Gjest Slettet+13412342564 Skrevet 5. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 5. mai 2010 Kansje litt uortodoks svar men har alltid digga superbirden. Verstingversonen av den vanlige road runnern så han kom bare med riktige motorer, (dvs. 426 hemi eller chrysler sin 440.) også utseendet da. Alltid hatt sansen for Superbird men jeg kjører neppe noe med en så stor vinge Lenke til kommentar
KKake Skrevet 5. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 5. mai 2010 Vingen er jo liksom halvparten av det fete med bilen da. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+13412342564 Skrevet 5. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 5. mai 2010 Vingen er jo liksom halvparten av det fete med bilen da. Ja, men jeg kunne fortsatt aldri eid en og brukt den til noe annet enn show Lenke til kommentar
KKake Skrevet 5. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 5. mai 2010 Forsåvidt sant det. Men da er det vel bare å fikse slik at vingen lett kan taes av, så kan du kjøre lovlig. Lenke til kommentar
OJ Doe Skrevet 7. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 7. mai 2010 Superbird eller en Hudson Hornet Lenke til kommentar
hakkannen Skrevet 7. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 7. mai 2010 Superbird eller en Hudson Hornet Nå er nå strengt tatt ikke Hudson Hornet en muskelbil, men rå er den likevel De fleste innen amcarmiljøet og med interesse for historiske biler anser den amerikanske muskelbilperioden til å vare fra Pontiacs legendariske GTO i 1964 fram til bensinkrisa på begynnelsen av 70-tallet. Amerikanerne hadde spreke biler også før GTO'en kom, men kjennetegnet på en ekte muskelbil er en kraftig motorisert og forholdsvis enkel bil som egnet seg best til å kjøre rett fram. Tidligere motorsterke biler var gjerne mer påkostede fullsizere, muskelbilkategorien var noe nytt. Ta en standard og simpel midsize bil, hiv oppi en (alt for) brutal motor, forsterk det som må til for at den skal være (noenlunde) trygg å kjøre på vanlig vei og vips så har man en muskelbil De senere årene ble bilene bedre på veiholdning, men hovedsaklig egnet de seg best til dragrace og kjøring på typiske amerikanske veier. Flere produsenter begynte også å spesialisere seg mer og gikk bort fra å bruke standardbiler til å lage egne dedikerte muskelbiler. Nyere retrobiler som nye Camaro og Mustang kalles gjerne muskelbiler av bilpressen, men som sagt, den egentlige muskelbilperioden var fra midten av 60-tallet og varte dessverre kun få år til bensinkrisa satte en effektiv stopper for de heftigste alternativene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå