Starlex Skrevet 18. april 2010 Del Skrevet 18. april 2010 Jeg lurer på om Bedriftsøkonom er nok til å kunne leve av. Noen som har erfaring om økonom/regnskapsmedarbeider som kan gi meg tips/råd? Tenkte på Bedriftsøkonom i første omgang. Er det muligheter å utvikle seg etterhvert via bedrift man jobber i? Tenkte å jobbe/utdanne meg samtidig innen dette. Vet det tar lenger tid enn å gå alle 3 år på høyskole, men det gjør ikke noe. Vil ta 1 års studie og deretter begynne og jobbe. Hva er gjennomsnitts lønn? hvordan er arbeidsdagene? trivsel? Takk for alle svar! Lenke til kommentar
aregar Skrevet 18. april 2010 Del Skrevet 18. april 2010 Det er alltid muligheter til å utvikle seg i en bedrift, men det er nok dessverre slik i dag at det blir vanskeligere og vanskeligere å jobbe seg opp fra bunn. Det uteksamineres tusentalls økonomer (bachelor) årlig og også gode tusen siviløkonomer, slik at et 1 års studium ikke er så attraktivt for de som ønsker å ansette. Uansett kommer det nok til slutt til å stå på personen og personlige egenskaper. Som regnskapsfører tjener du vel greit nok men du står som sagt i konkurranse med mange 3år og kanskje også noen 5årige høgskolekandidater. Er du glad i tall og regning, bilagføring osv så er det nok ok jobb. Men du kan ikke regne med mye mer enn 300-320000 kr. (Kvalifisert gjetting..?) Du blir heller ikke registrert regnskapsfører uten å ha bachelor. En revisor begynner på rundt 350 000 kr hos de 4 store. Dette gjelder vel både bachelor revisjon/regnskap og sivøk. Lenke til kommentar
Starlex Skrevet 19. april 2010 Forfatter Del Skrevet 19. april 2010 Hmm, jeg skjønner.. Da kan jeg ta deltids studie via Handelshøyskole BI? For da kan jeg både jobbe 100% og utdanne meg via nettstudie. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 19. april 2010 Del Skrevet 19. april 2010 Emnetittelen er endret til noe mer beskrivende, se her for mer info. Emnetittelen brøt også med tre-ords-regelen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå