Manfestio Skrevet 11. juni 2003 Del Skrevet 11. juni 2003 HVORFOR har Microplex så syke prisen på Lian Li PC70? Netconnection sa til meg idag at de vil kjøre samme prisen på PC70 når de får inn en ny sending om ca 14 dager. Microplex er bare råtne når det gjelder pris, eller er det fordi de legger til behandlingskostnader og evt. porto i prisene sine? Og er det overhodet andre plasser i dette landet jeg kan få kjøpt dette kabinettet? Lenke til kommentar
capy Skrevet 11. juni 2003 Del Skrevet 11. juni 2003 microplex betaler for reklame. Lenke til kommentar
kindings Skrevet 11. juni 2003 Del Skrevet 11. juni 2003 HVORFOR har Microplex så syke prisen på Lian Li PC70? Netconnection sa til meg idag at de vil kjøre samme prisen på PC70 når de får inn en ny sending om ca 14 dager. Microplex er bare råtne når det gjelder pris, eller er det fordi de legger til behandlingskostnader og evt. porto i prisene sine? Og er det overhodet andre plasser i dette landet jeg kan få kjøpt dette kabinettet? Nope porto og noe gebyr greier kommer i tillegg.. og ja, min erfaring er også at Microplex generelt har en tanke stive priser, ikke minst når porto + gebyr er lagt til. Det gjelder særlig dersom du kun vil bestille noe smågreier som burde passe i en konvolutt eller liknende, .feks kjølepasta. Det burde vært mulig å forhåndsbetale slike ting og kun betale vanlig brevporto etterpå.. Slik var det sist jeg bestilte noe fra Microplex hvertfall, mulig de har forandret dette siste 1/2 året. Lenke til kommentar
OscarWoHA Skrevet 11. juni 2003 Del Skrevet 11. juni 2003 /me forstår ikke kritikken din av Microplex, Manfiest. Syns prisene er greie og leveringstiden er SUPER, jeg.... Bestilte et kabinett + no dilldall. Fikk alt etter to dager. Ikke noe å klage på.... BTW: Tråden kan legges i Webshoperfaringer i stedet.... Lenke til kommentar
Manfestio Skrevet 11. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2003 Jo det er noe å klage på. Det er fortsatt ikke verdt 300,- kr å få sendt et kabinett maksimum 1 dag før, og likevel er det lik leveringstid hos Netconnection og Microplex. Kanskje andre har bra erfaringer med netconnection? Ikke noe å klage på.... Lenke til kommentar
QTC Skrevet 11. juni 2003 Del Skrevet 11. juni 2003 HVORFOR har Microplex så syke prisen på Lian Li PC70? Netconnection sa til meg idag at de vil kjøre samme prisen på PC70 når de får inn en ny sending om ca 14 dager. Microplex er bare råtne når det gjelder pris, eller er det fordi de legger til behandlingskostnader og evt. porto i prisene sine? Og er det overhodet andre plasser i dette landet jeg kan få kjøpt dette kabinettet? Microplex pr definisjon er ett merkelig firma som driver på og nekter å sende varer ut til kunder de har fått i vrangstrupen her på forumet... slik eliminerer de ut folk som de syntes ikke er "verdige" som kunder... Dette tør de å gjøre da de har fått ett så godt rykte med sine karameller å drops her på forumet... Dermed tar de seg friheter på slike banale og tåpelige plan Hilsen en av de "uverdige" Lenke til kommentar
Bombur61 Skrevet 11. juni 2003 Del Skrevet 11. juni 2003 jeg liker microplex jeg. leveringstiden er grei og du får en snop. Lenke til kommentar
TheIlluminated Skrevet 11. juni 2003 Del Skrevet 11. juni 2003 Jeg syns at Microplex er en kjempeflott butikk på nesten alle måter, savner flere betalingsmåter. F.eks så har cdon.com bare 29 kr i frakt, så går man bare på postkontoret sitt med lappen som fulgte og betaler det som skal betales. Eller at man kunne betalt med Visa, ser ikke problemet med noen av delene i det hele tatt. Før sa Microplex at problemet med den førstnevnte betalingsmåten var at folk sjeldent betalte (hvis jeg husker rett), og det var i startperioden, hvorfor ikke give it a go igjen? Lenke til kommentar
bjoen2 Skrevet 11. juni 2003 Del Skrevet 11. juni 2003 Har selv bare gode erfaringer fra Microplex, anng. piser og leveringstider. Att enkelte produkter er dyrere her enn andre steder, er vel ikke så merkelig. Slik vil det alltid være. bare sjekk andre webshopper, alle er ikke billigst på alt, det kan ikke gå i lengden. Men totalt sett har jeg som nevnt gode erfaringer fra Microplex, har handlet for ca. 5-6000,- Kr. til et vannkjøl/moddeprosjekt derfra. Lenke til kommentar
bjoen2 Skrevet 11. juni 2003 Del Skrevet 11. juni 2003 Til "UVERDIG KUNDE HOS MICROPLEX" "Microplex pr definisjon er ett merkelig firma som driver på og nekter å sende varer ut til kunder de har fått i vrangstrupen her på forumet... slik eliminerer de ut folk som de syntes ikke er "verdige" som kunder... Dette tør de å gjøre da de har fått ett så godt rykte med sine karameller å drops her på forumet... Dermed tar de seg friheter på slike banale og tåpelige plan Hilsen en av de "uverdige" Hva har du gjort/sagt/skrevet for å bli definert som uverdig hos Microplex? Sitter personlig igjen med følelsen att Microplex er en seriøs webshop. Har selv handlet og byttet/returnert varer derfra uten noen som helst problemer! Lenke til kommentar
tigerdip Skrevet 11. juni 2003 Del Skrevet 11. juni 2003 Jeg har ikke handlet mye på microplex, men jeg hadde handlet mer med gunstigere fraktkostnader. Det hender nemlig ofte jeg titter innom og ser noen småting jeg kunne hatt lyst på. Men det er jo litt kjedelig å impulshandle når portoen utgjør halve prisen. Da må jeg planlegge innkjøpene, og det går selvsagt dårlig..... Lenke til kommentar
L.. Skrevet 11. juni 2003 Del Skrevet 11. juni 2003 Når jeg kjøpte met Termaltake Xaser III fra microplex. Så var den 300kr dyrer på Netconnet. Dessuten så hadde de noe annet knaks som jeg ville ha. Som ikke netconnet hadde da. Vet ikke om det gjelder nå lenger da. Jeg liker micrplex jeg uansett. Lenke til kommentar
QTC Skrevet 11. juni 2003 Del Skrevet 11. juni 2003 Til "UVERDIG KUNDE HOS MICROPLEX""Microplex pr definisjon er ett merkelig firma som driver på og nekter å sende varer ut til kunder de har fått i vrangstrupen her på forumet... slik eliminerer de ut folk som de syntes ikke er "verdige" som kunder... Dette tør de å gjøre da de har fått ett så godt rykte med sine karameller å drops her på forumet... Dermed tar de seg friheter på slike banale og tåpelige plan Hilsen en av de "uverdige" Hva har du gjort/sagt/skrevet for å bli definert som uverdig hos Microplex? Sitter personlig igjen med følelsen att Microplex er en seriøs webshop. Har selv handlet og byttet/returnert varer derfra uten noen som helst problemer! Jeg diskuterte med dem om Silent Twin" kjøleren her får lenge siden... ja jeg var en av dem som ikke var så positiv til kjøleren, pluss att det ble påstått att kjøleren var en norsk oppfinnelse, noe som viste seg att den ikke var... Dermed ble min bestilling av en Taisol CGK 760 + som jeg hadde inne hos microplex kanselert Noe jeg syntes er uproffesjonelt gjort da man må kunne tåle litt kritikk og diskusjon uten att man blander dette sammen med en bestilling... Lenke til kommentar
Manfestio Skrevet 11. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2003 Det er Lian Li som gjelder Ikke noe Thermaltake Men uansett så er micorplex bedre, ja, rent innholdsmessig. Men siden MP hadde så syke priser lurer jeg på hvorfor... Men ingen andre butikker i norge som selger Lian Li PC70? Lenke til kommentar
KongJudas Skrevet 11. juni 2003 Del Skrevet 11. juni 2003 Jeg mener å ha lest på supportforumet til Microplex at de regner inn evt. kostnader de får ved returer/reklamasjon osv. inn i prisene sine. Personlig betaler jeg gjerne noen få kroner mer for å få den gode servicen de har. Dette gir trygghet ved kjøp. ( i motsetning til hva en del andre webshopper har å skilte med....) Skal ikke nevne navn... Lenke til kommentar
Manfestio Skrevet 11. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2003 Netconnection har god service. Ikke noe å sette ut på den. Eneste som er å utsette på dem er varetilbudet deres, men webshopper har sine feil tydeligvis... En smekk over pungen til microplex for dyre priser. Lenke til kommentar
nogard Skrevet 11. juni 2003 Del Skrevet 11. juni 2003 Det eneste jeg har å klage på microplex er at godteriet som blir sendt med smaker stygt. Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 11. juni 2003 Del Skrevet 11. juni 2003 HVORFOR har Microplex så syke prisen på Lian Li PC70? Ærlig talt synes jeg ikke prisen er så syk. Det gjelder forøvrig alle prisene til Microplex. Microplex er ingen billig butikk, men prisene er konkuransedyktige. Når Microplex samtidig er flinke til å ta inn nye og spennende varer (de var f.eks først ute med Chieftec og Lian-Li i Norge) samt opprettholde et bredt og godt varesortiment sammen med en god service så veier dette opp for. Det at de har mange varer sørger nok også for at prisnivået heves. Når det gjelder akkurat PC70 så er forskjellen 355kr. Det er endel, men samtidig så gir deg hvertfall meg en bedre følelse å handle hos Microplex enn å handle hos noen jeg vet gir blanke f'en i at de utgav seg for å være forbrukere på forumet (at jeg selv var med på å "reklamere" for netconnection fordi jeg ville støtte opp om en ny og tilsynelatende god butikk gjør det enda verre for meg personlig) Jeg syns at Microplex er en kjempeflott butikk på nesten alle måter, savner flere betalingsmåter. F.eks så har cdon.com bare 29 kr i frakt, så går man bare på postkontoret sitt med lappen som fulgte og betaler det som skal betales. Eller at man kunne betalt med Visa, ser ikke problemet med noen av delene i det hele tatt. Når det gjelder visa betaling så vil Microplex gjerne tilby dette, men webshopløsninga støtter det desverre ikke. Kjedelig, for vi er mange som savner visa. cdon sender CDene som brev. Ulempene med brev er at forsendinga ikke kan spores. Så når en frekk kunde nekter for å ha mottatt en vare så må de sende en gang til. En annen ting er at brev ikke er forsikra. Så dersom Posten ødelegger varen så får de ikke dekka tapet dersom varen blir sendt som brev. Dette er vanlig politikk fra de aller fleste webshoppene. Det koster dem rett og slett for mye pga frekke kunder. Når det gjelder forskudd så har Microplex vært i kontakt med Forbrukerombudet. Da har forbrukerombudet sagt klart ifra at de ville følge opp saken dersom Microplex tok forhåndsbetalt fordi dette ville "presse" kunder til å velge en usikker betalingsmetode for å få varene billigere. Synes du dette høres teit ut? Skriv mail til forbrukerombudet! Når det gjelder medfølgende faktura så har jeg aldri sett Microplex selv uttale seg om det (de tre andre har Faale sagt på forumet opptil flere ganger), men jeg vil anta at det er fordi det koster mye penger med kunder som ikke betaler. Joda de kan ta purregebyrer og til slutt inkasso, men det koster mer å kreve inn pengene enn det de kan ta i gebyrer. Loven sørger nemlig for at purregebyr ikke kan være høye nok til å dekke det reelle tapet butikkene har med at kundene ikke betaler. Microplex pr definisjon er ett merkelig firma som driver på og nekter å sende varer ut til kunder de har fått i vrangstrupen her på forumet...slik eliminerer de ut folk som de syntes ikke er "verdige" som kunder... Dette har selvsagt Microplex full rett til å gjøre, med loven i hånd. Men jeg stiller jo et lite spørsmålstegn ved hva du har gjort for å bli svartelista hos dem. Selv har jeg gått ganske så hardt ut mot dem og spesielt kritisert kostnadene knytta til frakt, men har ikke fått noen reaksjon (utover Microplex sin forklaring og grunn til fraktkostnadene da). Lenke til kommentar
QTC Skrevet 11. juni 2003 Del Skrevet 11. juni 2003 Dette har selvsagt Microplex full rett til å gjøre, med loven i hånd. Men jeg stiller jo et lite spørsmålstegn ved hva du har gjort for å bli svartelista hos dem. Selv har jeg gått ganske så hardt ut mot dem og spesielt kritisert kostnadene knytta til frakt, men har ikke fått noen reaksjon (utover Microplex sin forklaring og grunn til fraktkostnadene da). Egentlig så bryr jeg meg ikke så mye om hva ansatte hos microplex kommer med av reaksjoner mot "meg" da jeg har sluttet og bruke deres firma uansett... end of story... Lenke til kommentar
TheIlluminated Skrevet 11. juni 2003 Del Skrevet 11. juni 2003 Leipsland (var det rett), du gav meg innblikk! Jeg visste ikke dette, og jeg syns at det er svært rart at man ikke skal få dekket sine utgifter når purregebyr og slikt forekommer. Men jeg holder ennå fast på at dem burde implentere Visa på en eller annen måte, jeg kan vedde på at det er mange kunder som vil benytte seg av dette og at dem vil få flere kunder. Jeg bestiller på Microplex når de andre webshoppene som tilbyr Visa ikke har den varen jeg er ute etter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå