Gå til innhold

Program til kun bruk av Manualer og benkpress

Anbefalte innlegg

Hei!

Hei! Jeg trenger et Treningsprogram som jeg kan bruke. Jeg trener hjemme så jeg har ikke mye utstyr. Jeg har Manualer og fikk i julegave et benkpress som jeg har brukt mye. Målet mitt er og få store armer rett og slett, vil se sterk ut med mye muskler både i Biceps og Triceps og brystmuskler. Har stort sett trent sånn i benken 40 kg 15 reps 3 set og Biceps Curl 3 set med 9 kilo per arm. tar kanksje 25 reps på hver arm. Vet ikke helt når jeg skal trene Biceps og triceps. er det lurt og trene benkpress og så Biceps en stund etter? eller Ticeps på samme dag? På benken er det sånn appart fremt jeg kan trene leggene eller sitte og dra den opp sånn jeg trener lårene.

takker for svar

- Gutt 72 kg 176 høy 18 år.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

anyone?:)

Jeg trener også hjemme. Har et multiapperat, manualer, matte og diverse mindre utstyr. For å få større armer raskt har jeg et ganske godt tips når du bruker utstyret ditt.

Kjør 1*15 reps benkpress, så rett på manualene, 2*30 reps.

Beskrivelse av manualøvelse: stå med det ene beinet ca 70 cm bak det andre, len deg fremover og med rett rygg. Så fører du manualen fra kneet og opp til brysthøyde, og så ned til kneet igjen. Fra siden vil det se ut som du står å "jokker" deg sjøl. Ser ikke smart ut, men når man er hjemme er det lov. Funker utrolig bra og man ser tydelige resultater etter noen økter.

Vanlig manualøvelse hvor man står vertikalt og bare pumper på begge armene fungerer bra så lenge man ikke tar for stor vekt. Da vil du ødelegge ryggen din fordi du vil bli stående å svaie frem og tilbake.

Angående det med benkpressen, så ikke øk vekten fordi det blir lettere, kjør heller flere repetisjoner. Da vil du få gode støttemuskler og brystpartiet ditt vil vokse og du vil se mye "bøsere" ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...