Gå til innhold

Dirre lyd corsair i H50


Gjest Slettet+6132

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+6132

Hei ble ferdig med og sett opp ny pcn i dag da jeg hørte en dirre lyd fra CPU kjøleren corsair H50..

 

Så lurte jeg på om det var vanlig?

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

Det er pumpa som får vannet til å sirkulere. En støykilde som følger med vannkjøling :)

det er mer som en strøm lyd. har foresten sett tester på youtube med lyd tester og der var ikke lyden.

Lenke til kommentar

Kan pumpa ha vært koblet til en hovedkort-kontakt som var innstillt med Smartfan/Q-fan?

 

"Please make sure smart-fan/Q-fan feature is disabled in the BIOS. Smart-fan/Q-fan will throttle the power to the fan headers to control fan RPM; with it enabled, it will cause H50 to run inefficiently and may cause the pump to click or grind"

 

Kanskje det var derfor du fikk sånn lyd :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

å fan:p får nokk bare vent å se til jeg får den tilbake:p

Jeg har hatt kontakt med corsair Support å de sa jeg skulle sende den tilbake til dem, så..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Kan pumpa ha vært koblet til en hovedkort-kontakt som var innstillt med Smartfan/Q-fan?

 

"Please make sure smart-fan/Q-fan feature is disabled in the BIOS. Smart-fan/Q-fan will throttle the power to the fan headers to control fan RPM; with it enabled, it will cause H50 to run inefficiently and may cause the pump to click or grind"

 

Kanskje det var derfor du fikk sånn lyd :p

Var antagelig vis derfor lyden var der, Fikk ny i dag monterte den og der var lyden:P så får bare stille det om når skjermkortet kommer:P

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Lykke til.

Har selv den og er veldig fornøyd :)

Har fått en helt ny en, men den forbanna lyden er der enda, å nå lager den en annen lyd i tilleg "grinding" lyd. lyden blir bare mer og mer intens..

 

Har prøv å koble den rett på strømforsyningen med molex adapter. har også testet med et annet hovedkort som er ganske gammelt.(3-4år)

 

Qfan var ikke på, og jeg finner ikke noe smart fan..? dette begynner å bli irriterende.

 

Er det noen som har forslag til hva d kan være`?

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Jeg svarte deg på Corsair forumet, men du finner det tydeligvis vanskelig å akseptere. Men pumpehuset til H50 lager en svak durelyd. Slik er det bare. Alle H50 jeg har vært borti har gjort det. Noen virker ha den oppfattelse at H50 skal være 100% lydløs, men det er den altså ikke.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Jeg svarte deg på Corsair forumet, men du finner det tydeligvis vanskelig å akseptere. Men pumpehuset til H50 lager en svak durelyd. Slik er det bare. Alle H50 jeg har vært borti har gjort det. Noen virker ha den oppfattelse at H50 skal være 100% lydløs, men det er den altså ikke.

 

Nå er det ikke lengere bare en lav dure lyd men en høy iriterende lyd, mer som klikking

Lenke til kommentar
3:04 lyd test av Corsair H50

Ingen dirre lyd der!

 

Jo den er der, men viften overdøver pumpestøyen. Høres ut som han kjører viften på max rpm. Skrur du opp lyden hører du såvidt duringen. I et stilledrevet system vil man kunne høre pumpen lettere. Men et lukket kabinett med mange vifter vil som oftest drukne duringen fra pumpen.

 

Du har jo allerede byttet pumpen en gang. Lyden er den samme. Man må jo ha ensifret IQ for ikke å forstå at det da ikke er unormalt. Men for all del, bytt så mange ganger du vil om du forgjeves vil lete etter en 100% lydløs H50.

 

Og fiks signaturen din.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
3:04 lyd test av Corsair H50

Ingen dirre lyd der!

 

Jo den er der, men viften overdøver pumpestøyen. Høres ut som han kjører viften på max rpm. Skrur du opp lyden hører du såvidt duringen. I et stilledrevet system vil man kunne høre pumpen lettere. Men et lukket kabinett med mange vifter vil som oftest drukne duringen fra pumpen.

 

Du har jo allerede byttet pumpen en gang. Lyden er den samme. Man må jo ha ensifret IQ for ikke å forstå at det da ikke er unormalt. Men for all del, bytt så mange ganger du vil om du forgjeves vil lete etter en 100% lydløs H50.

 

Og fiks signaturen din.

 

Æ e itj så gla i falsk reklamering..

å du treng heller itj å vær så forbanna spydig, d eneste æ e intrisert i e et stille gående system! Grunnen t at æ lægg d ut hær e får å få svar. itj at en random dude ska bynn å si at æ har "Ensifret IQ"

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Æ e itj så gla i falsk reklamering..

å du treng heller itj å vær så forbanna spydig, d eneste æ e intrisert i e et stille gående system! Grunnen t at æ lægg d ut hær e får å få svar. itj at en random dude ska bynn å si at æ har "Ensifret IQ"

 

Når du er så lite villig til å høre på andres erfaringer (jeg har installert over et titalls H50), så må man jo ha lov til å lure...

 

Signaturer kan være maks 4 linjer på dette forumet. Det står i kontrollpanelet der du endret signaturen din. Du klarte allikevel å lage en på 11 linjer.

Lenke til kommentar

Æ e itj så gla i falsk reklamering..

å du treng heller itj å vær så forbanna spydig, d eneste æ e intrisert i e et stille gående system! Grunnen t at æ lægg d ut hær e får å få svar. itj at en random dude ska bynn å si at æ har "Ensifret IQ"

 

Kom igjen mann. Det er en pumpe, med en impeller. Impellere spinner. Spinning lager vibrasjoner. Vibrasjoner lager lyd. Slik er det.

 

En H50 vil aldri bli helt lydløs - det er det bare å innse. Dersom du har fulgt instruksjonene så er alt som normalt. Du har jo byttet en gang allerede, og sjansen for å få to defekte enheter er jo minimal.

 

Og dialekt strider mot retningslinjene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...