KennethV8 Skrevet 19. april 2010 Del Skrevet 19. april 2010 (endret) God Dag Som tittelen sier, skal jeg finne ut hvor stor fart hver av kulene har etter ett støt. To kuler: A= Masse 1,0Kg / Fart 2,0 m/s B= Masse 2,0Kg / Fart 1,5 m/s De beveger seg mot hverandre i en rett linje. og støter sammen i ett skeivt elastisk støt. Etter støtet har Kule A forandret retning 52 Grader og Kule B har forandret retning 28 Grader. Så skal jeg regne ut farten til A og B. Fysikk er ett relativt nytt fag for meg så jobber med og få oversikt over alle forskjellige emnene. Setter stor pris på alle svar Endret 19. april 2010 av KennethV8 Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 20. april 2010 Del Skrevet 20. april 2010 Skal se litt mer på det når jeg kommer hjem, du vil i allefall få lik motsattrettet bevegelsesmengde i y retningen, slik at det blir 0 sammenlagt, som før støtet. Lenke til kommentar
Imaginary Skrevet 20. april 2010 Del Skrevet 20. april 2010 Benytt at i et elastisk støt er bevegelsesmengde og kinetisk energi bevart. Lenke til kommentar
KennethV8 Skrevet 21. april 2010 Forfatter Del Skrevet 21. april 2010 Takk skal dere ha. Har prøvd meg fram nå og tror jeg har fått riktig svar Ha en fin kveld Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå