Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Ny bilstereo, trenger råd og tips!

Anbefalte innlegg

Hei, jeg tenkte og kjøpe meg ny bil stereo idag, og kom over disse pakkene på strømmen bil radio

http://strommen-bilradio.no/product_info.php?cPath=145&products_id=1832

http://strommen-bilradio.no/product_info.php?cPath=145&products_id=1780

de ser jo veldig fine ut, bortsett fra at jeg må ha basskasse til 12" elementet ved kjøp av den pioneer pakken, jeg er ikke interrisert i og ha masse blaffre bass og risting i hele bilen, ønsker clean lyd med fin bass.

Mvh lunnr

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har en spiller jeg fikk med bilen, men tror ikke den duger noe særlig, er en 4x40w VDO spiller, har ikke sjekket den for utganger osv.. men fungerer det og sette de høytalerene i rockford pakken i hattehylla?

Har også en kompis som får 40-50% på pioner spillere, så jeg vurderer og kjøpe det separat.

Lenke til kommentar

ZeppeZ, har du prøvd mye annet av bilstereo?? jeg tipper du ikke har det...

Roickford vil du ikke ha i bilen hvis du er LITT glad i go lyd, og den pakka som linkes til her, skulle ikke vært lov å selge, og ihverfall ikke som en "proff" pakke. Den har alt for svak forsterker, og lyden i RF er IKKE den beste.

Pioneer pakka er heller ikke noe å ha. Den har også for svak forsterker, og leveres med 6x9" noe som også burde vært forbudt.

Det er FORAN i bilen du sitter og kjører, og da er det der du skal ha lyden.

Så du trenger en bra spiller, pioneer eller alpine, et bra kmponentsett til å ha foran, en 2 kanals forsterker til front, en bra 12" og monoforsterker til den.

Si hvor mye du maks vil bruke på dette, så blir det lettere å hjelpe deg ;)

Lenke til kommentar

ZeppeZ, har du prøvd mye annet av bilstereo?? jeg tipper du ikke har det...

Roickford vil du ikke ha i bilen hvis du er LITT glad i go lyd, og den pakka som linkes til her, skulle ikke vært lov å selge, og ihverfall ikke som en "proff" pakke. Den har alt for svak forsterker, og lyden i RF er IKKE den beste.

Pioneer pakka er heller ikke noe å ha. Den har også for svak forsterker, og leveres med 6x9" noe som også burde vært forbudt.

Det er FORAN i bilen du sitter og kjører, og da er det der du skal ha lyden.

Så du trenger en bra spiller, pioneer eller alpine, et bra kmponentsett til å ha foran, en 2 kanals forsterker til front, en bra 12" og monoforsterker til den.

Si hvor mye du maks vil bruke på dette, så blir det lettere å hjelpe deg ;)

Sier ikke RF er det beste i verden, men kan vel være fornøyd med det forde? hehe

Hva slags RF har du prøvd da? vil si mitt spiller ganske så greit :p

men kan ikke si jeg er noe lydekspert..

og hvorfor skulle 6x9" vært forbudt å selge?

enig med det at det er foran man sitter.. så DER lyden burde være bra ;)

og MASSE bass som får bakluka til å riste er bare harry og irriterende ikkeminst :p

Lenke til kommentar

Høyttalere i hatthylle, sammen med en basskasse baki, er ikke noen god løsning, for da vil trykket fra basskassa påvirke høyttalerene i hatthylla, noe som resulterer i dårlig lyd, g defekte høyttalere over tid. Så jeg mente ikke at det burde være forbudt å selge 6x9", men at det IKKE skal selges sammen med sub.

Også sa jeg ikke at du ikke skulle være fornøyd med RF ZeppeZ, men at det er mye annet som er mye bedre samtidig som det ikke koster noe mere. Jeg har solgt RF produkter i flere år, så jeg har testet det meste fra 1990 og fram til 2008 ;)

lunnr, den siste pakka der er bare søppel, da er de andre pakkene mye bedre.

Det er få butikker som selger en fornuftig pakke som er "riktig" satt sammen, og som samtidig er billig.

I ditt tilfelle, så ville jeg startet med en god spiller, og et bra frontsett og forsterker, så sparer du opp litt kroner, og kjøper sub og forsterker senere.

Denne spilleren er bra og billig: http://www.pixmania.com/no/no/4938262/art/pioneer/bilstereo-cd-mp3-usb-sd-d.html

Dette frontsettet feks: http://www.elutstyr.no/product_info.php?cPath=149_165_167_169&products_id=579

Og denne forsterkeren: http://www.elutstyr.no/product_info.php?cPath=149_159_160&products_id=3043

Evt se om du kan finne en brukt dynabel BF0756 forsterker, så har du til både front og sub ;)

Lenke til kommentar

Ok takk, jeg skal se hva det blir til! hadde bare vært så mye bedre og kunne dratt rett i en butikk og kjøpt det, og slippe ventetiden med levering + frakt på nettet... Men finnes det noe alternativ til de høytalerne? redd de blir litt for store forran i døra, men får se.. sitter noen lignende der fra før av, blaupunkt eller hva det heter.

Lenke til kommentar

Du kan evt. kjøpe min 4-kanaler, da kan du enten brokoble (du får med høykvalitets Y-ledd av meg) til 2 kanaler, eller kjøre aktivt (evt. bruke "bi-amp" hvis det er tilgjengelig på delefilter). ;) Ellers har jeg trua på den spilleren og frontsettet cossie anbefaler...

Edit: Send meg en PM, så skal jeg gi den en god pris og du kan få med deg det meste av kabler du trenger også! :)

Endret av Carisma'03
Lenke til kommentar

Men finnes det noe alternativ til de høytalerne? redd de blir litt for store forran i døra, men får se..

Det finnes mange alternativer! Men 5.25" er jo ikke ille? Jeg har 5.25"-frontsett, synes ikke wooferne er store akkurat - men de kan spille helt ned mot 40 hz allikevel. :new_woot:

Lenke til kommentar

Kan det være en ide og ta en tur til BRL eller tv boden i sverige og? tenkte og bare se hvordan prisene er der og hva de har.

Neh, jeg ville ikke gjort det. Har brent meg på sånt før,

du drar for å se etter noe, vet ikke helt spesifikt hva,

så får du et tilbud på noe "bra" ifølge en fyr i butikken.

Deretter kjøper du det (såkalt impulskjøp), og blir ikke helt fornøyd...

Verd å vente noen dager ved å kjøpe

på nettet eller av privatpersoner (meg? ;))

Her er link til min hvis du er interessert: MRP-F200 - en trofast forsterker. :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei igjen, har sett litt på brukt forsterker osv, men finner ikke noe særlig, de fleste skal selge med masse høytalere og basser, og ikke kun forsterker.

Tror det blir det Focal frontsettet og den dynabel forsterkeren til og starte med, har fått meg pioneer spilleren, så da burde jeg hvertfall ha fronten iorden, har også kjøpt meg noen billige tweetere som helt sikkert duger. Men det jeg lurer på er, Om jeg forstår det rett skal jeg koble frontsettet på den 2x80 forsterkeren? men hva gjør jeg med tweeterne jeg har kjøpt? skal jeg bare koble de direkte der hvor de gamle innebygde sitter? på dashbordet..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...