Krishell Skrevet 11. juni 2003 Del Skrevet 11. juni 2003 Mp er den desidert beste webshopen. Bedre kunde service får man ikke Lenke til kommentar
alfern Skrevet 11. juni 2003 Del Skrevet 11. juni 2003 Selvfølgelig kan Microplex ta en stiv pris for Lian-Li dersom de er de eneste i Norge som selger det. Dette gjelder også de fleste andre produktene deres. Det er ikke så mange nettbutikker som spesialiserer seg på kjøling/modding. Dersom konkurransen hadde vært større, måtte de selvsagt ha satt ned prisene sine. Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 11. juni 2003 Del Skrevet 11. juni 2003 kom på at www.quad.no selger Lian-Li Lenke til kommentar
FpsStu Skrevet 11. juni 2003 Del Skrevet 11. juni 2003 Det er jo lian-li vi snakker om... betal litt mer for litt mer stil, slikt funker samfunnet, og jeg har bare gode erfaringer med MP, heller betale 200kr mer hos MP enn quad for å få litt bedre service og kontakt... Dessuten er utvalget hos MP så stort at de kan ikke ha hundrevis av noe på lager så de kan selge det billig, SÅ rike er ikke MP... Lenke til kommentar
Logan Skrevet 11. juni 2003 Del Skrevet 11. juni 2003 Dust å kritisere Microplex! Å denne ubetydelige webshoppen Netconnection må jo nevnes til stadighet. Når trådstarter også har 14 innlegg, må det være lov å lure. Det er seriøst dumt å sammenligne Microplex, med noe så useriøst som Netconnection. Noen som har noe å utsette på Microplex? Ikke, nei jeg vet det. Lenke til kommentar
kindings Skrevet 11. juni 2003 Del Skrevet 11. juni 2003 Virker som de fleste synes at Microplex tar litt mye i når det kommer til porto/gebyrer.. Ellers glemte jeg vel å si i forrige innlegg at servicen ellers er helt upåklagelig, bestiller man mye er de helt topp. Årsaken til klagen er at mye av det de selger er "småting" som ikke koster så mye i utgangspunktet, da tenker man seg om 2 ganger før man gjør impulskjøp som en annen sa her. Ikke at jeg har tenkt å kjøpe noe hos Microplex akkurat nå, men det virker som dårlig butikk å nekte kunder... dersom det ikke er kunder de har erfaring med som skikkelig plagsomme, dvs maser hver dag om levering, produkter etc. I det hele kunder som opptar mer tid enn de er verd, det finnes endel slike blant datafolk/nerder. Lenke til kommentar
stoolman Skrevet 11. juni 2003 Del Skrevet 11. juni 2003 Etter å ha lest noen av innleggene i denne tråden er jeg ganske overrasket! Personlig syns jeg at Microplex er kjappe til å sende ut, samt at de har et godt vareutvalg. Problemet med disse nisjeforetakene er at det er få av dem og at de tydeligvis følger hverandre i pris, noe som IKKE kommer oss forbrukere tilgode. Og da er det det store spørsmålet: Skal man som forbruker godta at en bedrift evt. tar betalt på forhånd for feil som kan oppstå? Skal man godta ekspedisjonsgebyrer i størrelsesorden 100 til 300 kroner? Svaret på dette burde gi seg selv... NEI! Sålenge vi som forbrukere godtar dette VIL dette passere. Det at de er i sin fulle rett til å gjøre dette lovmessig er uten betydning. Når man snakker om god service kan ikke MIcroplex plasseres i denne kategorien. Vi snakker nemlig ikke om service, men betalte tjenester. Spør dere selv dette: Hvis du bestilte en harddisk fra f.eks Komplett, og fikk spørsmål under bestillingsprosessen om du ville betale kr (eks) 100 i frakt (og pakking) Eller om du ville betale kr 250 i rask pakking og utsendelse men med samme type frakt som førstnevnte, ville du kalle dette god service. I følge en av vår tids største markedsføringsguruer Phillip Kotler, kan service betegnes som alle ytelser og tjenester utover det man betaler for varen. Så IKKE BLAND ORDET SERVICE med Microplex sin kundebehandling. Alt Microplex gjør er betalte tjenester. Hadde vi som forbrukere stilt oss kritiske til denne typen (for å være helt ærlig; urilmelig) praksis ville det være vanskelig for Microplex å bedrive denne typen spekulasjon. Visst koster det penger å pakke å sende ut varer, samt å drive returbehandling, men man kan stille spørsmål ved hvorvidt det er riktig å belaste kunden med alle disse kostnadene. Dette er ikke for å krenke noen, men så lenge det finnes en nisje med forbrukere som er så lite kritiske til denne typen spekulative forretningsmetoder så vil heller aldri denne nisjen kunne forvente en markedsstyrt utvikling. Har selv bestilt varer på Microplex og har vært mektig irritert over at den totale summen ved kjøp av en kjøleribbe til 380 kroner ble på nærmere 600 kroner. DETTE VIL TROLIG IKKE SKAFFE MEG MANGE NYE VENNER, MEN JEG KLINER TIL LIKEVEL: DET ER JAMMEN PÅ TIDE AT VI(DERE)SOM FORBRUKERE VÅKNER OPP! DET AT VI ER DATAFRELST BETYR IKKE AT ENHVER SOM HAR RESSURSER OG KAPASITET TIL Å BETJENE DENNE NISJEN SKAL SITTE MED EN MONOPOLLIKNENDE SITUASJON. ER DET IKKE PÅ TIDE AT DET ER VI SOM FORBRUKER OG VÅR ETTERSPØRSEL SOM BESTEMMER HVA MARKEDET SKAL TILBY OG (TIL DELS)TIL HVILKEN PRIS? OPPFORDRER HERVED TIL Å VELGE LEVRANDØRER SOM IKKE UTNYTTER SIN POSISJON OG KUNDESEGMENTETS KJØPEKRAFT TIL Å TA URIMELIGE PRISER FOR TJENSTER OG SERVICE SOM I UTGANGSPUNKTET BØR VÆRE (TIL EN VISS GRAD)INKLUDERT I PRIS! (Og der var jeg ikke ønsket som kunde hos Microplex lenger... )[/b] Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 11. juni 2003 Del Skrevet 11. juni 2003 jeg bestilte mitt lian li kabinett via netconnection,dette midt oppi julerushet, jeg hadde regnet med å få pakken etter nyttårsaften, men neida, jeg fikk den på julaften, og takket være posten i rogaland så fikk jeg hentet den ut fra sorteringsavdelingen. jeg er ingenting annet enn storfornøyd med netconnection sin kundebehandling, de var ekstremt raske til å svare på mail, samt deres leveringstider. jeg kunne ikke brydd meg mindre om microplex så lenge varene deres vanligvis ligger noen hundre lapper over andre nettbutikker, og når det eneste som taler for å handle der er en karamell du får i pakken.. skal vi se, 300kr spart eller 1 fuckings karamell.. you do the math. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 11. juni 2003 Del Skrevet 11. juni 2003 Min erfaring med microplex var bra helt til jeg skulle sende en vare i retur, den måtte desverre en runde innom forumet her før de godtok returen (til redusert pris). Når det gjelder priser er de også ganske stive, har et par eksempel her: Lian Li Pc65 koster hos mp 1595, hos quad 1415. Et Thermsltake Xaser lll V200 koster hos MP 1695, hos Quad 1571, I tillegg er MP dyrere på frakt/exp gebyr, du kan kjøpe mange drops for dette. Problemet er vel det samme med microplex som med Komplett, de er begge blitt for "store" og tillater seg å gi F## i servicen. Lenke til kommentar
Vyper Skrevet 11. juni 2003 Del Skrevet 11. juni 2003 Jeg har nettopp sendt tilbake en strømforskyning som kortslutta i det jeg satte i kontakten. Får se hvordan servicen til microplex er i løpet av de nærmeste dagene tenker jeg. Er ellers godt fornøyd med den servicen jeg har fått fra den kanten. Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 11. juni 2003 Del Skrevet 11. juni 2003 Kjøper av MICROPLEX pga 1 ting... NETTCONNECTION DRIVER/DREIV MED SNIKREKLAME, og slik SKAL ikkje lønne seg. Rævhøl! Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 12. juni 2003 Del Skrevet 12. juni 2003 Min erfaring med microplex var bra helt til jeg skulle sende en vare i retur, den måtte desverre en runde innom forumet her før de godtok returen (til redusert pris). Når det gjelder priser er de også ganske stive, har et par eksempel her: Lian Li Pc65 koster hos mp 1595, hos quad 1415. Et Thermsltake Xaser lll V200 koster hos MP 1695, hos Quad 1571,I tillegg er MP dyrere på frakt/exp gebyr, du kan kjøpe mange drops for dette. Problemet er vel det samme med microplex som med Komplett, de er begge blitt for "store" og tillater seg å gi F## i servicen. NÆMEn STAKAR!? Er det rart at Komplett ikkje vil gji deg reklamasjon på ting du overklokker i stykker? Er lov og bruke innsida av hodet også for ein gang skuld. Og prisene er det Micropex som bestemmer på sin webshop. Du behøver ikkje sutre over dei. Vis du ikkje liker prisene, så ser eg ingen grunn til at du gnager deg innpå microplex, du kan da vel for h3lvete hanlde av quad da vel? vis dei er billigere? Både Komplett og Microplex har knall service (også på returer!) Så det er ikkje noke vits og sutre lengre. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 12. juni 2003 Del Skrevet 12. juni 2003 Kjøper av MICROPLEX pga 1 ting... NETTCONNECTION DRIVER/DREIV MED SNIKREKLAME, og slik SKAL ikkje lønne seg. Rævhøl! likevel har du intel med tanke på deres markedsføring ? samme gjelder ati, de ble jo også tatt for juks.. ( jeg gir blanke katta i om du definerer det som juks eller ikke, offesielt var det juks ) hvis du skal være så moralsk så burde vel det gjelde med alt ? f.eks, du bruker vel ingen microsoft produkter ? håper du holder deg unna telenor! du kan vel ikke ha noen form for data, det er vel ikke et eneste firma som driver med dataprodukter som har 100% rent mel i posen, spesielt ikke innen cpu og skjermkort avdelingen.. det å kalle netconnection useriøse ting hjelper heller ikke stort på seriøsitets-nivået ditt som allerede er på vei under 0... samtidig ville det hjulpet å stave netconnection rett. og hvis dette er den eneste grunnen til at du handler på microplex, vel, Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 12. juni 2003 Del Skrevet 12. juni 2003 ååå næmen... Det og sammenligne Intel,Ati,Nvidia og Nettconnetion blir vel ikkje heilt det samme? Du er litt på jordet no. Doh... Og kva har telenor med dette? Har dei også juksa? nei. Synes du det er spess seriøst og skrive poster på forumet som egentlig er rein reklame (snik reklame?) Da har firmaet synket dyyyypt... Koffor kan ikkje Nettconnection BETALE for reklame plass på hw.no da? Og ikkje utnytte forumet og spamme slik? Eg trur de ville ha tjent på det i lengda. Det er faktisk fleire firmaer som driver og snik reklamerer her, sist eg såg var det på Tysdag, men den posten er stengt no. Det er så typisk. 1 Post, og så reklame i den... da har du det gående. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 12. juni 2003 Del Skrevet 12. juni 2003 Min erfaring med microplex var bra helt til jeg skulle sende en vare i retur, den måtte desverre en runde innom forumet her før de godtok returen (til redusert pris). Når det gjelder priser er de også ganske stive, har et par eksempel her: Lian Li Pc65 koster hos mp 1595, hos quad 1415. Et Thermsltake Xaser lll V200 koster hos MP 1695, hos Quad 1571,I tillegg er MP dyrere på frakt/exp gebyr, du kan kjøpe mange drops for dette. Problemet er vel det samme med microplex som med Komplett, de er begge blitt for "store" og tillater seg å gi F## i servicen. NÆMEn STAKAR!? Er det rart at Komplett ikkje vil gji deg reklamasjon på ting du overklokker i stykker? Er lov og bruke innsida av hodet også for ein gang skuld. Og prisene er det Micropex som bestemmer på sin webshop. Du behøver ikkje sutre over dei. Vis du ikkje liker prisene, så ser eg ingen grunn til at du gnager deg innpå microplex, du kan da vel for h3lvete hanlde av quad da vel? vis dei er billigere? Både Komplett og Microplex har knall service (også på returer!) Så det er ikkje noke vits og sutre lengre. ta å skjerp deg et PAR hakk..han har ikke nevnt noe som helst om reklamasjon og komplett nå, alt han sier nå er at microplex er temmelig sløv angående reklamasjoner, det at du velger å blande inn komplett og overklokking får du heller ta på din egen kappe.. samtidig så nevner han bare noen eksempler på at microplex har en tendens til å bli for dyr... hva vet du om hvor han foretrekker å handle ? hvis de er billigere ? prisene bekrefter det jo.. skal du statuere et poeng eller noe i den duren så ikke avslutt det med et spørsmålstegn..samtidig så anbefaler jeg å holde din barnslige tone til side, ta heller å spar den til frokost med foreldrene dine eller no.. sutrer han ? komplett og microplex er ikke "knall" på kundeservice området.. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 12. juni 2003 Del Skrevet 12. juni 2003 Min erfaring med microplex var bra helt til jeg skulle sende en vare i retur, den måtte desverre en runde innom forumet her før de godtok returen (til redusert pris). Når det gjelder priser er de også ganske stive, har et par eksempel her: Lian Li Pc65 koster hos mp 1595, hos quad 1415. Et Thermsltake Xaser lll V200 koster hos MP 1695, hos Quad 1571,I tillegg er MP dyrere på frakt/exp gebyr, du kan kjøpe mange drops for dette. Problemet er vel det samme med microplex som med Komplett, de er begge blitt for "store" og tillater seg å gi F## i servicen. NÆMEn STAKAR!? Er det rart at Komplett ikkje vil gji deg reklamasjon på ting du overklokker i stykker? Er lov og bruke innsida av hodet også for ein gang skuld. Og prisene er det Micropex som bestemmer på sin webshop. Du behøver ikkje sutre over dei. Vis du ikkje liker prisene, så ser eg ingen grunn til at du gnager deg innpå microplex, du kan da vel for h3lvete hanlde av quad da vel? vis dei er billigere? Både Komplett og Microplex har knall service (også på returer!) Så det er ikkje noke vits og sutre lengre. Er det mye som feiler deg eller :o :o , for det første var det ikke snakk om overklokking da jeg sendte tilbake vare til komplett, det var ett hovedkort som var knust i posten, det andre jeg fikk fra dem viste seg å vere brukt og det er første gangen jeg har mottat brukt vare til ny pris. Så ver snill og hold dine usaklige meninger for deg selv, du latterliggjør deg selv til de grader,jeg kan ikke annet enn å Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 12. juni 2003 Del Skrevet 12. juni 2003 ååå næmen... Det og sammenligne Intel,Ati,Nvidia og Nettconnetion blir vel ikkje heilt det samme? Du er litt på jordet no. Doh... Og kva har telenor med dette? Har dei også juksa? nei. Synes du det er spess seriøst og skrive poster på forumet som egentlig er rein reklame (snik reklame?) Da har firmaet synket dyyyypt... Koffor kan ikkje Nettconnection BETALE for reklame plass på hw.no da? Og ikkje utnytte forumet og spamme slik? Eg trur de ville ha tjent på det i lengda. det blir jo ikke på jordet, er en helt legitim sammenligning.. netconnection oppførte seg tåpelig når de bedrev snikreklame. intel oppfører seg konstant som drittsekker angående deres patetiske form for markedsføring, ati og nvidia ble begge tatt for juks noe som igjen netconnection teknisk sett ble tatt for.. alle disse har en ting til felles, deres negative faktor, men du holder deg unna kun en av disse.. telenor havner oppi dette rett og slett fordi de bedriver drittsekktaktikk deluxe, noe du burde vite.. lær deg å stave netconnection rett du heller.. Lenke til kommentar
Logan Skrevet 12. juni 2003 Del Skrevet 12. juni 2003 Min erfaring med microplex var bra helt til jeg skulle sende en vare i retur, den måtte desverre en runde innom forumet her før de godtok returen (til redusert pris). Når det gjelder priser er de også ganske stive, har et par eksempel her: Lian Li Pc65 koster hos mp 1595, hos quad 1415. Et Thermsltake Xaser lll V200 koster hos MP 1695, hos Quad 1571,I tillegg er MP dyrere på frakt/exp gebyr, du kan kjøpe mange drops for dette. Problemet er vel det samme med microplex som med Komplett, de er begge blitt for "store" og tillater seg å gi F## i servicen. Deler ikke denne erfaringen med deg. Sorry De er seriøse, så lenge kunden fortjener det. :wink: Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 12. juni 2003 Del Skrevet 12. juni 2003 komplett og microplex er ikke "knall" på kundeservice området Øh jau! har ikkje hatt noke problem eg, Vis du har eit hovedkort som er knekt i posten, så er det posten sitt feil, og ikkje komplett (kommer jo ann på pakkinga,m en den pleier og være rimlig bra. Da er det postens om skal erstatte hovedkortet og ikkje kompett. Deler ikke denne erfaringen med deg. Sorry De er seriøse, så lenge kunden fortjener det. Japp, Enig der du... Det er jo altid dei som skriker høyest man høyrer! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 12. juni 2003 Del Skrevet 12. juni 2003 Min erfaring med microplex var bra helt til jeg skulle sende en vare i retur, den måtte desverre en runde innom forumet her før de godtok returen (til redusert pris). Når det gjelder priser er de også ganske stive, har et par eksempel her: Lian Li Pc65 koster hos mp 1595, hos quad 1415. Et Thermsltake Xaser lll V200 koster hos MP 1695, hos Quad 1571,I tillegg er MP dyrere på frakt/exp gebyr, du kan kjøpe mange drops for dette. Problemet er vel det samme med microplex som med Komplett, de er begge blitt for "store" og tillater seg å gi F## i servicen. Deler ikke denne erfaringen med deg. Sorry De er seriøse, så lenge kunden fortjener det. :wink: så lenge kunden fortjener det ? utdyp den litt.. min erfaring er uansett at opptil 300kr ekstra for en vare pga en karamell ikke gjør kjøpet til en fantastisk opplevelse, ei gjør det microplex til medlem av "kundeservice-kommer-først klubben" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå