koosepus Skrevet 19. april 2010 Del Skrevet 19. april 2010 Hei, jeg er en jente som veier 57kg og ønsker å gå ned til 47 kg i løpet av sommeren (dvs at jeg har ca 3 mndr). Dette har jeg veldig lyst til, men er flere ting som gjør det litt vanskelig. Er det noen som har noen tips til hvordan jeg kan lykkes med dette? setter pris på alt, dietter, tips, erfaringer o.l. Jeg har også kjempe lyst til å beholde den vekten, tips til hvordan jeg kan gjøre vektreduksjonen og oppretthodningen lettere? Tusen takk til alle som svarer! Lenke til kommentar
carmelita Skrevet 19. april 2010 Del Skrevet 19. april 2010 Først og fremst har jeg noen spørsmål: Hvorfor vil du slanke deg? Hvor høy er du? Er du overvektig? Lenke til kommentar
koosepus Skrevet 19. april 2010 Forfatter Del Skrevet 19. april 2010 Først og fremst har jeg noen spørsmål: Hvorfor vil du slanke deg? Hvor høy er du? Er du overvektig? Jeg vil slanke meg fordi jeg vil se bra ut, jeg er 166 cm, er ikke overvektig med det føles som det disser litt her og der, vi ha det bort! så det blir tight lissom:) Lenke til kommentar
MB2 Skrevet 19. april 2010 Del Skrevet 19. april 2010 Får å få ting tight må du trene - trene - og trene! Hvis du i tillegg spiser ofte og "lite", og holder deg til sunn mat vil du gå ned i vekt i samme slengen. Lykke til. Lenke til kommentar
koosepus Skrevet 19. april 2010 Forfatter Del Skrevet 19. april 2010 Får å få ting tight må du trene - trene - og trene! Hvis du i tillegg spiser ofte og "lite", og holder deg til sunn mat vil du gå ned i vekt i samme slengen. Lykke til. takk, men jeg har ikke mulighet å trene så mye, og jeg vil ikke ha muskeler. Jeg vil har lite fett på kroppen, rett og slett:) og var spesielt ute etter kanskje litt mer lettvinte metoder :!: please, må finnes noe! Lenke til kommentar
MB2 Skrevet 19. april 2010 Del Skrevet 19. april 2010 Det letteste er jo å spise lite og ofte. Finnes ikke noen mirakelkurer desverre, da hadde jeg vært den første som hadde kastet meg på den i så fall... Få i deg "5 om dagen", gå trapper i stede for heis, sykle i stede for å ta buss osv. Lei for at det ikke bare er en pille eller noe du kan ta, men sånn er nå verden... Lenke til kommentar
koosepus Skrevet 19. april 2010 Forfatter Del Skrevet 19. april 2010 Det letteste er jo å spise lite og ofte. Finnes ikke noen mirakelkurer desverre, da hadde jeg vært den første som hadde kastet meg på den i så fall... Få i deg "5 om dagen", gå trapper i stede for heis, sykle i stede for å ta buss osv. Lei for at det ikke bare er en pille eller noe du kan ta, men sånn er nå verden... ok, skjønner hva du mener, men var jo egentlig ute etter tips, som skulle gjøre prossen lettere:) så hvis dere har tips eller triks, bring it on! Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 19. april 2010 Del Skrevet 19. april 2010 Det tipset jeg har er som ALLE som leser dette bør tenke: Tren! For å ikke "få muskler" så anbefaler jeg dette veldig enkle treningsregimet som tar rett over en havltime hver dag: Situps - 20 repetisjoner i løpet av 4 minutter. Det gir deg i gjennomsnitt 12 sekunder per repitisjon. Prøv å holde kompresjonen i 3-5 sekunder og resten av tiden på hvile i starten. Etterhvert som magemusklene blir sterkere så vil du kunne holde kompresjonen lengre for hver gang. Armhevinger - 20 repetisjoner i løpet av 4 minutter med ca like lang holdetid oppe og nede Rolig jogg i 6 minutter. Gjenta en gang om formiddagen og en gang om kvelden. Hvis du har mye vann i kroppen (f.eks. om du sjelden svetter nå) så vil jeg anbefale at du finner deg en sykkel (vanlig eller ergonometer) og sykler deg svett og