Gå til innhold

Filserver, må være stille

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Eller enda enklere..

WD Green 2 TB disker, FreeNAS fra en USB minnepenn..

Jeg er enig med alt det andre (inklusiv WD diskene) men det er lite poeng i å sette opp en fullverdig linuxplattform for noe som bare skal serve filer når det finnes fullgode alternativer som kan startes fra en minnepenn. :)

Lenke til kommentar

Eller enda enklere..

WD Green 2 TB disker, FreeNAS fra en USB minnepenn..

Jeg er enig med alt det andre (inklusiv WD diskene) men det er lite poeng i å sette opp en fullverdig linuxplattform for noe som bare skal serve filer når det finnes fullgode alternativer som kan startes fra en minnepenn. :)

Jeg brukte Freenas på en server til Squeezeboxen (IBM 1,4Mhz laptop, Freenas, extern e-sata Western green) meget støysvak, MEN ved et strømbrudd så ble det fullstendig kaos da den eksterne disken forsvant. Jeg bruker fortsatt samme oppsettet, men nå med Ubuntu....
Lenke til kommentar

Rart..

Jeg kjører nå min tredje instans av den + at jeg har installert det et par andre steder...

Har aldri hatt issues med at konfigurasjonen detter ut ved strømbrudd. Men.. Vi bygger de med interne disker.. Mulig det har en betydning. :p

Lenke til kommentar

Rart..

Jeg kjører nå min tredje instans av den + at jeg har installert det et par andre steder...

Har aldri hatt issues med at konfigurasjonen detter ut ved strømbrudd. Men.. Vi bygger de med interne disker.. Mulig det har en betydning. :p

Jeg glemte å si at med Ubuntu så fikk jeg enkelt en printserver og..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...