Gå til innhold

Par spørsmål om kreatin og l-glutamin


Anbefalte innlegg

1) Hvor viktig/effektiv er l-glutamin? Vil man merke en markant forandring i kroppen? Er det mer for seriøse kroppsbyggere?

 

2) Hva slags væske er det mest å blande kreatin og l-glutamin med? Har pleid å blande kreatin sammen med proteinshaken (med melk) noen ganger og l-glutamin med C-vitamin brusetabletter. Vil det f.eks. gå greit å blande kreatin, glutamin, proteinpulver med melk?

 

 

Takker for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Min oppfatning er at glutamin er så mye av i "alle" proteinkilder at noe ekstra tilskudd av denne spesifike aminosyren er helt bortkaastet. Er fort 5-6 gram i en vanlig servering av en proteinshake f.eks.

 

Er helt greit å blande kreatin, protein, glutamin og melk, men igjen, denne blandingen har egentlig ganske bra med glutamin i seg selv uten ekstratilskudd av glutamin.

Lenke til kommentar

I see. Takk for svaret. Når det gjelder å blande med melk tenkte jeg mer på om det vil nøytralisere effekten av kreatin eller glutamin. På boksen pleier det å stå at man skal blande med vann eller juice. Vil det si at det har større effekt eller er det bare en generell anbefaling?

Lenke til kommentar

Min oppfatning er at glutamin er så mye av i "alle" proteinkilder at noe ekstra tilskudd av denne spesifike aminosyren er helt bortkaastet. Er fort 5-6 gram i en vanlig servering av en proteinshake f.eks.

 

Er helt greit å blande kreatin, protein, glutamin og melk, men igjen, denne blandingen har egentlig ganske bra med glutamin i seg selv uten ekstratilskudd av glutamin.

Proteintilskudd er ofte tilsatt ekstra glutamin peptider/dipeptider, da glutamin er en av de viktigste aminosyrene i proteinsyntesen.

Det proteinpulveret jeg bruker ATM inneholder 10g glutamin per 100g pulver. Hva er normalt?

Endret av kleivbo
Lenke til kommentar

Proteintilskudd er ofte tilsatt ekstra glutamin peptider/dipeptider, da glutamin er en av de viktigste aminosyrene i proteinsyntesen.

Det proteinpulveret jeg bruker ATM inneholder 10g glutamin per 100g pulver. Hva er normalt?

 

Har ikke noen eksakt regel for dette, men etter en rask runde innom ulike webshops:

PF 100% whey: 14,5g per 100

PF Whey Tech: 15,5g per 100

TN Prozyme: 20.8g per 100

Nutrisport 90+: 17,1g per 100

 

Virker som de fleste har greit med glutamin i seg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...