Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Worklog / Showcase: R.I.P. Volvo XC70 2.5T - Totalskadd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Spacere gir jo mer sporvidde og dermed mer stabilitet / mindre sporing. Det blir ikke smalere dekk, men mindre profil. Heller bredere dekk.

Vi snakker 5-10mm mindre (235/55/18, 235/50/18 eller 245/50/18.) Det ser jo allikevel badass ut, så jeg tror nok det er noe slik jeg ender opp med.

Å ja, trodde de var for brede jeg... :)

Lenke til kommentar

Å ja, trodde de var for brede jeg... :)

De er brede i den formen at sideveggen buler utover, og inntil demperen foran. Mindre profil = mindre buling = den går klar.

 

235 er forøvrig det minste jeg kan ha på den felgbredden. Gidder ikke strekke dekk, det ser hvertfall rart ut. Kan, i teorien, også velge noe slik som 255/40/18.

Endret av WheelMan
Lenke til kommentar

Ta det som rett og slett fyller ut hjulbuene dine best! Det er DET som er viktig, ikke bredden og slikt. Såklart, det er kult osv osv med brede hjul, men hvem er det som egentlig ser det? Du kjører ikke BMW, så jeg mener det er lov å tenke litt mindre på bredden her.

Lenke til kommentar

Jeg tror jeg har fomulert meg litt dårlig. Jeg driter i bredden, det er som du nevner det å fylle hjulbuene jeg er ute etter. Der er 60-profil på 235 nær perfekt, men det må modifiseres litt for å få det til. 245/55 er en god substitutt, men også det trenger en 5mm spacer mistenker jeg. Jeg slipper dog faren for subbing bak.

Endret av WheelMan
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Dritrå worklog, denne må jeg følge med på!

 

Forresten, er jeg den eneste som tenker "Go Gadget, go!" når jeg ser den rullestolroboten? :D

Lenke til kommentar

Så bra å høre!

 

I dag er som vi vet 17. Mai, og for de som ikke følger meg på Facebook legger jeg ut litt bilder:

 

post-122083-1274102858,5803_thumb.jpg post-122083-1274102859,9786_thumb.jpg

- Ubrukelig parkering nr 1 og 2. Til mitt forsvar var samtlige hjørner innenfor stripene. Ikke min skyld at de lager så brede plasser at jeg kan parkere ubrukelig :whistle:

 

post-122083-1274102861,2031_thumb.jpg

- :D!

 

*trommelyd..*

 

post-122083-1274103616,448_thumb.jpg post-122083-1274103619,1123_thumb.jpg

- SE! Så ren og pen den er :love:

 

Riktignok bare en rask vask. Tror den trenger en grundig gjennomgang snart, og litt polish. Er den del ufine riper og striper i lakken. Får se om min far tar det, eller om jeg setter den vekk til noen.

Lenke til kommentar

Nice ! :3

Yeah :cool:

 

Må følge denne tråden. Knallfet bil Wheelman! Så den "live" da jeg luftet hunden i området her om dagen.

Takker! Ja, jeg er litt stolt av den. Og fetere skal den bli! Hvor så du den forresten? Den har surret rundt på Nøtterøy i hele dag.

Endret av WheelMan
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Huff, jeg blir litt misunnelig på deg, WheelMan :p

Jeg har vært uten bil siden starten på mars, venter på min nye bil (VW Polo 2010 Highline 1.6 TDI 105hk), bestilte den i slutten av januar, men Møller Bil har alltid unnskyldninger. Får den visst i slutten av juni da ... sier de, så jeg får se ^^

 

Jeg har heldigvis firmabilen som "reservebil", men det er ikke spesielt kult å cruise rundt med en Transporter varebil ;)

Lenke til kommentar

 

Må følge denne tråden. Knallfet bil Wheelman! Så den "live" da jeg luftet hunden i området her om dagen.

Takker! Ja, jeg er litt stolt av den. Og fetere skal den bli! Hvor så du den forresten? Den har surret rundt på Nøtterøy i hele dag.

 

Så den i oppkjørselen din. Jeg er Andreas, naboen til Sondre som jeg vet du kjenner. Gleder meg til å følge med på hvordan den blir!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...