porlaket Skrevet 19. april 2010 Del Skrevet 19. april 2010 http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=140171 Det er en Acer Aspire 5738ZG. Det er også med at HD 5470 -skjermkort, som skal ifølge tester ha mulighet til å spille av dts master etc. Noen som har denne maskinen som har testet en oppkobling opp mot en receiver? Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 19. april 2010 Del Skrevet 19. april 2010 Den skal i allefall greie 1080p helt greit. Lenke til kommentar
porlaket Skrevet 19. april 2010 Forfatter Del Skrevet 19. april 2010 Den skal i allefall greie 1080p helt greit. Og hva mener du med "helt greit"? At den kan oppleve å ha noen rykk og napp? Lenke til kommentar
beverpower Skrevet 19. april 2010 Del Skrevet 19. april 2010 Det spørs hvem mediaspiller du bruker det?! Noen spillere takler HD bedre enn andre.. Lenke til kommentar
porlaket Skrevet 20. april 2010 Forfatter Del Skrevet 20. april 2010 Det spørs hvem mediaspiller du bruker det?! Noen spillere takler HD bedre enn andre.. vlc, powerdvd, xbmc Lenke til kommentar
dopus Skrevet 22. april 2010 Del Skrevet 22. april 2010 min minilaptop med nvidia ion chipset klarer jo full hd. Det burde ikke være noe problem for en fullblods bærbar(som har bedre cpu en Atom og ok grafikkort. Lenke til kommentar
beverpower Skrevet 22. april 2010 Del Skrevet 22. april 2010 (endret) Min gamle laptop, som har intel core 2 duo T7500, takler dårlig 1080p med VLC! Men med Media player Classic derimot går det knirkefritt Maskinen TS linker til, har T4400! Så jeg tror det kommer veldig ann på hvem mediaspiller som brukes. Endret 22. april 2010 av beverpower Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 23. april 2010 Del Skrevet 23. april 2010 5-serien til ATI skal da avlaste CPU-en i ganske stor grad ved avspilling av HD-film, du hadde kanskje ikke så mye videoaksellerasjon fra skjermkortets side? Lenke til kommentar
beverpower Skrevet 23. april 2010 Del Skrevet 23. april 2010 Trodde ikke 5xxx-serien avlastet såå mye, jeg da.. men gjør den det, så er det jo ikke noe problem! Finnes ikke noe HW-aks. på min gamle laptop, nei! Der må CPU'en til pers Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 23. april 2010 Del Skrevet 23. april 2010 Ati har hatt god HD-aksellerasjon helt siden 2000-serien (selvfølgelig utenom 2900XT som jeg har =\) og det har bare blitt forbedret i de nyere seriene. Jeg pleier dermed å ta det som en selvfølge at en maskin som har et ATI-kort av nyere dato vil ha såpass stor avlastning at de fleste litt nyere CPU-er greier å holde følge. Hvordan det er med nVidia er jeg ikke helt oppdatert på, tror det var litt dårligere enn ATI, men ikke mye. Lenke til kommentar
grouchosmith Skrevet 23. april 2010 Del Skrevet 23. april 2010 De fleste moderne skjermkort i dag kan takle 1080p helt fint. Å kunne takle 1080p er vel mer eller mindre standard på alle PCer som selges i dag, unntaket er vel mini pc og tablets. Men det er viktig at prosessor er bra nok. Media player classic home cinema med K-lite codecs. Tar alt. Funker også på TV. Ikke funnet andre kombinasjoner som funker like bra. Det er klart at man kan legge inn codec for codec, men tar tid. Det er også noe man må stille inn i mpc-hc for at den skal spille av .mkv, men finnes masse guider på nett. Er noen få bokser man skal hake av i innstillinger bare. Såvidt jeg kan huske så er årsaken til at mpc-hc funker så bra, at den benytter skjermkortet til avspilling. Lenge siden jeg leste om dette nå, men da mpc-hc kom var det en av få avspillere som brukte skjermkortet til avspilling av video, de fleste andre brukte utrolig nok cpu. Skal ikke se bort i fra at alle avspillere bruker skjermkort i dag, ikke holdt meg oppdatert der. Men at video funker bedre i mpc-hc enn i vlc er et tydelig tegn på at mpc-hc bruker skjermkortet bedre. De fleste nyere skjermkort har en kraftig video videoavspillingsschip (UVD) og har hatt dette lenge. Selv bruker jeg GOM player og MPC-HC. Hovedsaklig pga GOM har et helt nyyyydelig brukerinterface, inkludert subtitletool. Det som GOMplayer ikke kan takle, det kan MPC-HC takle. VLC har imidlertid en opptaksfunksjon i seg slik at man lett kan "rippe" deler av en fil. Det er svært minimal forskjell mellom 720P og 1080p på små skjermer. Jeg ser forskjell, men det er ikke nok til at det er verdt det, synes jeg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå