WheelMan Skrevet 15. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2010 (endret) ISJ da! Det er noe dritt når leverandøren klarer å sende feil produkt. Hvordan klarer de det spør jeg bare? Er det virkelig så vanskelig å dobbeltsjekke at alt stemmer med bestilling? Men uansett, du har ihvertfall ordna deg låsepinner og girkule! Er det stas å kjøre forresten? Vel, det er litt min skyld også. Jeg fant to stk som kjører på 235/65/17 og da tenkte jeg som så at da må 235/60/18 også passe. Ingen som sendte noe feil. Det var eneste dekkene av fornuftig kvalitet han kunne skaffe innen lørdag (jeg ringte fredag ettermiddag.) Kan ikke gjøre annet enn å sette stor pris på forsøket, hvertfall. Låsepinnene gjorde faktisk utrolig mye mer enn jeg trodde. Rart at noe så lite kan bryte det sorte så mye. Sett både fra innsiden og utsiden. Girvelgeren ble også mye lettere å bruke, og mye mer behagelig både å se samt ta på. Den er helt fantastisk å kjøre! Ren porno! Har bare litt småproblemer med gassringen. Nullstilt er ikke 0%, men ca 2-5%. På tomgang legger den seg da på mellom 1000 og 2000 RPM. Det er snakk om 0,2-0,5mm for lite. Løser det enkelt ved å bare legge fingeren inntil på baksiden av armen til sensoren enn så lenge. Skal ikke mere til enn at jeg såvidt tar på den. Utenom det er den smooth as silke! Drar som et uvær gjør den også Endret 15. mai 2010 av WheelMan Lenke til kommentar
phax Skrevet 15. mai 2010 Del Skrevet 15. mai 2010 Hva skjedde med tvillingbil a'la verdens raskeste merchedes prosjektet ditt? Klarer ikke finne worklogen lengre. Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 15. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2010 Betyr dette at Mercedesplanene er lagt på is..? Neida, bare på internett. De lever enda. Lenke til kommentar
Amberlamps Skrevet 16. mai 2010 Del Skrevet 16. mai 2010 Du må få deg bakspoiler! Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 16. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2010 Nei, jeg liker ikke bakspoiler på XCen. De hører hjemme på V70 og V70 R. Nå skal jeg forhåpentligvis ut en tur for å vaske bil til morgendagen Lenke til kommentar
Bruno Mars Skrevet 16. mai 2010 Del Skrevet 16. mai 2010 (endret) @Amberlamps: Agreed! Endret 16. mai 2010 av Gregory House Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 16. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2010 (endret) Jeg skal vurdere det om jeg går for luftfjærene jeg har så lyst på. EDIT: Ikke sånne harry som hopper og dritt, men justerbart med knapper. Endret 16. mai 2010 av WheelMan Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 16. mai 2010 Del Skrevet 16. mai 2010 Om jeg ikke tar feil har du carputer før året er omme. Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 16. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2010 Sammen med stereoopgraderingen (hehehhehe, gled dere!) jeg forhandler frem om dagen skal det inn en Mac Mini, ja. Mer om det kommer iløpet av neste uke Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 16. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2010 (endret) For de som vil følge diskusjonen på XC-forumet, her er link til tråden jeg har lagt igjen der: http://volvoxc.com/forums/showthread.php?t=16313 Quoter noen smarte ord fra kloke folk: Adrian, big shame they dont fit, but you can install a 5/10mm spacer to push them out from the springs and make them fit. IIRC, one of the member here ran 235/65/17 from the XC90 on his XC70. Edit: found the old thread with pics here: http://www.volvoxc.com/forums/showthread.php?t=12285&highlight=xc90+wheels Mitt svar (i nevnte tråd): http://volvoxc.com/forums/showthread.php?p=114569#post114569 Thankyou! Enjoying the reply! [thumbup] Ocean Racer also gave me a tip about using spacers. I found a page here in norway wich can deliver within a few days. However, i'm thinking that the rears may rub against the plastic due to the oversized tires. What do you think? The spacers are 1200 NOK (~200 USD) He also gave me another link to this thread: http://www.volvoxc.com/forums/showthread.php?t=12285 Wich is about Adelaide fitting 235/65/17 tires. However, those are used tires - and he had to modify the plastic a bit to make them fit. He also states that there is no way he'd get on a new set of those same tires. I've attached five images (de fem første). First one is Adelaides car with mentioned 235/65/17 tires, second is my 235/60/18 tires on my car (in the air). This is where i think it will get tricky. Look at the right side (forward on the car) (and last image) of the rear tires. They are "almost" touching already. Or..? I say "almost" because there is some room left. And i think it will work if i use Adelaides trick. Rest of the images is just.. more images of the insanely huge tires and cool rims. EDIT: 235/60/18 is 1.3mm more in diameter, and 5.97mm more in rolling distance than 235/65/17, for those who doesn't know. Two more images (de to siste) (for those to lazy to check Adeleides thread.) Look at how tight that rear tire is. Any way of moving it backwards a bit? Bildene: Endret 16. mai 2010 av WheelMan Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 16. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2010 La til en poll. Dere bestemmer. Kommenter gjerne om du har noen tilbakemeldinger eller spørsmål, forresten! Lenke til kommentar
hanbjo Skrevet 16. mai 2010 Del Skrevet 16. mai 2010 (endret) La til en poll. Dere bestemmer. Kommenter gjerne om du har noen tilbakemeldinger eller spørsmål, forresten! Litt usikker på hva du mener med side 11 og 12. Hos meg har jeg bare 3 sider. Endret 16. mai 2010 av WheelMan Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 16. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2010 11 og 12 i standardoppsettet som 95% av brukerne bruker. Lenke til kommentar
hanbjo Skrevet 16. mai 2010 Del Skrevet 16. mai 2010 11 og 12 i standardoppsettet som 95% av brukerne bruker. Var det jeg tenkte Lenke til kommentar
Bruno Mars Skrevet 16. mai 2010 Del Skrevet 16. mai 2010 Er vel ikke så smart med spacere med mindre innpresset på felgene er større enn originalt. Dette pga belastning på diverse ting i hjulopphenget. Så jeg stemmer for mindre dekk. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 16. mai 2010 Del Skrevet 16. mai 2010 Synes du bør gå for dekk med litt mindre gummi. Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 16. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2010 Det er snakk om 15mm på hver side foran. Vil da tro opphenget til en cross country-bil som det her skal tåle såpass? Lenke til kommentar
Bruno Mars Skrevet 16. mai 2010 Del Skrevet 16. mai 2010 Vet lite/ingenting om dette. Alt jeg vet er at dette skal føre til økt slitasje i de fleste tilfeller. En XC bør jo være ganske sterk men likevel. Ville heller hatt smalere dekk, noe som også vil gi mindre sporing/ustabilitet, framfor spacere. Lenke til kommentar
Petter Skrevet 16. mai 2010 Del Skrevet 16. mai 2010 Synd meg felgene, men vil dog si at det blir penere med en lavere profil Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 16. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2010 Spacere gir jo mer sporvidde og dermed mer stabilitet / mindre sporing. Det blir ikke smalere dekk, men mindre profil. Heller bredere dekk. Vi snakker 5-10mm mindre (235/55/18, 235/50/18 eller 245/50/18.) Det ser jo allikevel badass ut, så jeg tror nok det er noe slik jeg ender opp med. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå