyske steder, jobb, skole, hobbyer eller liknende :)

Alt taes imot med stor takk!

- Simen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har tysk II og ligger på 5'eren.

Jeg ville absolutt anbefalt deg å blodpugge på det som har med kasus å gjøre, samt det som har med verb å gjøre. (Ich bin, du bist).

Dette hjelper til å få en mye bedre flyt i teksten din. Skrible ned disse reglense og ta dem med. Du vil garantert imponere læreren din hvis du har få feil av denne arten, siden det er deres pensum, og det er det læreren kikker etter.

Ellers ville jeg lest noen av tekstene i tyskboka di. Finn noen linjer du forstår. Rable dem ned, og bruk dem i teksten din.

Alt for å få flyt i en tekst!

Lykke til! :thumbup:

Lenke til kommentar

Jeg har tysk II og ligger på 5'eren.

Jeg ville absolutt anbefalt deg å blodpugge på det som har med kasus å gjøre, samt det som har med verb å gjøre. (Ich bin, du bist).

Dette hjelper til å få en mye bedre flyt i teksten din. Skrible ned disse reglense og ta dem med. Du vil garantert imponere læreren din hvis du har få feil av denne arten, siden det er deres pensum, og det er det læreren kikker etter.

Ellers ville jeg lest noen av tekstene i tyskboka di. Finn noen linjer du forstår. Rable dem ned, og bruk dem i teksten din.

Alt for å få flyt i en tekst!

Lykke til! :thumbup:

Tusen takk for gode råd!

Du skal ha skryt for at du skreiv på en såpass optimistisk måte at jeg faktisk fikk lyst til å gjøre det! :new_woot:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...