holder det gående i en halvtime til tre kvarter en gang hver uke. Dette sammen med sunn mat (gulrøtter gir ekstra pigmenter og metter godt, bananer gir C-vitaminer og styr klar av fet ost på burgere, lasagne og pizza). Du vil ikke ta av deg ti kilo på tre måneder men det vil gjøre ting veldig mye strammere hvis du ikke får noen trening over hodet i dag men det vil ikke bygge "muskler" i nevneverdig grad. Hvis du ikke har mulighet for å finne et kvarter alene morgen og kveld og en time til sykling i uken så har du kanskje større problemer enn at ting "disser litt"? ...og hadde det funnets "noe enklere" som ikke var skadelig for helsen på andre måter så hadde du allerede visst om det og de som hadde eid rettighetene på produkte hadde eid den vestlige verden. Håper det hjelper. Lenke til kommentar
carmelita Skrevet 19. april 2010 Del Skrevet 19. april 2010 Først og fremst har jeg noen spørsmål: Hvorfor vil du slanke deg? Hvor høy er du? Er du overvektig? Jeg vil slanke meg fordi jeg vil se bra ut, jeg er 166 cm, er ikke overvektig med det føles som det disser litt her og der, vi ha det bort! så det blir tight lissom:) Min første tanke er at du mest sannsynlig blir veldig undervektig hvis du er såpass høy og vil helt ned på 47 kg. Til sammenligning er jeg 154cm og 40kg, og har en veldig tynn beinbygning. Jeg burde legge på meg noen kg, ettersom kroppen selv sier ifra at jeg burde det. Jeg aner jo ikke noe om muskelmassen eller beinbygningen din, men jeg har minst mulig av det meste (høyde, vekt, muskler, fett). Mitt tips er rett og slett å trene musklene. Da blir du tightere, og man får ikke følelsen av at noe disser. Ærlig talt tror jeg dette handler mest om psyken, og ikke kroppen i seg selv. Håper ikke du føler deg litt støtt av at jeg er så rett på. Lenke til kommentar
koosepus Skrevet 19. april 2010 Forfatter Del Skrevet 19. april 2010 Først og fremst har jeg noen spørsmål: Hvorfor vil du slanke deg? Hvor høy er du? Er du overvektig? Jeg vil slanke meg fordi jeg vil se bra ut, jeg er 166 cm, er ikke overvektig med det føles som det disser litt her og der, vi ha det bort! så det blir tight lissom:) Min første tanke er at du mest sannsynlig blir veldig undervektig hvis du er såpass høy og vil helt ned på 47 kg. Til sammenligning er jeg 154cm og 40kg, og har en veldig tynn beinbygning. Jeg burde legge på meg noen kg, ettersom kroppen selv sier ifra at jeg burde det. Jeg aner jo ikke noe om muskelmassen eller beinbygningen din, men jeg har minst mulig av det meste (høyde, vekt, muskler, fett). Mitt tips er rett og slett å trene musklene. Da blir du tightere, og man får ikke følelsen av at noe disser. Ærlig talt tror jeg dette handler mest om psyken, og ikke kroppen i seg selv. Håper ikke du føler deg litt støtt av at jeg er så rett på. Ja, og jeg vil nettopp være litt undervektig. Fordi jeg syns det blir finest for meg:) tusen takk for tips så langt alle sammen! men er det noen som vet hvordan jeg lettest mulig kan holde vekta der hvis jeg går ned til 47kg? vi gjerne holder den der resten sv livet. Lenke til kommentar
Gjest Gaute Skrevet 19. april 2010 Del Skrevet 19. april 2010 Sant at det ikke finnes noen mirakelkur for å miste vekt, men vitenskapen har faktisk noen triks på lur. Fra BBC programmet "10 things you need to know about losing weight". Dette var ikke et sånt tulleprogram med mirakelkurer og overtro, men alle tipsene er faktisk testet med vitenskapelige metoder over lengre tid og har mye bevismateriale bak seg. Gidder ikke oversette fra engelsk. - Don't skip meals. A CT scan of the brain showed the brain lighting up when a volunteer who had skipped breakfast was shown pics of high calorie, high fat food and little reaction to low-cal food. The volunteer who had eaten breakfast scan showed no difference between pics of low cal food and High cal food. The area of the brain lighting up was one associated with appetite so the brain was guiding choice towards calorie laden food (think pastries at morning break) - Eating a protein rich breakfast (or any other meal) keeps you satisfied for longer because it triggers the release of more of the chemical that tells the brain you are full. - Eating low-fat dairy products helps the body to excrete more unabsorbed fat than usual. Dairy calcium binds with fat in the small intestine and passes through without being absorbed. So skimmed milk, low-fat yoghurt, cottage cheese, fromage frais etc all help to carry away fat in the gut. (this was clearly demonstrated in lab tests of sample stools - yuk) - The 'burn' from exercise carries on well into the next day. The volunteer ran at 4mph for 90 minutes and his fat burn measured. It wasn't that impressive but next day showed how it had carried on. The body accesses carbohydrates easily during exercise and has to use stored body fat to run everything over the next hours - impressive - Building small amounts of 'activity' into daily routine significantly increases heart rate and calorie expeniture. The volunteer was Aimee Lamee, US comedienne and broadcaster. She was more active at home, spent less time sitting at lunchtime and more time walking and talking, she did her radio show standing up and moving around. It made a significant difference. - People generally under-report their intake by 40 to 60%. Count and record everything, including every snack and calorie laden sauce - Soup fills you up for longer. The same food was served to two groups of soldiers. Half ate chicken, rice and veg on a plate with a glass of water. The other half ate the identical food and water liquidized and served as a soup. Stomach scans showed the soup still in the stomach long after the other group's stomachs were empty and calling to be fed. Kan jo laste ned programmet selv om du vil se. Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 20. april 2010 Del Skrevet 20. april 2010 Ja, og jeg vil nettopp være litt undervektig. Fordi jeg syns det blir finest for meg:) tusen takk for tips så langt alle sammen! men er det noen som vet hvordan jeg lettest mulig kan holde vekta der hvis jeg går ned til 47kg? vi gjerne holder den der resten sv livet. Hvis du vil veie 47 kilo resten av livet så trenger du en psykolog mer enn en slankekur. Lenke til kommentar
Blowbob Skrevet 20. april 2010 Del Skrevet 20. april 2010 Ikke spis karbohydrater. Kutt ut _ALT_ som har karbohydrater i seg. Dvs; kutt ut mel, sukker, frukt og rot-grønnsaker. Alt som inneholder karbohydrater er usunt. Du kan spise så mye fett du vil, så lenge du ikke kombinerer fett med karbohydrater. DVS: du kan spise en kotelett med fett på, så lenge du ikke spiser en potet atme. Hvis du klarer dette og samtidig trene et par ganger i uken, så kan jeg garantere deg at du blir å gå ned i vekt. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 20. april 2010 Del Skrevet 20. april 2010 Lag en kostholdsplan og treningsplan, BlueEAGLE hadde mye bra å si om ett eventuelt plan du bør lage deg, så er det opptil deg å følge det. Lag en dagbok over trening og kosthold og skriv inn vekten for hver uke. Men helt ærlig så syns jeg vekten din hørtes helt perfekt ut, vil du trene så gjør det for en tigth kropp, ikke bli tynnest(beinrangel) mulig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå