Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Worklog / Showcase: R.I.P. Volvo XC70 2.5T - Totalskadd


Anbefalte innlegg

ISJ da! Det er noe dritt når leverandøren klarer å sende feil produkt. Hvordan klarer de det spør jeg bare? Er det virkelig så vanskelig å dobbeltsjekke at alt stemmer med bestilling?

 

Men uansett, du har ihvertfall ordna deg låsepinner og girkule! Er det stas å kjøre forresten? :)

Vel, det er litt min skyld også. Jeg fant to stk som kjører på 235/65/17 og da tenkte jeg som så at da må 235/60/18 også passe. Ingen som sendte noe feil. Det var eneste dekkene av fornuftig kvalitet han kunne skaffe innen lørdag (jeg ringte fredag ettermiddag.) Kan ikke gjøre annet enn å sette stor pris på forsøket, hvertfall. :)

 

Låsepinnene gjorde faktisk utrolig mye mer enn jeg trodde. Rart at noe så lite kan bryte det sorte så mye. Sett både fra innsiden og utsiden. Girvelgeren ble også mye lettere å bruke, og mye mer behagelig både å se samt ta på.

 

Den er helt fantastisk å kjøre! Ren porno! Har bare litt småproblemer med gassringen. Nullstilt er ikke 0%, men ca 2-5%. På tomgang legger den seg da på mellom 1000 og 2000 RPM. Det er snakk om 0,2-0,5mm for lite. Løser det enkelt ved å bare legge fingeren inntil på baksiden av armen til sensoren enn så lenge. Skal ikke mere til enn at jeg såvidt tar på den. Utenom det er den smooth as silke! Drar som et uvær gjør den også :w00t:

Endret av WheelMan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For de som vil følge diskusjonen på XC-forumet, her er link til tråden jeg har lagt igjen der:

http://volvoxc.com/forums/showthread.php?t=16313

 

Quoter noen smarte ord fra kloke folk:

Adrian, big shame they dont fit, but you can install a 5/10mm spacer to push them out from the springs and make them fit.

IIRC, one of the member here ran 235/65/17 from the XC90 on his XC70. :eek:

 

Edit: found the old thread with pics here: http://www.volvoxc.com/forums/showthread.php?t=12285&highlight=xc90+wheels

 

Mitt svar (i nevnte tråd): http://volvoxc.com/forums/showthread.php?p=114569#post114569

Thankyou! Enjoying the reply! [thumbup]

 

Ocean Racer also gave me a tip about using spacers. I found a page here in norway wich can deliver within a few days. However, i'm thinking that the rears may rub against the plastic due to the oversized tires. What do you think? The spacers are 1200 NOK (~200 USD) :confused:

 

He also gave me another link to this thread:

http://www.volvoxc.com/forums/showthread.php?t=12285

Wich is about Adelaide fitting 235/65/17 tires. However, those are used tires - and he had to modify the plastic a bit to make them fit. He also states that there is no way he'd get on a new set of those same tires.

 

I've attached five images (de fem første). First one is Adelaides car with mentioned 235/65/17 tires, second is my 235/60/18 tires on my car (in the air). This is where i think it will get tricky. Look at the right side (forward on the car) (and last image) of the rear tires. They are "almost" touching already. Or..? I say "almost" because there is some room left. And i think it will work if i use Adelaides trick. Rest of the images is just.. more images of the insanely huge tires and cool rims. :D

 

EDIT: 235/60/18 is 1.3mm more in diameter, and 5.97mm more in rolling distance than 235/65/17, for those who doesn't know.

Two more images (de to siste) (for those to lazy to check Adeleides thread.) Look at how tight that rear tire is. Any way of moving it backwards a bit? :p

 

Bildene:

 

post-122083-1274042318,7538_thumb.jpg post-122083-1274042344,8455_thumb.jpg post-122083-1274042351,3822_thumb.jpg post-122083-1274042355,6207_thumb.jpg post-122083-1274042359,3323_thumb.jpg post-122083-1274042361,6845_thumb.jpg post-122083-1274042364,0052_thumb.jpg

 

Endret av WheelMan
Lenke til kommentar

La til en poll. Dere bestemmer.

 

Kommenter gjerne om du har noen tilbakemeldinger eller spørsmål, forresten! :)

 

Litt usikker på hva du mener med side 11 og 12.

Hos meg har jeg bare 3 sider.

Endret av WheelMan
Lenke til kommentar

Spacere gir jo mer sporvidde og dermed mer stabilitet / mindre sporing. Det blir ikke smalere dekk, men mindre profil. Heller bredere dekk.

Vi snakker 5-10mm mindre (235/55/18, 235/50/18 eller 245/50/18.) Det ser jo allikevel badass ut, så jeg tror nok det er noe slik jeg ender opp med.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...