Gå til innhold

Fortjener hvite mennesker å overleve?

Anbefalte innlegg

Jeg har ikke sagt noe om at den hvite rase er overlegen. Hadde det vært tilfellet hadde vi ikke vært i den situasjonen vi er nå ved at vi holder på å dø ut... Jeg sier bare at min rase, slik som alle andre raser har rett til å eksistere og følgelig bør vi styre politikken deretter.

Ebeneser: Du har ikke svart på etterspørselen min etter de store teknologiske bragdene til den ariske rasen. Du oppfører deg ihvertfall som om du kan nevne i fleng.

Ole F: Lær deg å quote, vær så snill. Jeg og Ebeneser diskuterte grunnlaget for hans påstand om at den ariske rasen er så overlegen og viktig - og der derfor on topic. Og ja, jeg mener absolutt at hvite har like stor rett til å leve som alle andre mennesker.

Grunnen til at folk som vil stenge Norges grenser for ikke-hvit innvandring blir kalt rasister er jo nettopp det at de blokkerer folk fra å komme inn i landet vårt basert på rase. Rasisme går ut på å forskjellsbehandle folk utelukkende ut fra hvilken rase de tilhører.

Om Senegal hadde stengt grensene sine ville det ikke vært rasisme så lenge de stenger ute alle, uten å ta hensyn til om de er svarte, hvite eller gule. Det kalles isolasjonisme, og kan kritiseres for mange ting, men rasisme er det ikke uten videre.

Det er opp til hver enkelt hvem de vil få barn med, så selv med ekstrem overvekt av utlendinger i Norge vil den 'hvite rasen' overleve om den er så overlegen som dere mener den er.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har ikke sagt noe om at den hvite rase er overlegen. Hadde det vært tilfellet hadde vi ikke vært i den situasjonen vi er nå ved at vi holder på å dø ut... Jeg sier bare at min rase, slik som alle andre raser har rett til å eksistere og følgelig bør vi styre politikken deretter.

Hva er din definisjon og forståelse av begrepet "rase"?

Lenke til kommentar

Ikke mange vil innrømme at de er antihvite. Derfor setter jeg pris på din ærlighet om ikke annet.

Tenk om noen tror du var antisemittisk, og så spør de deg om du hvertfall er enig i at jøder har rett til å eksistere. Dersom du svarer noe vagt om at: "Vel, religioner kommer og går. Jøder er vel ingen rase? Hva forutsetter det at jøder overlever?".... så tror jeg de vil fortsette å tro at du er antisemittisk.

Når du unnviker spørsmålet så virker det som om du er antihvit...

OK, nå er jeg ferdig å leke tripp trapp tresko med deg: det finnes ingen raser. Hvis du vil snakke om raser kan du godt gjøre det, men du kan ikke forvente at folk som ikke er enige i dine forutsetninger skal svare på dine svevende forsøk på spørsmål! Hvis du mener at jeg er anti"hvit", så er jeg vel det da. Jeg er også mot engler, hobbiter, alver og alle andre fiksjonelle raser.

Og jeg er mot deg.

Lenke til kommentar

Senegal kan stoppe innvandringen i morgen uten å bli kalt rasister. Tyskland kan ikke. Fargede land kan velge fritt om de vil være multikulturelle eller homogene... Tyskland og Norge kan ikke...

Hva om man hadde hatt en politikk som på ikke-voldelig vis ville ført til at hele jordens befolking om 100 til 200 år ble hvite? Hadde det vært greit? Siden hudfarge ikke har noe å si og det er det indre som teller? Er det greit fordi vi må se individer fremfor "oss" og "dem"?

Dersom dette holdt på å bli en faktisk politikk tror jeg nok en god del afrikanere, hvite, asiater, jøder med flere ville ha protestert kraftig...

Det finnes sikkert folk som ville sagt det om Senegal også, men det er jo langt tydeligere her til lands og Europa, siden dette er den sfæren vi bor i. Norge kunne helt greit stengt grensene uten å bli kalt rasister (noen vil selvfølgelig gjøre det), men vi ville nok bli kalt temmelig usolidariske og vi ville brytt flere regimer internasjonalt vi har bundet oss til.

Hva slags fantasiverden er det du bor i der politikk fører til en bestemt hudfarge? Skal staten "ikke-voldelig" bestemme hvem som skal parre seg med hverandre? Menneskets utseende går slik som resultatet blir av at individene parrer seg med andre individer etter deres preferanser.

Ja, det lurer jeg virkelig på, hvordan skal du føre en ikke-voldelig politikk der hele verdens befolkning blir magisk hvite i løpet av 100-200 år? Først og fremst måtte vel de flytte ganske langt nord for å være sikker på at de faktisk forblir hvite i fremtiden også.

Lenke til kommentar

Vel, at arten mennesket kan deles inn i raser. Det er en side som heter honestthinking dott org. Der kan du lese mer om rase dersom du skulle være interessert. Man kan jo også få viss vinkling på spørsmålet ved å se hjernevask-seriens nest siste episode.

Lenke til kommentar

Vel, at arten mennesket kan deles inn i raser. Det er en side som heter honestthinking dott org. Der kan du lese mer om rase dersom du skulle være interessert. Man kan jo også få viss vinkling på spørsmålet ved å se hjernevask-seriens nest siste episode.

Jeg er vel mer interessert i hva din forståelse er når du bruker begrepet. Selv har jeg lagt ut kilder i denne tråden som viser at rasebegrepet i seg selv er omdiskutert, så jeg finner begrepet temmelig problematisk.

Anser du f.eks en nordmann som tilhørende "den hvite rase" om han har brune øyne? Brunt hår? Er en italiener av den hvite rase?

Lenke til kommentar

I USA for eksempel kvoterer man inn svarte fremfor hvite. Det er en bestemt politikk til en bestemt hudfarge. Vi har vel lignende tiltak i Norge også. Så det føre en bestemt politikk til en bestemt hudfarge trenger du ikke å dra til fantasiland for å finne...

Dette er jo en del av integreringen som staten står for. Som ikke er frivillig.

Jeg oppfordrer til at vi må sikre at også hvite mennesker skal være en del av fremtiden. At vi ikke skal føre en politikk som tar sikte på at alle hvite land og kun hvite land blir påtvunget å ha innvandring, integrering og assimilering.

Det finnes sikkert folk som ville sagt det om Senegal også, men det er jo langt tydeligere her til lands og Europa, siden dette er den sfæren vi bor i. Norge kunne helt greit stengt grensene uten å bli kalt rasister (noen vil selvfølgelig gjøre det), men vi ville nok bli kalt temmelig usolidariske og vi ville brytt flere regimer internasjonalt vi har bundet oss til.

Hva slags fantasiverden er det du bor i der politikk fører til en bestemt hudfarge? Skal staten "ikke-voldelig" bestemme hvem som skal parre seg med hverandre? Menneskets utseende går slik som resultatet blir av at individene parrer seg med andre individer etter deres preferanser.

Ja, det lurer jeg virkelig på, hvordan skal du føre en ikke-voldelig politikk der hele verdens befolkning blir magisk hvite i løpet av 100-200 år? Først og fremst måtte vel de flytte ganske langt nord for å være sikker på at de faktisk forblir hvite i fremtiden også.

Lenke til kommentar

Du svarer ikke på spørsmålet. Hva er en rase? Folk med lik hårfarge? Alle med lik høyde? Alle som snakker samme språk? Du må definere hva du mener med rase.

Du og Ebaneser diskuterer ikke. Dere slenger bare ut masse ubegrunnede og vage påstander uten å svare på det vi har å si til det.

Som en bonus har jeg retta innlegget så du kan se hvordan man quoter korrekt og oversiktlig. Skriv svaret ditt under sitatet.

Om Tyskland eller Norge stenger grensene sine helt er det ukorrekt å kalle oss rasister. Vi er isolasjonister. Om vi derimot begynner å være selektive, basert på 'rase', for hvem som får komme inn i landet, så er vi rasister. Veldig stor forskjell, og verdt å merke seg.

Dessuten snakker dere som om man er farget så lenge man har >0 pigment i huden. Dvs alle etterkommere av en farget person er også fargede. Men etterkommere av hvite er bare hvite så lenge de parer seg med andre hvite.

Latterlig.

Lenke til kommentar

I USA for eksempel kvoterer man inn svarte fremfor hvite. Det er en bestemt politikk til en bestemt hudfarge. Vi har vel lignende tiltak i Norge også. Så det føre en bestemt politikk til en bestemt hudfarge trenger du ikke å dra til fantasiland for å finne...

Jeg oppfordrer til at vi må sikre at også hvite mennesker skal være en del av fremtiden. At vi ikke skal føre en politikk som tar sikte på at alle hvite land og kun hvite land blir påtvunget å ha innvandring, integrering og assimilering.

Man kvoterer inn svarte fremfor hvite? I hva da? Innvandringspolitikken? Du klarer vel å forstå at mennesker da bare forflytter seg? At når det kommer en mørkhudet til Norge, så har det ikke blitt en mørkhudet mer i verden?

Så jeg lurer fortsatt på hva slags fantasipolitikk som skal føre til en global rase?

Hvordan sikrer man at hvite er en del av fremtiden? Det kan vi ikke, som sagt, eneste måten du kan det på er å parre deg med ei hvit frøken og sørge for (tvinge) barna til å parre seg med hvite. Det er det eneste du kan gjøre.

Det er nok av innvandring mellom land som ikke er "hvite" også, men det brydde du deg ikke om? Om det var masse ulike etniske grupper i landene? Sålenge de alle er "mørkhudete"? De er nok langt ifra enige med deg der.

Så hvor ligger problemet? Mennesket beveger seg i retningen av summen av valgene til individene, så du kan ikke stå som garantist for den hvite rasen, hvis du ikke egenhendig bringer den videre, alternativt, så er det voldelige virkemidler for å hindre "raseblanding".

Lenke til kommentar

Sånne påstander må du underbygge med kilder. Om du snakker om kvotering av asylsøkere kommer det vel av at hvite i konfliktsoner vanligvis har pass i et annet land, og derfor ikke trenger å søke asyl noe sted om de må flykte.

Det du påstår er at USA og Norge driver med er rasisme, at svarte har en større mulighet for å få visum/oppgholdstillatelse enn hvite/gule/grønne.

Endret av Arthemax
Lenke til kommentar

Sånne påstander må du underbygge med kilder. Om du snakker om kvotering av asylsøkere kommer det vel av at hvite i konfliktsoner vanligvis har pass i et annet land, og derfor ikke trenger å søke asyl noe sted om de må flykte.

Det du påstår er at USA og Norge driver med er rasisme, at svarte har en større mulighet for å få visum/oppgholdstillatelse enn hvite/gule/grønne.

Svarte kvoteres f.eks. inn på amerikanske universiteter. http://en.wikipedia.org/wiki/Affirmative_action I tilegg er det mange grants som gis til en spesifik rase.

Jeg mener det er synd å basere innvandrerkriteriene på rase, og det burde ikke være nødvendig siden flere land har hatt en suksessfull innvandringspoltikk uten slike lover. Allikavel, hvis det er hva man må gjøre, så bør man også gjøre det.

Endret av Camlon
Lenke til kommentar

Man kvoterer inn svarte fremfor hvite? I hva da? Innvandringspolitikken? Du klarer vel å forstå at mennesker da bare forflytter seg? At når det kommer en mørkhudet til Norge, så har det ikke blitt en mørkhudet mer i verden?

Så jeg lurer fortsatt på hva slags fantasipolitikk som skal føre til en global rase?

Hvordan sikrer man at hvite er en del av fremtiden? Det kan vi ikke, som sagt, eneste måten du kan det på er å parre deg med ei hvit frøken og sørge for (tvinge) barna til å parre seg med hvite. Det er det eneste du kan gjøre.

Det er nok av innvandring mellom land som ikke er "hvite" også, men det brydde du deg ikke om? Om det var masse ulike etniske grupper i landene? Sålenge de alle er "mørkhudete"? De er nok langt ifra enige med deg der.

Så hvor ligger problemet? Mennesket beveger seg i retningen av summen av valgene til individene, så du kan ikke stå som garantist for den hvite rasen, hvis du ikke egenhendig bringer den videre, alternativt, så er det voldelige virkemidler for å hindre "raseblanding".

Det er vanskelig for meg å få frem hva jeg mener når det er så mye du rett og slett ikke har hørt om. "Melting pot" er et amerikansk uttrykk og beskriver slik mange ser for seg fremtiden i blant annet USA, at alle rasene og etniske gruppene blandes. Dermed blir det ingen hvite igjen. Alle andre hvite majoritetsland har samme politikken. Dermed er dette utviklingen i alle hvite land. Dette vil føre til at min rase dør ut, noe jeg selfølgelig er i mot.

Fantasipolitikk? Innvandring, integrering og assimilering, er det en fantasi?

Jeg trodde de fleste visste om kvotering av fargede i blant annet USA, altså Affirmative action. Men siden du ikke har fått med deg slike politiske programmer så ser jeg jo hvorfor du ikke forstår hva jeg mener. Her er link: http://en.wikipedia.org/wiki/Affirmative_action

Problemet er at alle hvite land og kun hvite land er påtvunget innvandring og integrering. Man er med andre ord påtvunget en politikk som fører til at hvite dør ut. Det er påtvunget ved for eksempel at man forbyr eller forsøker å forby politikse partier som er i mot denne utviklingen. Eksempel, her nevnes det: "forbudte partiet Vlaams Blok." http://www.abcnyheter.no/borger/borgerkronikk/090727/europas-ytre-hoyre-pa-fremmarsj

Er det at man forbyr partier også et resultat av frivillighet? Du ser denne politikken som blir påført oss hvite er ikke et resulat av frivillighet. Og som nevt, Affirmative action. Diskriminere hvite til fordel for fargede - frivillighet?

Lenke til kommentar

Jeg ser ikke sammenhengen mellom "melting pot" og at hvite mennesker (jeg bruker som sagt ikke ordet "rase", da jeg anser det som en kunstig konstruksjon som ikke har noen hensikt) dør ut. Melting pot betyr jo bare at ulike etnisiteter lever sammen, ikke at en etnisitet utrydder den andre.

Lenke til kommentar

Camlon ga deg en link før jeg fikk gjort det: http://en.wikipedia.org/wiki/Affirmative_action

Det handler om at fargede får fordeler fremfor hvite i for eksempel jobbsammenhenger. Jeg trodde ikke at å kvotere inn minoriteter var et ukjent begrep for folk her i Norge...

Når man snakker om å få flere minoritetspolitikere inn på Stortinget slik at Stortinget ikke skal forbli "blenda-hvitt" så er det jo mørkhudede politikere man mener. De mener ikke den hvite svenske minoriteten i Norge.

Lenke til kommentar

Det er vanskelig for meg å få frem hva jeg mener når det er så mye du rett og slett ikke har hørt om. "Melting pot" er et amerikansk uttrykk og beskriver slik mange ser for seg fremtiden i blant annet USA, at alle rasene og etniske gruppene blandes. Dermed blir det ingen hvite igjen. Alle andre hvite majoritetsland har samme politikken. Dermed er dette utviklingen i alle hvite land. Dette vil føre til at min rase dør ut, noe jeg selfølgelig er i mot.

Fantasipolitikk? Innvandring, integrering og assimilering, er det en fantasi?

Jeg trodde de fleste visste om kvotering av fargede i blant annet USA, altså Affirmative action. Men siden du ikke har fått med deg slike politiske programmer så ser jeg jo hvorfor du ikke forstår hva jeg mener. Her er link: http://en.wikipedia.org/wiki/Affirmative_action

Problemet er at alle hvite land og kun hvite land er påtvunget innvandring og integrering. Man er med andre ord påtvunget en politikk som fører til at hvite dør ut. Det er påtvunget ved for eksempel at man forbyr eller forsøker å forby politikse partier som er i mot denne utviklingen. Eksempel, her nevnes det: "forbudte partiet Vlaams Blok." http://www.abcnyheter.no/borger/borgerkronikk/090727/europas-ytre-hoyre-pa-fremmarsj

Er det at man forbyr partier også et resultat av frivillighet? Du ser denne politikken som blir påført oss hvite er ikke et resulat av frivillighet. Og som nevt, Affirmative action. Diskriminere hvite til fordel for fargede - frivillighet?

Ikke har hørt om? Igjen, forklar hvordan det at mørkhudede bor sammen med hvite fører til at hvite blir utryddet? The melting pot definerer et samfunn der heterogene grupper smelter sammen til et felles samfunn. Det har lite med at "hvite" blir utryddet. Jeg har bedt flere ganger om en forklaring på hvordan det er mulig gjennom politikk som ikke er voldelig, som sagt, det blir ikke færre hvite mennesker på jorda gjennom at hvite bor sammen med mørkhudede.

Innvandring og integrasjon er reelle ting, men påvirker ikke helhetlige nivået av hvite mennesker på jorda, det eneste som påvirker det er valg på individnivå. Men hva slags assimiliering snakker du om? Kulturell? Etnisk? En etnisk assimilering fungerer bare på individnivå, hvis man ikke bruker politikk for å direkte utrydde en gruppe eller bestemme hvem folk skal få lov til å parre seg med. Hvite dør ikke ut av innvandring. Det er bare mennesker som forflytter seg.

Endret av Rampage
Lenke til kommentar

Jeg ser ikke sammenhengen mellom "melting pot" og at hvite mennesker (jeg bruker som sagt ikke ordet "rase", da jeg anser det som en kunstig konstruksjon som ikke har noen hensikt) dør ut. Melting pot betyr jo bare at ulike etnisiteter lever sammen, ikke at en etnisitet utrydder den andre.

Multikulturalister har laget flere "fancy" uttrykk. "Melting pot" er at alle skal blandes. "Salad bowl" er at ulike grupper "lever sammen." Våre antihvite politikere vil først få inn masse ikke-hvite innvandrere for så å integrere dem. Jeg bare minner om at vi har en integreringspolitikk. Man skal integrere... Det er ikke bare basert på frivillige handlinger mellom frie mennesker (som noen sikkert vil påstå).

Lenke til kommentar

Multikulturalister har laget flere "fancy" uttrykk. "Melting pot" er at alle skal blandes. "Salad bowl" er at ulike grupper "lever sammen." Våre antihvite politikere vil først få inn masse ikke-hvite innvandrere for så å integrere dem. Jeg bare minner om at vi har en integreringspolitikk. Man skal integrere... Det er ikke bare basert på frivillige handlinger mellom frie mennesker (som noen sikkert vil påstå).

Jeg vet vi har en integreringspolitikk (heldigvis for det). Men jeg forstår fortsatt ikke hvorfor du mener integrering, kvotering og multikulturell toleranse vil føre til at hvite mennesker blir utryddet.

Endret av Tabris
Lenke til kommentar

Hvis dette er tilfelle så stiller jeg meg meget negativ til dette. hvorfor skal svarte få fordeler framfor hvite?

Det blir jo diskriminering på høyt nivå!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...