Gå til innhold

Noen med erfaring fra Logitech Harmony kontroller? Lurer på de nye 600 og 650

Anbefalte innlegg

Hei

Ser det er lansert 2 ny fra logitech, 600 og 650.

http://www.dinside.no/840262/logitech-harm...0-fjernkontroll

http://www.engadget.com/2010/03/17/logitec...-remote-review/

Forskjellen er vel fargeskjerm og fargen på selve kontrollen, de støtter 5 enheter.

650`n er ankommet shapper og 600`n ankommer snart.

Vurdere å kjøpe en av de, da kontrollen til surround reciveren ikke er helt god.

Logitech Harmony 600 https://prisguiden.no/produkt/124170

Logitech Harmony 650 https://prisguiden.no/produkt/124171

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

tja.. generell brukserfaring kanskje...

hvor god er støtten for produkter..

hvor vanskelig å programmere..

hvor fullstendig er tastene/funksjonene fra fjernkontroll man har til harmony (knotete sagt kanskje..)

Jeg har hovedsaklig 3 fjernkontroller i bruk: tv, sat.tuner, forsterker.

-tv, Samsung LE46A656A1FXXC (av og på, endre inngangs-kilde)

-tuner, Dreambox 800HD (av og på, skifte kanaler, program info, meny tasting mm)

-surroundreciver, Onkyo TX-DS575 (av og på, skifte lydkilde, endre volum)

Har i tillegg en DVD spiller som ungene bruke, men er ikke ofte i bruk og en pc med trådløs-tastatur inkl muskule på.

Evt hva tror Du/Dere om disse 2 nevnte 600 og 650?

Er ikke så veldig ivrig på å bruke så fryktelig med peng eller om jeg treng en harmony... ?

Hovedsaklig grunn til at jeg lurer på å kjøpe en, er pga at forsterkerkontrollen er blitt sliten.

Vet ikke helt hva spørre om og evt nevne.. så bare kom med innspill.

Endret av KenBjork
Lenke til kommentar

Nå skal eg ikke si at Harmony er svaret på alt her i verden, men den leverer og det er utelukkende den som blir brukt her i huset. Det er to ting eg hater med Harmony One:

- touch skjerm

- tåler ikke grisete barnefingre

Den siste der tror eg ikke lar seg løse så lett mens den første løses på 700, 650, 600 og 300i. Så snart 1, 4 og 7 på fjernkontrollen her har takket for seg så blir det en av disse på meg.

Forskjellen på 600 og 650 er fargeskjermen. Om det er verdt å betale ekstra for den må være opp til deg, men som en grunnleggende all-around fjernkontroll til stua så ville eg ha satser på 600/650 eller 700. Evnt 300i til nøds. 700 helst pga ladestasjonen.

Lenke til kommentar

ok. Ja slik som nå så har jeg umiddelbart lyst på, og 600 er ikke lagervare, 650 er så da må det evt bli den..

700

har de ikke i butikken http://www.lefdal.com/product/lyd-bilde/ti...ech-harmony-700

men disse har i butikke står det http://www.elkjop.no/product/lyd-bilde/til...ech-harmony-700

Noen som vet om prisen som står her på nett, holder samme prisen i butikken? i tilfelle så kan jeg ta en kjapp tur til molde nuhh..

Lenke til kommentar

UPPS :!:

Kjøp på nett med nettpris og hent i butikken stod det om 2 timer og reservasjon gyldig i 24 timer... Plutselig var det kjøpt gitt, så nå må jeg til molde og hente en 700.

Må bare ringe og høre om jeg får hente den ikveld før kl 2000, da det står om 22 minutter for fristen på 2 timer

:!:

og nei, skarve 20min før 2timersen gikk trolig ikke pga effektueringen i systemet. argh det var den kveldskosen kanskje

men skal ringe igjen kl 19 og evt hive meg i bilen :whistle:

Endret av KenBjork
Lenke til kommentar

Takk takk

Smette ta, noe så latterlig enkelt brukervennlig "kom igang"

Har gjort unna alt på 30min nå, og da har jeg sittet lenge i sofaen å trykt også.

Artig produkt, hvorfor har jeg ikke kjøpt dette før...

Skal bli artig å høre hva ungene synes når jeg skal lære dem imorgen (dem er 3 og 6 år) og de manøvrere seg godt med de 3 og 4 fjernkontrollene de har brukt frem til idag nå.

Slår på alt og velger riktige bilde og lydkilder

Og for ikke å snakke om barnevakten/e, hvor lett det skal bli for dem :giggle:

Bli morro å se frem over på tastinga

Endret av KenBjork
Lenke til kommentar

Alt går som smurt, alle er fornøyde. Til og med ungene syntes alt ble så enkelt

Er bare en liten ting jeg har merket meg, og det er at når man trykker en tast.. eksempelvis å skifte kanal på dreambox`n

Entene med piltast eller talltast, så hender det at den er litt rask.. altså at det eks kommer 33 i stedet for 3 som var tiltenkt eller ved piltast på kanal skift at den hopper forbi kanal kanalen jeg ville stoppe på.

Kan dette justeres?

Lenke til kommentar

Hei.

Kjapp du :)

jo det er under komponenter> Juster intervallene (hastighetsinnstillinger) > Kommandointervall står som: 100ms

Ulike komponenter fungerer vanligvis med ulike hastigheter. Du kan måle denne hastigheten ved å se hvor lang tid komponenten bruker på å behandle en kommando før den kan reagere på neste kommando:

Harddiskopptaker bruker denne tiden på å reagere på kommandoer:

og under samme meny, men valg Feilsøking> Dreambox DM800HD reagerer for mye på kommandoer, eller reagerer bare iblant.>

- Hvis Dreambox DM800HD ikke reagerer, kan du prøve å øke verdien.

- Hvis den reagerer for kraftig, kan du prøve å redusere verdien.

Under er valg fra

-0

-1

-2 (denne er valgt)

-3

-4

-5

Alt opplyst her er standard jeg ikke har justert, og er ikke sikker på hva jeg skal justere..

Lenke til kommentar

Hvis Dreamboxen reagerer "dobbelt" skal du justere den siste saken der. Sett den ned til -1 så skal du nok se at det blir bedring. Måtte gjøre det samme med min Grundig RiksTV-boks.

Når det gjelder kommandointervall kan det være greit og tweake den litt. Prøv å redusere med 10ms, test at alt funker greit og reduser litt til. Det verste jeg vet er trege fjernkontroller/treg respons, og let's face it: Harmony er i hvert fall ikke raskere enn den originale fjernkontrollen, så alle tweaks er hjertlig velkommen.

Lenke til kommentar

MINUS 1, ikke 1, ellers er du plutselig på kanal 333 istedenfor 33 når ville ha 3 ;)

Redusering av kommandointervallverdien vil gjøre det raskere, ja. Hvis den står på 100ms og du f.eks kjapt trykker volum opp tre ganger uten pause vil den gjøre det slik:

volum opp

vente 100ms

volum opp

vente 100ms

volum opp

vente 100ms

..så du kan redusere den "laggen" i hvert fall jeg irriterer meg endel over. Men komponentene har jo en nedre grense, så når du merker at ikke alle kommandoene registreres må denne økes litt igjen.

Lenke til kommentar

Endret til (prikk) -1 :whistle: og dobbelklikk er borte

Når det gjelder kommandotiden er DB800HD`n er såpass rask nå også.

Og siden den ikke ovehodet har for vane å låse seg, og boksen er rask i seg selv så vurdere jeg evt å prøve å endre til noe lavere, 10 ms i slengen eller så, slik du nevner Loomy, for å korte ned vente tiden.

For dreamboxen er såpass rask og ikke låser seg så den skal takkle kjappere hastighet vil jeg tro.

Takk for hjelp til å bli klokere :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...