ask99 Skrevet 20. april 2010 Del Skrevet 20. april 2010 (endret) Er du sikker på at det ikke har betydning for HK om det er 4 eller 8 pins som plugges i? Ja, det er derfor den lille hvite hetten dekker over de 4 andre hullene, når du motar hk'et fra levrandør. Intel anbefaler bruk av 8-pin, til de nyeste kraftige 4 kjerners cpu'er, for bedre stabilitet. Men som jeg sa tidligere, eneste forskjell er at det blir større tversnitt med 8 ledninger, istedenfor 4 ledninger! Har du husket å koble til 4-pin molex kontakten ved PCI E x16 sloten? Endret 20. april 2010 av ask99 Lenke til kommentar
jersten Skrevet 20. april 2010 Forfatter Del Skrevet 20. april 2010 Ja har plugget inn denne også. Lenke til kommentar
Adjin Skrevet 20. april 2010 Del Skrevet 20. april 2010 Har du fått sjekket cpu for bøyde pins? Er den som står igjen nå når du har byttet hk og sjekket psu... Lenke til kommentar
ask99 Skrevet 20. april 2010 Del Skrevet 20. april 2010 Så hk er helt død nu, ikke rykking i viftene engang? Er alle jumpere på sine normale plasser? Litt merkelig dette, er det brukte eller nye deler du har(lagret riktig osv.), følger du manualen under montering, har sett folk som har montert cpu, uten å løfte opp låse armen osv. Du får prøve samme feilsøkingen igjen, minimalt med hw, og helst med hk utenfor kabinettet(på bordet). Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 20. april 2010 Del Skrevet 20. april 2010 (endret) Svarer Ref innlegg #20: Ja, det skal ikke gjøre noen forskjell. HK trekker ikke så mye strøm at det trenger 8-pins. PS: Ser at du har en uvane med å sitere uhemmet i alle innleggene dine. Sitering skal kun gjøres ved behov, og aldri med bilder. Se retningslinjene. MVH Forumveileder Endret 20. april 2010 av Hårek Lenke til kommentar
jersten Skrevet 20. april 2010 Forfatter Del Skrevet 20. april 2010 Har du fått sjekket cpu for bøyde pins? Er den som står igjen nå når du har byttet hk og sjekket psu... Ja har sjekket. Pins på cpu ser fine ut så vidt jeg kan se. Lenke til kommentar
Adjin Skrevet 20. april 2010 Del Skrevet 20. april 2010 'Vel, neste trekk er å teste med en annen cpu som du vet virker. Har du en kamerat som har en som passer? Eventuelt kan du sende den tilbake, regner med det er den som er problemet, uansett kan du returnere den på angreretten og kjøpe en ny. Tar mye kortere tid enn å vente på behandling av feilmelding. Lenke til kommentar
jersten Skrevet 20. april 2010 Forfatter Del Skrevet 20. april 2010 Ja MSI kortet er helt dødt. XFX HK er ikke dødt, der "snurrer" alt rundt, men svart skjerm. Begge HK og cpu er kjøpt brukt, så det er vel en liten sjanse for at de er defekt..... Jumpere (3 stk) ser ut for å stå på riktig plass (MSI jeg tester nå). Cpu skal være riktig montert. Det eneste er nok at det er litt lite kjølepasta igjen, etter haugevis av montering/demontering de siste 48 timer. Lenke til kommentar
Adjin Skrevet 20. april 2010 Del Skrevet 20. april 2010 Aha, så det er forskjell på korta? Det forandrer ting en del, prøv å sette sammen cpu gpu hk og psu på xfx kortet, ta ut batteriet 15 sec og sett det sammen igjen. Kan tenkes at det er første hk som er gått og korrupt bios på xfx, det skjer fort. Se om du får post. Selv om ting er brukt kan det tenkes at det er ødelagt, kan skje fort om du ikke er forsiktig. Hvis du har lite pasta igjen trenger du ikke skifte pasta hver gang, gamle pastaen funker helt fint til du har fått testet det du skal, og skulle det funke kan du bytte pasta senere. Lenke til kommentar
jersten Skrevet 1. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2010 Enden på denne visa ble at jeg bestilte meg helt nytt HK (Asus P5QL Pro) og ny cpu (Intel E8500). Da gikk det greit å starte opp. Så mest sannsynlig var det en eller annen feil på begge de to HK som jeg først prøvde å installere. Takk for hjelpen folkens! Det var mange gode råd å få her! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå