Gå til innhold

Hvilken datamus til iMac? Pluss noen relaterte spørsmål.


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har hatt min 27" iMac en stund nå. Elsker virkelig Magic Mouse, men etter noe smerte både i fingre og håndledd har jeg innsett at kroppen min ikke er helt enig med meg. Har aldri vært plaget med smerter i forbindelse med bruk av datamus før, så trodde lenge smerten jeg kjente ville gå over, men den har derimot blitt verre. Det er virkelig med tungt hjerte at jeg har bestemt meg for å kjøpe en ny datamus til min iMac. Spørsmålet er først og fremst hvilken?

 

Etter litt tid med Magic Mouse tror jeg det rent funksjonelt blir en nedtur uansett hvilken mus jeg kjøper. Tenkte derfor at jeg skulle kjøpe noe av det bedre på markedet, slik at nedturen i hvert fall blir så liten som mulig. Vurderer først og fremst Logitech Mouse MX. Er det et godt valg? Andre forslag er selvsagt hjertelig velkomne. Noe hvitt kanskje? Hvilke datamuser bruker dere til deres Apple-maskiner?

 

Lurer også på hvordan for eksempel nevnte mus vil fungere på Mac? Dette er min første Mac, så har lite peiling på dette... Prøvde nettopp min gamle Logitech MX 500 i Mac-en. Den fungerer greit, men synes det er plagsomt at "tilbake"-knappen på venstresiden av musa er expo. Skulle gjerne sett at denne faktisk var tilbake i Safari, Finder osv. Vil derimot gjerne ha expo på en annen knapp på musa... Hvordan vil dette fungere på Performance Mouse MX? Kan jeg selv velge hvilke knapper som skal gjøre hva? Må jeg eventuelt legge inn noe programvare fra Logitech for å gjøre dette?

 

Håper noen kan hjelpe en tidligere Windows/Linux-bruker litt på rett vei her. Takk på forhånd!

 

Har forresten ikke tenkt å kjøpe fra Apple, men er åpen for det dersom det kan forsvares.

Endret av qweac
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet mange liker nevnte Logitech-mus, jeg foreslår imidlertid at du tar en titt på vertikal mus for å bli kvitt smertene. Har gjort underverker for meg. Liten grunn til å kjøpe fra Apple.

 

(Rask sjekk: hold høyre arm rett frem, knyttet neve og tommel opp. Hold så fast høyre albu med venstre hånd. Vri høyre hånd 90° til venstre, så du simulerer forskjellen mellom horisontal og vertikal mus. Jeg kjenner definitivt at noe er feil etter å ha vridd armen.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...