Gå til innhold

Se bilder av nye Iphone

Anbefalte innlegg

Enten har Jonathan Ive vært på tidenes fyllekule og satt igjen en apekatt som erstatning, eller så er dette bare vrøvl fra ende til annen.

Her må det korrigeres -- har kommet gjennom siste dagers Google Reader-materiale, et par utklipp av Chairman Gruber;

«That this belongs to and was made by Apple is almost beyond question at this point.»

«I am not certain that this looks like the actual production unit Apple intends to ship to consumers. [...] the front looks legit, the back looks legit, but the sides I’m not sure about.»

Jeg finner det direkte usannsynlig at Apple skal slippe en enhet uten sømløse sider.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Angående viral-elementene i dette. Apple har jo vært flinke til å lekke litt og litt tidligere. Men den svakt konspiratoriske delen av meg tenker på hvor mange som har kommentert at Iphone OS4.0-lanseringen kom så tett etter Ipad-lanseringen.

Dessuten har lekkasjene stort sett bestått i ullne bilder og ting som er vanskelig å identifisere som noenting som helst. Her snakker vi demontert enhet med Apple-stemplet innmat. Dette vil sannsynligvis stjele i det aller minste LITT torden fra en Apple-lansering som potensielt er så langt frem som 22. juni.

Jeg har litt problemer med å se for meg at akkurat denne lekkasjen er gjort med vilje. Dersom dette mot formodning ikke er et Apple-produkt må det være noen der ute som har det særdeles moro på Apples bekostning. Eventuelt kan det jo hende at Apple har laget en spenstig design for å kaste media og alle andre av "sporet" og for å holde Iphone høyt oppe på søkestatistikken...

Igjen en anelse konspirasjonsteoretisk - men det var vel omlag akkurat dette HTC ble beskyldt for å gjøre av Eldar Murtazin for ikke fryktelig lenge siden...

Spennende er det uansett.

Lenke til kommentar

Synes noen Apple fans klager på HTC osv, at de har kopiert ting ifra Apple, nå blir det vel mere motsatt, virtuelle knapper nederst. :whistle:

Nah, slapp av. Om Apple ikke var først vil de påpeke at de har den fantastiske strategien om å være best. Det må jo være et paradigme-skifte av dimensjoner at et selskap går inn for å bli best på sitt felt. Hvorfor har ingen tenkt på det før? :wee:

Ellers, må si jeg syntes dingsen så pen ut. Som vanlig, syntes det meste fra Apple ser pent ut. De har veldig gode designere, Apple har for vane å være en djevelsk fristelse. Kunne vært noe å ha om Apple hadde hatt tillit til meg, men inntil da får det leve videre som den fristelsen den er :)

Lenke til kommentar

Angående viral-elementene i dette. Apple har jo vært flinke til å lekke litt og litt tidligere. Men den svakt konspiratoriske delen av meg tenker på hvor mange som har kommentert at Iphone OS4.0-lanseringen kom så tett etter Ipad-lanseringen.

Litt vel konspiratorisk, da det ikke er noe ekstraordinært i at Apple slipper betaversjoner av kommende iPhone OS i løpet av våren.

iPhone OS 4.0 presentasjonen, og lanseringen av iPhone OS 4.0 beta med SDK til utviklere, føyer seg inn i samme mønster som de to foregående årene.

- iPhone OS 2.0 beta (+ SDK) ble presentert den 6. mars 2008 - 2.0 final release den 11. juli 2008

- iPhone OS 3.0 beta (+ SDK) ble presentert den 17. mars 2009 - 3.0 final release den 17. juni 2009

- iPhone OS 4.0 beta (+ SDK) ble presentert den 8. april 2010 -> 4.0 final release sannsynligvis i juni/juli

iPhone OS 4.0 ble faktisk presentert noe senerer enn "normalt" pga iPad-lanseringen, så enhver sammenheng med denne prototypen på avveie kan i alle fall kategorisk avvises.

Lenke til kommentar

Nå må folk huske på at dette mest sannsynlig er en prototype. iPhonen som blir lansert nå til sommeren kan fort ende opp i en annen innpakning, selv om dette er tvilsomt. Jeg tipper denne modellen er det Apple anser som grei nok for å teste ut firmware 4.0 og den nye hardwaren i.

Men er dette den neste iPhonen, så synes jeg at de bør fjerne skjøtene i aluminiumen. Jeg er også skuffet over skjermstørrelsen, men ifølge Gizmodo så skal oppløsningen var svært høy. Er dette tilfellet så er de tilgitt. Videre synes jeg at den kan være litt rundere og ikke så kantete.

Men men, som vanlig er det ikke annet å gjøre enn å vente til Juni/Juli.

Lenke til kommentar

Jeg glemte å nevne at den har 2 kameraer, ett forran og ett bak, slik de fleste telefoner har nå :)

Den jeg snakket om tidligere her altså...

er dette en "funksjon" som er nødvendig i dag? Er det noen som bruker video call overhodet? For meg så blir dette veldig bortkastet å betale for.

men en ting jeg håper på er sikkerlig lyd kvalitet og annen lader. Har ikke EU kommet med en låv om at alle mobil ladere skal være av typen micro usb? Tror dere Apple kommer til å følge dette eller gå for sin vanlige lader standard? Tror selv at det blir apple lader men låv å håpe.

Lenke til kommentar

Kamera i fronten er nok utelukkende for å ta bilde av seg selv. Mange mobiler har hatt mulighet for videosamtale i mange år nå, uten at det akkurat har tatt av. Det er alt for klønete. Man har valget mellom å holde mobilen høyt foran seg og bli sliten i arma, eller holde mobilen lavt og gi samtalepartneren ypperlig utsikt til nesehårene dine. Tror nok ikke det vil ta av i fremtiden heller.

Lenke til kommentar

men en ting jeg håper på er sikkerlig lyd kvalitet og annen lader. Har ikke EU kommet med en låv om at alle mobil ladere skal være av typen micro usb? Tror dere Apple kommer til å følge dette eller gå for sin vanlige lader standard? Tror selv at det blir apple lader men låv å håpe.

iPhone vil nok fortsatt ha skikkelig lydkvalitet. Apple har også forpliktet seg til å støtte lading fra universelle Micro-USB ladere, og vil løse dette via en adapterkabel (iPhone dock -> Micro-USB)

http://www.pocket-lint.com/news/25149/next-iphone-charges-via-micro-usb

Lenke til kommentar

hmm... synest at mye av poenget med standariserte ladere forvinner når man må bruke en overgang. blir som med min HTC Magic no hvor jeg må ha en micro usb - mini jack overgang for å høre på musikk. Tror nokk at de fleste som kjøper iphone hd(4g) bruker "vanlig" iphone lader. 

Har iphone/ipod egentlig noen gang hatt sikkerlig lydkvalitet da? Dette har no blitt tatt opp mange ganger både med iphone og ipod. og for ikke så lenge siden kom det også frem i en lydkvalitet test her på Amobil at iphone har "dårlig" lydkvalitet i forhold til f.eks SE (iphone fungerte bra kun med bruk av øre propper).

Lenke til kommentar

Kamera i fronten er nok utelukkende for å ta bilde av seg selv. Mange mobiler har hatt mulighet for videosamtale i mange år nå, uten at det akkurat har tatt av. Det er alt for klønete. Man har valget mellom å holde mobilen høyt foran seg og bli sliten i arma, eller holde mobilen lavt og gi samtalepartneren ypperlig utsikt til nesehårene dine. Tror nok ikke det vil ta av i fremtiden heller.

Hva med Skype? iChat? (Man har funnet spor etter dette i 4.0) Spill? Frontkameraet kan nok brukes til mye. Det kommer vel helt an på fantasien til utviklerne vel å merke. Men å ha muligheten til videochat og lignende skader vel ikke?

Men nå gleder jeg meg til hovedsaken i teknologiverdenen imorgen når det blir kjent at Steve Jobs har blitt arrestert for å ha skutt en ansatt med hagle ;)

Lenke til kommentar

Hva med Skype? iChat? (Man har funnet spor etter dette i 4.0) Spill? Frontkameraet kan nok brukes til mye. Det kommer vel helt an på fantasien til utviklerne vel å merke. Men å ha muligheten til videochat og lignende skader vel ikke?

Men nå gleder jeg meg til hovedsaken i teknologiverdenen imorgen når det blir kjent at Steve Jobs har blitt arrestert for å ha skutt en ansatt med hagle ;)

Poenget er ikke teknologien, men at det er tungvindt og klønete å bruke mobilen til videosamtale/videokonferanse. Muligheten har vært der lenge, men det er knapt nok en sjel som bruker muligheten (Det kan selvsagt være fordi det er tungvindt teknologisk) Generelt så er videosamtale en ganske vanskelig affære, særlig videokonferanser. Personlig klarer jeg ikke å bruke videosamtale i det hele tatt. Jeg har prøvd Skype, men jeg får det ikke til. Jeg føler meg beglodd, mister distansen til den jeg snakker med som jeg har når jeg snakker i telefon eller IM, samtidig som personen ikke er i rommet. Det er rett og slett ubehagelig. Og de som har prøvd videokonferanse vet at det også kan være kronglete. Ikke teknologisk, men sosialt, å få til struktur, samtale også videre med flere personer som fysisk sitter forskjellige steder i verden men som virtuelt er samlet på video. Vel, nok digresjoner, kameraet kan selvsagt brukes til videosamtaler i f.eks. Skype, men det blir nok aller mest brukt til å ta bilder av en selv.

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...