The President Skrevet 11. juni 2003 Del Skrevet 11. juni 2003 Halla.... Fant en Sunbeam kald katode her i dag, men fant ikke noe annet enn selve røret.... hva skal den kobles til? altså hvilke spenninger oppererer den på? Lenke til kommentar
StianGran Skrevet 11. juni 2003 Del Skrevet 11. juni 2003 Du må også ha en inverter(basic kit). Inverteren kobles til standard molex kontakt i PC'en. Du kan somregel koble 2 rør til en inverer Lenke til kommentar
The President Skrevet 11. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2003 Joa.... men hvilke spenninger krever den? Lenke til kommentar
zyp Skrevet 11. juni 2003 Del Skrevet 11. juni 2003 selve røret skal vel ha en del tusen volt... Lenke til kommentar
Bøgge Bakken Skrevet 11. juni 2003 Del Skrevet 11. juni 2003 Joa.... men hvilke spenninger krever den? Som de andre sier så må du bruke en inverter. Disse for du kjøpt på http://www.3dfxcool.no elller microplex.no Lenke til kommentar
jonhs Skrevet 11. juni 2003 Del Skrevet 11. juni 2003 Det jeg tror han vil, er å mixe til en egen inverter. (Am I right??) Å da trenger du jo nesten å vite det helt eksakt, + hvilken frekvens den skal ha! Har lurt på dette selv, noen som vet?? Lenke til kommentar
ddd-king Skrevet 11. juni 2003 Del Skrevet 11. juni 2003 400-680V AC 2KHz. strøm: noen mA skal du lage den kreves det litt mer elektronikk for å gjøre om DC spenning til 2KHz og deretter inni en transformator. Nesten alle transformatorer tåler dette siden belastningen er ikke stor Lenke til kommentar
StianGran Skrevet 12. juni 2003 Del Skrevet 12. juni 2003 Hvis du mener å lage en inverter selv , så skjønner jeg ikke poenget med dette Det koster vel bare 80,- eller no for den lille saken..... Hvis du lager den selv vil den sikkert bli dobbelt så stor + at det vil koste litt for komponentene så du sparer sikkert ikke mange kronestykkene heller. Lenke til kommentar
The President Skrevet 12. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2003 Hadde tenkt til å mikse noe selv ja, men ser jo at det ikke vil lønne seg! men takk for svar uannsett!!! Lenke til kommentar
ddd-king Skrevet 12. juni 2003 Del Skrevet 12. juni 2003 for å si det slik: Lage en switcherkrets pluss effekttransistorer mate transformatoren med strøm koster under 80kr Fordelen er at du kan velge en litt kraftig transformator 220-3.3 VAC og har en kraftig nok inverter til å drive hele nabolaget med katoder Lenke til kommentar
The President Skrevet 12. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2003 for å si det slik: Lage en switcherkrets pluss effekttransistorer mate transformatoren med strøm koster under 80kr Fordelen er at du kan velge en litt kraftig transformator 220-3.3 VAC og har en kraftig nok inverter til å drive hele nabolaget med katoder Under 80kr??? kan du vise meg hvor jeg får kjøpt delene til den prisen eller?? trodde det blei dyrt jeg men!?! Lenke til kommentar
ddd-king Skrevet 12. juni 2003 Del Skrevet 12. juni 2003 Jeg er i gang med et prosjekt her: http://forum.hardware.no/viewtopic.php?t=122392 Denne skal brukes til å transformere spenninger fra 12VDC til 20VDC, men velger du en annen transformator og justerer ned frekvensen fra 25KHz til 2KHz er du i gang Lenke til kommentar
joa1234 Skrevet 13. juni 2003 Del Skrevet 13. juni 2003 Det koster ca 65 kroner for et basic kit på microplex.no Og lage en inverter selv er ganske vanskelig må jeg tro. Som skrevet over her, trengs det en del elektro/elektronikk kunnskaper.. Så jeg ville heller ha blåst 60-70 kroner ut av vinduet å skaffet meg en fabrikk laget inverter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå