galaxee Skrevet 11. juni 2003 Del Skrevet 11. juni 2003 hei...har eg meget rart problem :oops: har sdsl koblet slik: veggen---> sdsl moden---> pc modemet er det ikke firewall (ifølge support) og sier at brannmuern er her hos meg og eg har ikke brannur på lokal tilkobling spørsmål: kor er firewallen min? kvifor fungerer det ikke å spille over nett? bruke msn? eg motar ikke automatisk ip men setter inn selv Lenke til kommentar
Snorre123 Skrevet 11. juni 2003 Del Skrevet 11. juni 2003 WinXP har innebygget brannmur, men den må du vel aktivere selv... Lenke til kommentar
galaxee Skrevet 11. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2003 tro om det er nettverkortet som ikke tåler sdsl? eller en driver som kødder deg? enten det eller feil på linja Lenke til kommentar
Smal Skrevet 11. juni 2003 Del Skrevet 11. juni 2003 Er nok neppe noe galt med linja... eller det at netverkskortet ditt ikke tåler sdsl.... hvem er det som leverer linja....?? har du noe sånn NAT Network adress transelation eller no i modemet??? hva med router?? Lenke til kommentar
galaxee Skrevet 11. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2003 Er nok neppe noe galt med linja... eller det at netverkskortet ditt ikke tåler sdsl.... hvem er det som leverer linja....?? har du noe sånn NAT Network adress transelation eller no i modemet??? hva med router?? har linje fra Catch communic. her ser dere oppsettet mitt som eg har det: http://www.home.no/rec/dsl.html dette dette er jo rett Lenke til kommentar
galaxee Skrevet 11. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2003 ingen som har et tips? Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 11. juni 2003 Del Skrevet 11. juni 2003 Du sier at du ikke kan spille over nettet, får du ikke kontakt med serverne ? Lenke til kommentar
galaxee Skrevet 11. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2003 jo vis eg bruker gamespy men vil eg joiner cs vanlig og skal koble meg via Valve så bare teller det ned og finner ingen servere kan heller ikke sende filer over msn! har testet portene til winmx men dei fungerer heller ikke men er jo rart at ikke firewall er i modemet eller på pcen som vist på bilde på suppotr sa dei at alle portene var åpne inn til pcen vis eg ikke bruke en router,og den har eg kobla til og testet men der er det samma....så eg tok den bare av Lenke til kommentar
SilverCRX Skrevet 12. juni 2003 Del Skrevet 12. juni 2003 Kan være at portene dine er stengt. Prøv linken under for å finne det ut. http://www.pcflank.com/scanner1.htm Hvilket modem bruker du, og evt. hvilken router? Lenke til kommentar
galaxee Skrevet 12. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2003 Kan være at portene dine er stengt. Prøv linken under for å finne det ut. http://www.pcflank.com/scanner1.htm Hvilket modem bruker du, og evt. hvilken router? modem står ingenting på..bare CATCH COMMUN... og det skal ikke være brannmur i den og bruker ikke noe router nå 8) som loggen viser: 21 closed FTP File Transfer Protocol is used to transfer files between computers 23 closed TELNET Telnet is used to remotely create a shell (dos prompt) 80 closed HTTP HTTP web services publish web pages 135 closed RPC Remote Procedure Call (RPC) is used in client/server applications based on MS Windows operating systems 137 closed NETBIOS Name Service NetBios is used to share files through your Network Neighborhood 138 closed NETBIOS Datagram Service NetBios is used to share files through your Network Neighborhood 139 closed NETBIOS Session Service NetBios is used to share files through your Network Neighborhood 1080 closed SOCKS PROXY Socks Proxy is an internet proxy service 1243 closed SubSeven SubSeven is one of the most widespread trojans 3128 closed Masters Paradise and RingZero Trojan horses 12345 closed NetBus NetBus is one of the most widespread trojans 12348 closed BioNet BioNet is one of the most widespread trojan 27374 closed SubSeven SubSeven is one of the most widespread trojans 31337 closed kva som blokker det? Lenke til kommentar
CD Skrevet 12. juni 2003 Del Skrevet 12. juni 2003 Sikker på at XP firewallen er av? Har du hatt NIS eller Zonealarm installert, Zonealarm blokkerte fremdeles noen porter hos meg etter at jeg hadde avinstallert det. Lenke til kommentar
galaxee Skrevet 12. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2003 Sikker på at XP firewallen er av? Har du hatt NIS eller Zonealarm installert, Zonealarm blokkerte fremdeles noen porter hos meg etter at jeg hadde avinstallert det. ja,vis du ser på url eg la der oppe så der du på bilda at firewall er av (vis det ikke finnes andre plasser på pcen da) og har ikke zonealarm eller noe sånt installert,bare Noton Antivirus2003 så det må jo bare være 2 alternativ: feil på linje (usansynligt) den virker nettverks kortet er ødelagt (usansyneling) for nettet virker når eg hadde telenor adsl alle portene var greie å åpne i routeren så det var ingen brannmur på pcen utenom routeren så brannmuren må jo ligge hos Catch commun... men dei seier nei rart at det bare kan stenge portene av seg selv? Lenke til kommentar
CD Skrevet 12. juni 2003 Del Skrevet 12. juni 2003 Det er en brannmur til, når du åpner nettverkstilkoblinger, har du ikke et lokal og et bredbånds icon? begge disse har Firewall så skjekk om den for bredbånds iconet (øverst) er på Lenke til kommentar
galaxee Skrevet 12. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2003 nei eg bruker bare lokal tilkobling så eg sjønner bare mindre og mindre Lenke til kommentar
CD Skrevet 12. juni 2003 Del Skrevet 12. juni 2003 Bedriftsnettverk, slik at traffikken går gjennom en router/firewall hos bedriften som har stengt disse portene? Lenke til kommentar
galaxee Skrevet 12. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2003 nei det er privat abb.. Lenke til kommentar
verwooks Skrevet 12. juni 2003 Del Skrevet 12. juni 2003 Fjern alt av internettt tilkoblinger og nettverksdrivere og legg inn alt på nytt av igjen. Lenke til kommentar
galaxee Skrevet 12. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2003 vel eg tok og skruddde ut nettverk kortet og satt det inn i en annen slot på hoved kortet... og avinstallerte 3 program så fikk eg denne loggen opp og det er 2 porter som er åpna nå? 21 closed FTP File Transfer Protocol is used to transfer files between computers 23 closed TELNET Telnet is used to remotely create a shell (dos prompt) 80 closed HTTP HTTP web services publish web pages 137 closed NETBIOS Name Service NetBios is used to share files through your Network Neighborhood 138 closed NETBIOS Datagram Service NetBios is used to share files through your Network Neighborhood 1080 closed SOCKS PROXY Socks Proxy is an internet proxy service 1243 closed SubSeven SubSeven is one of the most widespread trojans 3128 closed Masters Paradise and RingZero Trojan horses 12345 closed NetBus NetBus is one of the most widespread trojans 12348 closed BioNet BioNet is one of the most widespread trojan 27374 closed SubSeven SubSeven is one of the most widespread trojans 31337 closed Back Orifice Back Orifice is one of the most widespread trojans 135 open RPC Remote Procedure Call (RPC) is used in client/server applications based on MS Windows operating systems 139 open NETBIOS Session Service Lenke til kommentar
verwooks Skrevet 12. juni 2003 Del Skrevet 12. juni 2003 Typisk windows ... prøv en repair da kanskje .. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå