Gå til innhold

Kald katode specs?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis du mener å lage en inverter selv , så skjønner jeg ikke poenget med dette :shrug:

Det koster vel bare 80,- eller no for den lille saken.....

Hvis du lager den selv vil den sikkert bli dobbelt så stor + at det vil koste litt for komponentene så du sparer sikkert ikke mange kronestykkene heller.

Lenke til kommentar

for å si det slik:

Lage en switcherkrets pluss effekttransistorer mate transformatoren med strøm koster under 80kr :)

Fordelen er at du kan velge en litt kraftig transformator 220-3.3 VAC og har en kraftig nok inverter til å drive hele nabolaget med katoder :D

Lenke til kommentar
for å si det slik:  

Lage en switcherkrets pluss effekttransistorer mate transformatoren med strøm koster under 80kr  

Fordelen er at du kan velge en litt kraftig transformator 220-3.3 VAC og har en kraftig nok inverter til å drive hele nabolaget med katoder

Under 80kr??? kan du vise meg hvor jeg får kjøpt delene til den prisen eller?? trodde det blei dyrt jeg men!?!

Lenke til kommentar

Det koster ca 65 kroner for et basic kit på microplex.no

Og lage en inverter selv er ganske vanskelig må jeg tro. Som skrevet over her, trengs det en del elektro/elektronikk kunnskaper.. Så jeg ville heller ha blåst 60-70 kroner ut av vinduet å skaffet meg en fabrikk laget inverter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...