HDSoftware Skrevet 19. april 2010 Del Skrevet 19. april 2010 Folkens. Jeg har et vindu med en TreeView control som representerer disk struktur. Først så leste jeg inn hele disk strukturen for å putte det i treet, men siden det tar forever å lese in store nettverks share så tenke jeg at jeg skulle forenkle litt ved å adde n dummy TreeNode i hvert nytt nivå for å fremtvinge en "Expand" kontrol i treet. Dette fungerer helt glitrende. Alt blir plutselig super raskt og når jeg dobbelt klikker på en node så leses den nodens directory inn. Vel og bra. Problemet er at hvis bruker trykker på "+" tegnet for å ekspandere så henter ikke treeview controllen inn riktig node. Faktisk er CurrentNode NULL. Noen som har en ide om hvordan jeg kan få dette til? Lenke til kommentar
HDSoftware Skrevet 19. april 2010 Forfatter Del Skrevet 19. april 2010 Vell. Svaret lå nesten helt opp i dagen. Metoden tar jo imot TreeViewEventArgs, som faktisk inneholder korrekt node. Vips, vaps, vups... Lenke til kommentar
Icaro2 Skrevet 19. april 2010 Del Skrevet 19. april 2010 Hei Jeg prøvde meg frem litt her og kom frem til noe som fungerte men du har løst det allerede ser jeg private void treeView1_MouseDown(object sender, MouseEventArgs e) { TreeViewHitTestInfo info = treeView1.HitTest(e.X, e.Y); if (info.Node != null) { if (info.Location.ToString() == "PlusMinus" && info.Node.Level == 0) { if (!info.Node.IsExpanded) { treeView1.SelectedNode = info.Node; } } } } hvilken event var det du kom frem til fungerte i treeview ? Lenke til kommentar
HDSoftware Skrevet 19. april 2010 Forfatter Del Skrevet 19. april 2010 Ja. Jeg gjorde det gitt. Gjelder å få opp øya innimellom :-D Men takk for svar... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå