Murdock Skrevet 19. april 2010 Del Skrevet 19. april 2010 (endret) Lurer på om noen kan bekrefte / forklare føgende: Jeg er i markedet for en ny telefon. Denne telefonen koster 3.865,- i billigste butikk, og 1.499,- med Netcoms iConnect abo.(350,-/mnd) Det er en differanse på 2.366,- kroner, som jeg da vil kalle "sponsing" fra Netcom. Jeg tror jeg vil bruke mellom 1 og 5 GB trafikk i måneden. Jeg har nå "Fritid" fra Netcom, men er lei av å ta hensyn til denne tidsbegrensningen, og ønsker et fulltidsabo. 250,- kroner pr måned for fri databruk ser ut til å være en gjengs markedspris. Jeg føler altså at jeg får sponset denne telefonen med 2.366, mot å betale 100,- pr måned (altså 1.200,- i bindingsperioden) utover det jeg uansett måtte ha betalt. Ringeprisene er omtrent akkurat de samme som jeg er vant til med mitt Flexitalk-abo. Jeg vet det finnes lavere ringepriser enn 0,45/min, men ikke veldig mye lavere. Så da kan det jo ikke være noen tvil, denne løsningen fremstår som overlegent mest prisgunstig. Det er jo bare bra det, men jeg er vant til at i et marked med mange aktører, blir ikke prisene så forskjellige vanligvis..... Eller er det noe jeg har misforstått??? -m- Endret 19. april 2010 av Murdock Lenke til kommentar
eisa01 Skrevet 19. april 2010 Del Skrevet 19. april 2010 (endret) Høres ut som en riktig analyse det. Eneste smellen du kan gå på er at prisen for et tilsvarende "fri bruk" abonnement blir satt ned i perioden, men det er nok lite sannsynlig at det vil spise opp hele gevinsten. Endret 19. april 2010 av eisa01 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå