WheelMan Skrevet 27. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2010 (endret) Litt kjipt å bli busta med 150+ HK for mye den dagen uhellet er ute og man er i forsikringselskapets vold. Da skal du vite det at sist jeg sjekket hadde ikke staten norge utstyr for å teste biler med AWD. EDIT: Om du blir stoppet i kontroll, altså. Endret 27. mai 2010 av WheelMan Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 27. mai 2010 Del Skrevet 27. mai 2010 Dieselhester virker jo MYE seigere enn bensin, sikkert mye på grunn av at dreiemomentet på diesel er ganske mye mer kontra bensin. Uansett, det er kjett å pløye ned en annen bil, og få regress fordi du hadde 100hk ekstra under panseret. Om du skal ha alt på rett side av loven, så snakker vi en del kostnader.. MEN, jeg leste en artikkel i Gatebil, om at de ikke kunne ta deg for å chippe bilen. Fordi? Jo, når du chipper bilen, bryter du typegodkjenninga, og de har ikke lov til å ta deg da. Jeg kan finne frem den artikkelen igjen, da jeg ikke husker alt. Lenke til kommentar
Brian Skrevet 27. mai 2010 Del Skrevet 27. mai 2010 Diesel og bensin har jo to ganske forskjellige karakteristikker. Dieselen har masse krefter på et snevert turtallsregister, slik at den vil føles seig før den endelig får trykk. Dette fører også til hyppig giring for å holde seg mest mulig innen det lille turtallsområdet hvor den drar best. En turbomata bensiner kan fort ha 2/3 av turtallsområdet med trykk, noe som vil si at den har et langt bredere turtallsregister med høy effekt. I tillegg vil man slippe å gire såpass ofte som sparer tid på girskifte. Jeg hadde valgt bensinturbo foran dieselturbo any day. Alt er mer morro med bensin etter min mening. Blir som å sammenligne bak og forhjulsdreven bil. Klart, forhjulsdreven er ikke dårlig, men man får det alltid litt mer morro med en bakhjulstrekker. Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 29. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2010 Noen som lurer på hva det her er? ..eller vet hva det er? Lenke til kommentar
martin808 Skrevet 29. mai 2010 Del Skrevet 29. mai 2010 Er vanskelig å se siden alt på biler nå til dags er gjemt under svarte deksler. Men jeg gjetter på CDI. Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 29. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2010 Det er tilkobling til ekstern forsterker for Premium-anlegget, som jeg ikke har. Flott av Volvo å legge inn alt av kabler så man bare trenger delene! plug & play Samme gjelder for senterhøyttaleren som jeg ikke har, og sub bak Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 30. mai 2010 Del Skrevet 30. mai 2010 Regner med at du skal kjøpe ettermarkeds anlegg? Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 30. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2010 (endret) Bare høyttalere og forsterkere. Headunit oppgraderer jeg fra HU-603 som jeg har, til HU-803 fra Premium-pakken. Har allerede en på vei i posten Neste skritt blir å få tak i dørpaneler til fordørene som har riktige høyttalerplasser. jeg har faktisk funnet et par som er i R-designet jeg er ute etter å oppgradere litt til: http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Volvo-OEM-Front-Left-Right-R-Door-Trim-Panels-V70-01-07-_W0QQcmdZViewItemQQhashZitem35a76b4081QQitemZ230442090625QQptZMotorsQ5fCarQ5fTruckQ5fPartsQ5fAccessories Ellers å ligger det en i hel-sort som jeg har fra før av: http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Volvo-Leather-Front-LH-RH-Door-Panels-V70-S60-_W0QQcmdZViewItemQQhashZitem5189769e6aQQitemZ350198603370QQptZMotorsQ5fCarQ5fTruckQ5fPartsQ5fAccessories Se bort ifra tre-trim. Easy as pie å bytte. De orginale ser sånn ut: Forskjellen er at høyttaler-plassene går fra 6.5" og 1" til 8", 3" (utvides til 4") og 1,5". Også ser R-panelet (Black/Gobie) unektelig bra ut Problemt er bare at den selgeren (som også er de eneste jeg kan finne som har en del av R-panelene, og Premium-prepped paneler) ikke shipper utenlands - så frakt via Jetcarrier vil koste meg 1600 kroner Innspill? Spesielt på designet - den sorte går ut om 10 timer, så raske tanker og kommentarer mottas med stor takk. Endret 30. mai 2010 av WheelMan Lenke til kommentar
SvennAndre Skrevet 30. mai 2010 Del Skrevet 30. mai 2010 Hva matcher best til interiøret du har fra før? Har du innslag av beige? Isåfall ville jeg valgt de beige. Men hvis dørpanelene er det eneste i hele bilen som har litt beige, så tror jeg du skal droppe de. Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 30. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2010 Det er en del av forandringen jeg vil gjøre. Nå er bilen hel-sort, men jeg vil ha inn innslag av beige som du mener. Det inkluderer setene og litt andre smådetaljer også. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 30. mai 2010 Del Skrevet 30. mai 2010 Problemt er bare at den selgeren (som også er de eneste jeg kan finne som har en del av R-panelene, og Premium-prepped paneler) ikke shipper utenlands - så frakt via Jetcarrier vil koste meg 1600 kroner Er det fra USA? Jeg har hvertfall brukt www.myus.com før, og de var helt ok. Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 30. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2010 De er fra USA, ja. Skal sjekke ut www.myus.com! Takk Lenke til kommentar
SvennAndre Skrevet 30. mai 2010 Del Skrevet 30. mai 2010 Det er en del av forandringen jeg vil gjøre. Nå er bilen hel-sort, men jeg vil ha inn innslag av beige som du mener. Det inkluderer setene og litt andre smådetaljer også. Da er det ingenting å lure på! Go for it! Skal man gjøre stilendringer i en bil er dørpanelene noe av det som folk ser først/vises best, imo. Gogo Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 30. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2010 Her fant jeg bildet også Alu-looken i midtkonsollen (05- og utover) skal jeg også prøve å få tak i. Sett bort ifra R-rattet og den manuelle girkassen så er det der rimelig nært mitt ønskede utkom Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 30. mai 2010 Del Skrevet 30. mai 2010 Smoooth, mye bedre enn bare sort Lenke til kommentar
Bagh Skrevet 30. mai 2010 Del Skrevet 30. mai 2010 Hvis du skal gå for innslag av beige, må du jo begynne en gang. Og da er det like greit å begynne nå, er det ikke? Lenke til kommentar
Petter Skrevet 30. mai 2010 Del Skrevet 30. mai 2010 Likte ikke helt tre delen av de svarte, skulle hatt børstet alu der hadde de vert awesome Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 30. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2010 Les teksten da, Petter. Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 30. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2010 Folkens.. jeg trenger dere igjen. Jeg glemte en ting helt.. Sortfargen i black/beige-panelene er ikke den samme som er fra før av, den er med blå-aktig. Thoughts? 2 timer igjen på den hel-sorge. Dere ser forskjellen på bildene også, selv om det ikke er såå ille. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå