Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Ford Cougar 2,0 zetec

Anbefalte innlegg

noen som vet hva som må gjøres for å montere åpent k&n filter på denne? det ligger noe elektronikk i luftfilterboksen å jeg er ikke sikker på om jeg kan fjerne boksen eller om den absolutt må være dær?

lurer også på om noen vet om sider der jeg kan kjøpe tuning til denne motoren, eks kvasskam osv ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+127836

Luftfilter:

Skaff deg rør i ønsket diameter - og modifiser slik at du får plass til "elektronikken", pass på evt falsk luft. Evt kan du jo "bare" tømme boksen for luftfilterinnmat og optimalisere den for airflow og sette kont filter i fremkant av denne?

Det ville forøvrig hjulpet MASSE hvis du kunne fortalt litt mer om bilen - for eks motorkode, slik at det som vil hjelpe deg kan jobbe mer effektivt :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+127836

Ok.

I følge: http://www.toyne.org.uk/zetec-engine.html så er motoren du har en phase 3, med allerede større innsugsventiler etc.

På "on a budget" foreslås å bytte til lettere flywheel (The 1.6 and 1.8 litre Zetec flywheel can also be used which is considerably lighter than the one from the 2.0 litre engine. This will require a standard 1.6/1.8 Zetec clutch and a clutch release bearing from a 1982-89 Ford Sierra 2.0 OHC (Quinton Hazell part CCT132))

Dette vil gi en mer "turtallsvillig" bil, da motoren fortere får opp dampen. Jeg er derimot ikke helt sikker på om jeg ville satt på deler fra en motor med mindre effekt.. Kan hende du bør gå den tradisjonelle ruten med sportseksos og lettere lufttilgang før du begynner på toppen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...