dberntzen Skrevet 19. april 2010 Del Skrevet 19. april 2010 (endret) Da skal jeg kjøpe bærbar pc, men har ikke peiling på hvilke... Noen som kan hjelpe meg? Nedenfor skriver jeg noen kriterier... Størrelse: ca `15 Batteri levetid: ca 7 timer og utover Hardisk: 200-400 Pris: 8.000-10.000 kr Bruksområde: Sjekke Internett og spille Takk for hjelpen :-) Endret 19. april 2010 av Messi19 Lenke til kommentar
Hansss Skrevet 25. april 2010 Del Skrevet 25. april 2010 Gode spill Laptopper er Toshiba Qosmio. Er også veldig lite feil med dem. Nye finner du her: http://laptops.toshiba.com/laptops/qosmio/X500/X505-Q880. Ønsker du brukte så søk dem opp på finn.no (de er litt dyrere enn det som du nevner, men gi dem et lavere bud så ser du om du får treff. Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 25. april 2010 Del Skrevet 25. april 2010 (endret) Du innser vel at 7 timers batterilevetid + spilling ikke går helt sammen? De fleste spill-laptoper (dvs så godt som alle som har dedikert grafikkort) har en typisk batterilevetid på ca 2 timer +/-. Det nærmeste du kommer er Acer TimelineX 5820TG http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=591317 Denne har to skjermkort, et intel og et dedikert ATI HD 5650. Bruker du intel skjermkortet har du ganske lang batterilevetid: Med maks strømsparing, lysstyrken på skjerm skrudd ned og trådløst nett osv deaktivert skal den klare 8 timer+. Med trådløst nett aktivert og typisk office/internett bruk klarer den 6-7 timer. Med høy belastning på CPU klarer den 3-4 timer Med høy belastning og det dedikerte ATI skjermkortet aktivert (dvs typisk spilling) klarer den 2-3 timer.... som allikevel er nesten dobbelt av mange andre laptoper med samme specs, grunnet det store batteriet. Tviler på at du kommer spesielt nærmere de specsa du oppgir enn denne maskinen. Endret 25. april 2010 av OC-Freak Lenke til kommentar
NeEeO Skrevet 26. april 2010 Del Skrevet 26. april 2010 Om du skal a en billig PC, 6-7 tusen, så anbefaler jeg det stekeste at du kjøpe Acer Aspire 5738ZG, den er brukbar pc for en så billig pris. Lenke til kommentar
Slushy Snøball Skrevet 6. mai 2010 Del Skrevet 6. mai 2010 Om du skal a en billig PC, 6-7 tusen, så anbefaler jeg det stekeste at du kjøpe Acer Aspire 5738ZG, den er brukbar pc for en så billig pris. Den funker fint, - minus at batteriet bare holder deg i 1-3 timer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå