TheIlluminated Skrevet 11. juni 2003 Del Skrevet 11. juni 2003 Som topicen sier, så har jeg for harde livet prøvd å lagt inn Kernel-source (2.4.40 er vel den stable greia, kom med SuSE 8.2) uten at den blir lagt inn. Jeg bruker rpm og bruker force osv, men når jeg etterpå skal sjekke om den er installert, så er den ikke det. Hva kan være problemet? Hardware: XP2400+ @ 10x200 FSB (dette er 110% stabilt) Abit NF7-S v1.2 (nyeste bios) WD 20 GB og 80 GB (Linux på den på 20 GB) GF 4 Ti4400 (får installert, men kernel-panic p.g.a kernel-source ikke installert) Billion PCI ISDN kort (som jeg vet virker under Linux, har sjekket) Pioneer Slot-In DVD og LG cd-brenner (virker) AC97 Lydkort (intergrert, men virker bare i safemodus!) Mus og tastatur selvfølgelig (virker også) Lenke til kommentar
Klette Skrevet 11. juni 2003 Del Skrevet 11. juni 2003 sjekk om du har riktig symlink til /usr/src/linux Lenke til kommentar
TheIlluminated Skrevet 11. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2003 Den må du vennligst forklare nærmere, er ikke så 110% inne på Linux ennå. Lenke til kommentar
iDude Skrevet 11. juni 2003 Del Skrevet 11. juni 2003 Som topicen sier, så har jeg for harde livet prøvd å lagt inn Kernel-source (2.4.40 er vel den stable greia, kom med SuSE 8.2) uten at den blir lagt inn. Jeg bruker rpm og bruker force osv, men når jeg etterpå skal sjekke om den er installert, så er den ikke det. Ligger der ingenting i /usr/src/ ? Den skal bli lagt inn der (på gentoo og rh i alle fall, men regner med Suse gjør det samme) Om den nye kildekoden ligger der må du ta en "make menuconfig" for å konfe den nye kjernen, så må du kompilere etc etc... Om du er heldig har noen skrevet noe i FAQen på forumet. Dokumentasjon på konfigurering/installering ligger også i katalogen der kildekoden ligger (/usr/src/linux-xxx) Lenke til kommentar
tivolieselet Skrevet 11. juni 2003 Del Skrevet 11. juni 2003 du trenger vel ikke å mekke din egen kernel for å legge inn de gforce driveren, suse har de på en av de cdene sine.. og du bør lese endel før du knoter mere med kernelen.. skjekk de cdene dine, eller skjekk på nvidia sine sider (det forumet) der er det helt sikkert noen som har de driver filene til suse. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå