LuftWaffel Skrevet 19. april 2010 Del Skrevet 19. april 2010 Støtdemperfjæra foran til høyre er knekt. Er dette noe en kan bytte selv? Har tilgang til rampe. Lenke til kommentar
ZeppeZ Skrevet 19. april 2010 Del Skrevet 19. april 2010 alt kan byttes selv bare man man har peiling nok.. hehe men tror man trenger en "fjærklemme" eller hva det nå heter for å ta av selve fjæra. Lenke til kommentar
rublings Skrevet 19. april 2010 Del Skrevet 19. april 2010 Trenger fjærklemme og hjulene i luften. Er ikke noe hjulstilling på disse fjærbeinene, så det trenger du ikke bekymre deg for. Vær forsiktig!! Jobbe med bil-fjærer i spenn er farlig arbeid hvis du ikke tenker deg godt om. Ekstremt med spenn. Du kan bruke disse fjærklemmene, men jeg ville ikke anbefalt det. Jeg ville aller helst anbefalt noe slikt, men da blir det fort dyrt. Lenke til kommentar
LuftWaffel Skrevet 19. april 2010 Forfatter Del Skrevet 19. april 2010 Ok. Så det er gjennomførbart. Må jeg regne med å bytte fjærbeinslageret eller kan jeg håpe på å bruke det gamle? Lenke til kommentar
rublings Skrevet 19. april 2010 Del Skrevet 19. april 2010 Du kan jo håpe på å slippe å bytte det. Er ikke en selvfølge at det må byttes Lenke til kommentar
Frodemann Skrevet 17. oktober 2011 Del Skrevet 17. oktober 2011 Ser at dette er en gammel tråd, men i tilfelle noen søker (slik jeg nettopp gjorde) kan jeg fortelle at begge spiralfjærene på min 307 SW - 2003 har knukket og er byttet. Det er som regel defekt fjærbeinslager som gjør at fjærene knekker på denne bilen. Lageret "skjærer" seg slik at fjæren ikke får rotert fritt og dermed blir det ekstra slitasje på fjærene. Så jeg vil helt klart si at det er dumt å ikke bytte lageret samtidig. De fjærklemmene fra Biltema som er anbefalt lenger opp er ikke lange nok til å klemme sammen fjæren til denne bilen. Da må du i så fall ha to sett slik at du kan "bytte tak" Hvis fjæren knakk uten å skjære i stykker dekket er du heldig ... Det var ikke jeg Frode Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå