Ajaco Skrevet 19. april 2010 Del Skrevet 19. april 2010 Hei, idag har vi forberedelsesdag til mediaeskamen. Jeg kan starte med å sitere oppgaven, så dere vet hva den går ut på. Innimellom sitatene kommer jeg til å legge inn noen spørsmål i fet skrift, dette er de punktene jeg kunne tenkt meg å få litt tilbakemelding på. All hjelp blir virkelig verdsatt! Det skal åpnes en ny salatbar på Rortunet kjøpesenter i Slemmestad. Salatbaren ønsker å profilere en livsgald sunn og miljøvennlig livsstil. Salatbaren ønsker også å profilere Slemmestad som et kultursentrum i kommunen. Salatbaren skal være et møtested for en målgruppe du selv definerer. Forslag til en litt spennende målgruppe? Tror du det vil være positivt å kjøre på med noe litt annerledes her? Med hyggelig innredning og åpningstider på ettermiddag/kveld. Stedet skal også være en arena for intime kulturarrangement. Innehaver Mona Lander sier hu ner opptatt av å utvide kafetilbudet til røykenbøringene. Hun ønsker også å få mer liv i senteret på kvelden. På forberedelsesdagen skal du definere målgruppe og lage en markedsføringsplan. Da samler du også inn fåstoff til medieproduksjonen dagen etter. Du må forberede en presentasjon av målgruppen og plan for markedsføring for lærer og sensor på eksamensdagen. Forslag til hvordan jeg kan markedsføre salatbaren? Noen geniale, litt uvanlige ting jeg kan ta med? Da kommer også lærere og sensor til å stille deg noen teori-spørsmål rundt medieproduksjonen din. Dette skal være intil 10 minutter. Elevene blir hentet ut en og en i tilfeldig rekkefølge. På forberedelsesdagen jobber du også med: - Å finne navn til salatbaren Navneforslag? Eneste jeg har kommet med hittil er "Salatprat". - Å lage logo til salatbaren Tips til elementer jeg kan ha med i logoen? Evt forslag? - Å samle inn bildemateriale til meny og andre medieprodukter du få i oppgave å produsere på eksamensdagen. Vææ, noen som vet hvordan man kan ta bilde av mat? Vi har masse mat liggende på et rom vedsiden av meg her. Skal jeg prøve på noe litt utenom det vanlige? Bildene bør passe med målgruppen. Vi har også lov til å behandle bildene i photoshop i etterkant. Eller, hvis noen har tips, forslag eller innspill er jeg veldig glad for å høre om dette! All hjelp verdsettes. Lenke til kommentar
Ajaco Skrevet 19. april 2010 Forfatter Del Skrevet 19. april 2010 Da var logo og navn på plass. Den ble litt jalla i maks oppløsning. Men det får være. Ønsker fortsatt tilbakemelding på andre ting! Lenke til kommentar
Solid Snail Skrevet 19. april 2010 Del Skrevet 19. april 2010 Har du prøvd logoen uten de stråene? Syns de blir litt kaotisk. Kanskje du kan prøve å forme det store bladet til et litt mer tydeligere salatblad? Lenke til kommentar
Ajaco Skrevet 19. april 2010 Forfatter Del Skrevet 19. april 2010 Fortsatt litt i tvil angående logoen. Vet ikke helt hva jeg vil. Jeg har tatt noen bilder av mat nå, og trenger litt hjelp til å bestemme meg for bildet A eller B. Øverste eller nederste? -- Nære eller langt unna? -- Og sånn for skøy, så legger jeg ved det siste bildet. Noen som har formeninger om hvilke av bildene jeg bør bruke? Ellers ønsker jeg fortsatt tilbakemeldinger på målgruppe og markedsføringsplan, dersom noen har det. MVH Andreas Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå