Caborthewanderer Skrevet 19. april 2010 Del Skrevet 19. april 2010 (endret) Jeg trenger hjelp for og finne ut av noe som kan være angrep mot en pc. hverken jeg eller vedkommendes pc er noen experter og bildene og pc'en er på spansk... noen som kan hjelpe? Det ser ut til at det har gått gjennom mesenger, og at routeren er blitt slått av og på flere ganger sies det. msn forsøk boot forsøk oppdaget angreps forsøk Trojaner ikke tillate tilganger port scans ikke tillate tilganger blokkerte pakker portscans håper noen kan hjelpe til med dette og kanskje har noen tips Endret 19. april 2010 av Caborthewanderer Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 19. april 2010 Del Skrevet 19. april 2010 Har generelt lite kunnskap til programmet Outpost Pro, så jeg hadde personlig sørget for å fjerne dette i og med du har allerede Norton på dette systemet. Videre så antar jeg at du bør sjekke UDP innstillingene i ruteren og prøve å stenge av denne , det bør også sørges for at maskinen skannes med Malwarebytes anti malware og spybot search and destroy , eventuelle logger bør legges ut på antivirus delen av forumet (norbat er veldig behjelpelig). Passordet på ruteren bør forandres. Sjekk at brannmur innstillingene på ruteren er aktiverte. Lenke til kommentar
Caborthewanderer Skrevet 19. april 2010 Forfatter Del Skrevet 19. april 2010 ok dette har blitt gjort. men router ble også reset etterpå.... er det noen muligheter for og spore dette bakover? Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 19. april 2010 Del Skrevet 19. april 2010 (endret) Som regel vil ikke en sporing gi deg så veldig mye å gå på, men er det veledig mange gjenttatte ganger at du blir angrepet fra samme "ip" så kan man jo selvsagt sende ISP loggen over handlingene og be om at nett-tilgangen blir stoppet for vedkommende. I alle fall vet jeg at Telenor kan strupe eller stenge nettverket om di har mistanker eller bevis på at datamaskinen er kappret eller brukes til portscan etc. Edit : Hvilken utgave av Norton er det her snakk om? Endret 19. april 2010 av Malvado Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå