Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Erfaringer med med såkalte "musikkpropper"?

Kvikksølv

Anbefalte innlegg

Russetider er snart her , og i og med at jeg allerede har hørselskade, skal jeg selvfølgelig bruke ørepropper. Gjorde litt research og kom over disse. "Samtidig som du hører musikk eller har samtaler, vil proppene bidra til å beskytte deg mot hørselsskader." Høres jo veldig bra ut, for nedturen med vanlige skumpropper er jo at alt blir så lavt.

Så, noen som har erfaringer med disse, eller andre lignende?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hm, tror grunnen til at du "hører" musikk er pga den tråden som er med på å lede vibrasjonene inn i ørene.

Jeg selv har bare brukt vanlige skumpropper på konserter. Du hører jo musikken, men er vanskelig å høre folk som snakker.

Har ikke erfaring med de du viser til.

Lenke til kommentar

Ta deg en tur på en musikkforretning ala 4sound, musikkbørsen eller andre butikker. Der vil du finne noe som ikke er skumgummi (for det er bare fælt, og filtrerer ut all lyd), men som ikke er formstøpte etter øra dine. Du får de for alt fra 80 kr til 500 kr.

Jeg var dum nok til å stå rett foran en diger rekk på festival i sommer (var fotograf og stod foran sperringene). Var ikke mer enn 20 cm unna med ørene. Resulterte i skikkelig øresus/piping i flere uker etterpå, og svak konstant sus til vanlig. Det er viktig å passe på øra dere!

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Ser at tråden er gammel, men regner med at russ (sånne som meg) kommer over denne når de søkte som jeg gjorde.

Mitt tips: Bestill formstøpte ørepropper. Dette gjorde jeg på www.hantek.no og da bestilte jeg disse øreproppene: http://www.hantek.no/index.php/orepropper/pro-hearing-protection

Disse filtrene lar deg bevare lydbildet og tåler faktisk vann og møkk. Så nå gleder jeg meg til å feste!!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...